Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Defender STW tuli taloon
Pitkällinen päähänpisto eli Defenderin hankkiminen on nyt konkretisoitunut, pihassa könöttää ihka aito saksantuontipeli :lol: Löytyi sen verran siisti yksilö, että pyrkimys löytää "se" Tdi-koneella sai jäädä. Tämä on siis TD5, mutta onpahan sitten ABS:t talveksi..

Reilun tuhannen kilometrin jälkeen täytyy todeta, että en ole vielä löytänyt autosta mitään rikkinäistä, kolisevaa, irtonaista tai muuten epämääräistä. Ja vaikka Saksan puolella ajellessani satoi paikoin hyvinkin rankasti, en myöskään kastunut yhtään. Varsinainen Defender Experience siis antaa vielä odottaa itseään, kyllä se varmasti vielä kohdalle osuu Big Grin

[Image: Image12.jpg]

[Image: Image14.jpg]

[Image: Image13.jpg]

[Image: Image5.jpg]

[Image: Image8.jpg]
RR Autobiography 5.0 Supercharged

RRS Stormer 5.0 Supercharged
Reply
Olethan namun löytänyt! 8)
Onnea hankinnalle. Big Grin
Reply
onnea hienon hankinnan johdosta! t. Matti
Defender 110 TD5 HCPU

Discovery 3 TDV6 HSE

Freelander 2 (Vaimon auto)
Reply
Onnentoivotukset täältäkin !! Toiset ne uskaltaa :wink:
Kerropas sitten kaikille uteliaille, mitkä olivat laulujen lunnaat tällä kertaa ? Käytitkö hankinnassa jotain firmaa ja etsitkö ja löysitkö itse ?
Alkaako kohtapuoliin kova varustelukierre vai aiotko pitää tuon puhtaasti bulevardisporttina Big Grin
Reply
Kiitoksia!

Lunnaiksi kelpasi nippu viissatasia, hintataso selviää mobile.deConfusedWink Verojen aika koittaa seuraavaksi, mutta siitähän ei vielä ole kuin hyviä arvauksia.

Itse kyttäsin ja itse hain. Pitää olla todella nopea, jos aikoo saada hyvän. Tuo ehti olla netissä pari tuntia, niin olin varannut sen puhelimitse, ja hakumatkan sain järkättyä parin päivän varoitusajalla.

Kyllä tästä varmaan pieni varustelukierre alkaa. Webastoahan tuossa ei ole, joten se lienee ensimmäinen hankinta. Tai ne, koska ajattelin investoida myös Airtopiin. Penkkien päivityksestä on myös ollut puhetta, josta tulikin mieleeni: Castillohan voisi laitella omistaan kuvia muuallekin kuin mersufoorumille Wink

Reply
Kertakaikkisen KAUNIS auto. Peittoaa kyllä sen tälläkin foorumilla kauhistellun kyhäelmän Land Rover Defender MY2015 ihan mennen tullen,,,
Reply
Eero Wrote:Kiitoksia!

Itse kyttäsin ja itse hain. Pitää olla todella nopea, jos aikoo saada hyvän. Tuo ehti olla netissä pari tuntia, niin olin varannut sen puhelimitse, ja hakumatkan sain järkättyä parin päivän varoitusajalla.

Juurikin näin. Itselläni kävi tuon Tdi:n hankinnassa samoin ja jossain vaiheessa olin itsekin hämmästynyt tapahtumien kulun nopeudesta :roll:

Upean näköinen peli! Onnittelut :!:
Defender 110 300Tdi -96 Epsom Green

Evoque SD4

Morgenstern V8

ex Discovery 3 TDV6

ex Projekti-X SeriesIII88V8

ex Discovery 1 200Tdi -90

ex Discovery II td5 -01

ex Series III -76

ex Series IIA -66
Reply
Eero Wrote:... Castillohan voisi laitella omistaan kuvia muuallekin kuin mersufoorumille Wink
Tää kolahti, nimittäin olen harmitellut kun tänne roverforumille kuvien laitto on jotenkin vaikeaa. Ja kun selailen kännykällä niin en osaa niitä siis laittaa enkä ole saanut aikaiseksi opetella. Mese.fiille se käy kuin leikki ja siellä sitten myös olen defetopicia pitäny.

Penkit tilasin exmoortrimshopista ja kyllähän ne muun perheen matkustusmukavuuden nosti ihan uudelle tasolle. Ja oli siinä äänieristykselläkin suuri osuus. Sitä lystiä täytyis vielä harrastaa lisääkin kunhan taas puran verhoiluja ääniasioiden merkeissä.

Seuraavana hankinnassa vinssipuskin ja vinssi. Odottelen vinssitopiciin kuvia ja tietoa foorumilaisten toimivista ja hyväksihavaituista toteutuksista hankinnan helpottamiseksi. Sikäli uusi defenderisti olen että on paljon kysymyksiä ja vähän vastauksia Smile

Niin ja onnittelut hienosta hankinnasta. Odottelen erittäin malttamattomana autosi kuvallisia varustelukertomuksia ihan omanikin varustelua ajatellen :wink:
Reply
Penkit tuli varmaankin lavarahtina? Oliko arvokaskin kyyti?

Enpä ole ihan varma tuleeko tähän elementtien vaihtamista kummempia äänentoistopuolen parannuksia, on nuo järkevät asennuspaikat aika vähissä, siis jos siistin haluaa. Vaimennuspuoleen perehdyn kyllä, mulla on nykyisin edustuksessa erittäin hyvän hintaista alubutyylimattoa; vastaavaa kuin Dynamat mutta hinnaltaan ihan eri luokassa.

Reply
Eero Wrote:Penkit tuli varmaankin lavarahtina? Oliko arvokaskin kyyti?
Hyvin pakattu noin 100kg:n laivakontille haiseva pahvilaatikko-/muovi-/elmukelmupakattu lava tiputettiin rekan kyydistä kotipihan liittymään juhannusviikon maanantaina. Tilauksen tein maaliskuun lopulla. Rahti kustansi parisen sataa euroa. Takastep/vetokoukkuteline tuli lrpartsilta noin viikossa. Eli exmoorin toimitusaika oli aika puuduttavan pitkä.

Äänentoisto on kyllä defessä hiukan kinkkinen. Etukaiuttimet tarvis kyl saada kirkasäänisemmiksi, ehkä hyvälaatuinen erillis-sarja niin että diskantit ylemmäs. Takaosan sivusyvennyksiin 6,5 tuumaset subit. Ja sinne peräoven reunojen vakiopaikkoihin jotkut selkeäsointiset kovaääniset. Mutta tähän asiaan toivon asiantuntevaa ratkaisumallia. En ala todennäköisesti minäkään ihmeellisyyksiin mutta en tyydy tohon alkuperäiskötöstykseenkään. Mielellään otan vastaan vinkkejä defen äänentoiston parantelusta, kunhan asiantuntijana perehdyt ensin defen ainutlaatuisuuksiin.

Ja siis meidän väen defevarustelulistalla on tämä vinssi ja puskuri, isommat rattaat, kattoteline...
Reply
Hieno rauta! Hommaan ittekkin kun oon iso...
Defender Puma 110 Safari Van 2,4L TDCI
Reply
No kyllä voi auto olla kaunis! Täälläkin ollaan vallan mykistyneitä upeasta löydöstäsi. Kannatti varmasti! Big Grin
.

Defender 110 TD5 Safari Van -99

Defender 110 300Tdi HCPU -98

www.pikkusaari.com/landrovers/cars.html
Reply
Nyt on luvat ja leimat haettu. Tehtiin sitten M1G, vaikka pitkään pohdin mahdollisuutta rekisteröidä Defe M2G:ksi eli pienoislinja-autoksi. Olen melko varma, että se olisi teknisesti onnistunut, jopa ilman poikkeuslupia, ei ne vaatimukset ihan mahdottomia ole. Suurimpana hankaluutena koin D1-kortin mukanaan tuomat käytännön ongelmat, kuten epäselvyyden siitä, saako kyydissä olla muita kuin perheenjäseniä ellei kuskilla ole linja-autonkuljettajan ammattipätevyyttä...

Jos jotakuta kiinnostaa tuo bussiksi leimaaminen, niin kerron mieluusti omia käsityksiäni byrokratian kiemuroista..

Reply
Myöhäiset onnittelut täältäkin. Todella hieno on ajokki! Ja tervetuloa Defenderistien joukkoon!
Jone

- LR Defender 110 SW 110 2007

- LR Discovery 2 2004
Reply
Eero Wrote:Jos jotakuta kiinnostaa tuo bussiksi leimaaminen, niin kerron mieluusti omia käsityksiäni byrokratian kiemuroista..

Itse tutkiskelin tuota asiaa n. 10 vuotta sitten. Muistelen, että istuinpaikkaa kohti vaadittavan tilan vaatimus oli se, minkä ajattelin tuovan ongelmia, ainakin normaalissa istuinjärjestyksessä.

Ei sitten ollut saatavissa Defenderiä, josta olisi saanut tarkempia mittoja, joten jäi koko homma.
Reply
Siirsin jatkot bussikeskusteluun tänne:

http://roverfriends.fi/foorumi/viewtopic...1241#41241

Reply
Onnea upean auton johdosta. Jännityksellä odotellaan, millaisen verolapun Posti/ Itella sinulle toimittaaWink
Reply
Tulli muisti kirjeellä, aika vikkelästi. Ilmeisesti Defender on sen verran yleinen tuontiauto, etteivät niiden veropäätökset mene markkina-arvo(nta)lautakuntaan vaan käsitellään mersujen seassa tavallisina autoina.

Päätöksen taustatietona oli oikein hieno graafinen taulukko, johon on kerätty Defenderien "hintahavaintoja" noin kuukauden ajalta. Hämmentävän monta havaintoa verrattuna siihen, että esmes Nettiauto.com:issa Defejä on yleensä 15-20 kappaletta..

11 vuotta vanha auto oli tällä kertaa 11300 euron arvoinen, josta 277 gramman laskennallisilla päästöillä saadaan veroprosentiksi 38.7 ja veroksi 4300 euroa. Sinänsä melko yllätyksetön lukema, arvelin että alle 5 tonnilla pitäisi selvitä.

Reply
Ja valitus vetämään 8)
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Reply
Ei taida löytyä kovin hyviä perusteita valitukselle, joskin ainahan saa valittaa. Mielestäni ihan asialliset verot, jos ne koskaan voi sellaiset olla Big Grin 11300€ on jopa "kiltti" hinta-arvio/ arvo. Siihen hintaan jos saisi 2000-luvun Defen Suomesta, niin ostaisin heti!
Reply
Vaikka joka pennin maksaminen tuolle firmalle harmittaa, niin eipä tuossa tosiaan valitusperusteita ole. Sen kuitenkin verran pistän hiekkaa rattaisiin, etten maksa kuin vasta eräpäivänä :roll:

Reply
Saisitko verottajan grafiikka jotenkin näkyviin tähän viestiketjuun? Olisi kiva nähdä, millainen se on Big Grin

Tuotatin muutama vuosi sitten Alfa Romeon (166 2.4 jtd) italiasta. Malli oli sen verran harvinainen (ei löytynyt Greyhenin tietokannasta), että markkina-arvo ryhmä joutui arvioimaan sen. Päätöksessä meni kauan aikaa ja se oli tehty päin prinkkalaa. Heidän arvionsa perustui kahteen myynnissä olleeseen Alfaan, jotka molemmat olivat väärällä koneella ja väärän ikäisiä. Etsin itse muutaman esimerkin lisää ja tein valituksen niiden perusteella. Verojen määrä putosi lähes kahdella tuhannella eurolla. Sittemmin sain vielä alvit takaisin, jolloin maksettujen verojen määrä lipsahti jo hyvinkin kohtuullisen puolelle.
Reply
Läppärin kameralla kuvattu, mutta kai tuosta selvän saa:

http://www.augustin.fi/pics/IMG_20110928_111611.jpg

En ole lintubongari, mutta minusta tuossa on enemmän kuin 15 palloa.. Mistä nämä "hintahavainnot" siis ovat, on minulle arvoitus. Listan havainnoista saisi pyytämällä, mutta antaapa olla, maksan kiltisti ja alan säästää kattotelttaa varten Smile

Reply
Tulevaa öljynvaihtoa ennakoiden laitoin koneeseen ensimäisen käsittelykerran RVS:ää. Kyseessähän on (venäläistaustainen?) aine, joka muodostaa keraamisen pinnoiteen sellaisiin kohtiin joissa on kitkaa, eli se korjaa kulumia jne.

Eka satsi laitetaan 400 km ennen öljynvaihtoa, ja uusiin öljyihin sitten toinen purkki. Lisäys tehdään kahdessa vaiheessa, ensin puoli pulloa ja vartti tyhjäkäyntiä, sitten puoli pulloa ja 30 minuuutin ajo.

Täytyy sanoa, että olipa aika dramaattinen vaikutus heti tuon tyhjäkäntivaiheen jälkeen! TD5:lle tyypillinen kovaääninen raksutus vedättäessä hävisi miltei täysin! Harmittaa, etten tullut mitanneeksi melutasoa ennen/jälkeen, mutta veikkaisin että ainakin 5 dB lähti pois kiihdytyksestä. Myös tasakaasulla raksutus on pienempää, autostahan tuli melkein hiljainen 8)

Mistään tehopiikistä ei voi ainakaan vielä puhua, vaikka periaatteessa RVS:llä on mahdollista saada takaisin kuluneisuuden hävittämiä hevosia, pienentää kulutusta jne. Ihan ilmaistahan RVS ei ole, mutta toisaalta vaikutus (pinnoite) kestää kymmeniä tuhansia kilometrejä ja voipi pitkittää remontteja. Ja tässä tapauksessa jo pelkkä äänitason muutos oli hintansa väärti.

Suosittelen!

Reply
Onpas jännän näköistä osumakuviota. Seurantajakson täytynee olla vuosi tai jotain sinne päin, ei tuo muuten ole mahdollinen. Tuonkin perusteella voi sanoa, että hinta-arvio on kohdallaan.
Reply
Näyttää kyl enemmän siltä kun arvio olisi haettu paikalliselta haulikkoradalta, ja toikin peitto ammuttu vähän sivusta Wink
Reply
Eero Wrote:Tulevaa öljynvaihtoa ennakoiden laitoin koneeseen ensimäisen käsittelykerran RVS:ää. Kyseessähän on (venäläistaustainen?) aine, joka muodostaa keraamisen pinnoiteen sellaisiin kohtiin joissa on kitkaa, eli se korjaa kulumia jne.
Suosittelen!

Vaikuttaa kieltämättä tv-shop touhulta mutta kai tuohon uskottava on, jos sulla kerran on omaa kokemusta tuosta.
Mitä nyt tuon kotisivuilta katsoin, niin bensapelin käsittelyohjeissa ei puhuttu mitään, että eka käsittely pitäis tehdä vanhoilla öljyillä 400 km ennen vaihtoa. Jossain vaiheessa kesken käsittelyä vaan kehoitetaan "tarkistamaan öljyn kunto ja vaihtamaan tarvittaessa", mitä tuo sitten tarkoittaakaan.
Pitäiskö persketti minunkin kaataa tuota perheen 487 000 rullattuun farkkuvolvoon. Ei kyllä kuluta öljyä eikä muutenkaan oirehdi muuten kuin että vähän jo toki jokin laakeri kolkottaa tyhjäkäynnillä. Ilmeisesti kyseessä ns. piston slap kuitenkin,,,
Reply
Moi,

mielenkiinto heräsi myös RVS aineesta. Kovin on saanut palstoilla positiivsta palautetta. Hinta on tosin aika kova. Onko muilla kokemuksia RVSConfusedtä?

-Late
Reply
Joo, kuullostaa TV-shop-touhulta, mutta ei se sitä ole. RVS on testattu monessa lehdessäkin, ja aina hyväksi havaittu. Ei siis ole mikään teflon tms huuhaa. Yhdessä nettikeskustelussa joku laittoi todella pahasti kuluneista / lohkeilleista maatalouskoneen kulmavaihteen hampaista kuvat ennen ja jälkeen käsittelyn. Muutaman tunnin käytön jälkeen rikkoutuneissa hampaissa oli ihan silminnähden uutta pintaa.

Ja ei, en myy RVS:ää, olen vain tyytyväinen käyttäjä Smile

Reply
2Late Wrote:Moi,

mielenkiinto heräsi myös RVS aineesta. Kovin on saanut palstoilla positiivsta palautetta. Hinta on tosin aika kova. Onko muilla kokemuksia RVSConfusedtä?

-Late

Tuon verran nyt tahtoo vähänkin vaativimmissa hommissa mennä asennusjuomiin eli en nyt niinkään kalliina pidä jos oikeesti toimii Big Grin
Reply

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  defe tuli taloon... lacrits68 25 11´088 09-04-2014, 03:17
Last Post: wolfpack
  LR3 (Discovery 3) tuli taloon - ilmajousitus vuotaa... Iso-P 7 8´806 15-11-2011, 09:14
Last Post: parjan_fin
  Disco tuli taloon hartsa 3 2´326 02-04-2011, 04:53
Last Post: Ahosensetä
  Freelander tuli taloon... JK 7 6´040 31-03-2011, 09:26
Last Post: markku

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)