Threads: 24
Minkäslaisilla perusteilla olette yrittäneet pudottaa tuota kannettavan veronmäärää?
Noissa lomakkeissa kun on aika vähän kohtia, joissa suoraan voisi yrittää vaikuttaa tuohon. Eli ilmeisesti pitää tehdä jokin liite itse mukaan.. Kaikki kokemukset on tervetulleita avuksi!
Threads: 15
Itse muistaakseni kys. kohtaan laitoin vain "ks. liite." ja erilliselle paperille kirjoitin selvityksen aikalailla jokaisesta pikkuviasta minkä autosta löysin. Liitin myös printattuja valokuvia mm. lommoista ym.
Threads: 27
Leimasin pari kärryä vuosi sitten Suomeen, ja juttelin aika pitkään Tampereen Tullin tarkastajan kanssa. Kyselin juuri noista veron suuruuteen vaikuttavista seikoista, ja hän sanoi aika suoraan että huonokuntoisuudella tai pikkuvioilla ei ole merkitystä ellei niitä käy tarkistuttamassa Tullissa (ja kuvauttamassa Tullin toimesta - omia kuvia ei kuulemma huomioida) ja siltikin alennus on aika marginaalinen. Varusteet yms. vaikuttavat vastaavan mallin valintaan, mutta suurin vaikutus itse veroon on kilometreillä.
Tullin sivuilta näkyy noita verotuspäätöksiä - joskaan en tiedä näkyykö korjauspäätökset sitten enää missään. Yleisesti mitä olen kuullut niin verot ovat olleet aikalailla noiden aiempien päätösten mukaisia, vaikka olisi sitä kaavaketta täytellyt eri tavoin..
-t-
RR P38 2.5DSE -01
Audi A6 2.5TDi Quattro -04
Threads: 15
No, sanoi Tampereen tulli mitä vaan, mulla henkilökohtaisesti sitten kävi varmaan hyvä tuuri, kun oli Helsingin tulli myöntänyt ihan avokätiset alennukset esitellyistä vioista... Ei siinä vissiin mitään ainakaan häviä?
Threads: 10
Tullille olisi 3 vuotta sitten kelvanneet myös omat kuvat mutta vain paperilla ei missään sähköisessä muodossa jottei tule matoja.
Arvon alennsta saa aika samanlaisilla perusteilla kuin voi tinkiä kaupassa ostaessa käytettyä autoa, eli myyjän mielestä naarmut ja lommot vähän niinkuin kuuluvat asiaan ja niistä saa sitten vaikka 2 % alennuksen.
Itse tutkitutin auton tullissa ja otin tullin kameralla kuvia asioista joita halusin huomioitavaksi. virkailialle sopi mainiosti että minä näpyttelin kuvat. Virkailija bongasi itse vielä pari naarmua lisää. Tätä harvoin tapahtuu aiemmin kyttämässäni vertauksessa autokaupassa.
Silloin oli kai lomakkeessa vain varsteet, ei eriteltynä onko lisä vai vakio eli kaikki mitä autosta löytyy.
Rover 75 Saloon 2004 1,8T Aut BRG
(Rover 75 Saloon 2000 1,8 l Old English White 2005-2009)
RY 1368
Threads: 10
Silloin aikanaan oli rasti ruutuun lomake jossa oli paljon kaikkia varusteita. Lisäksi muuta johon päättelin että pitää laittaa valmiita vaihtoehtoja hienommat jos sellaisia olisi. Valmiina rastitettavina vaihtoehtoina oli suunnilleen kaikki mitä autossa silloin oli.
Rover 75 Saloon 2004 1,8T Aut BRG
(Rover 75 Saloon 2000 1,8 l Old English White 2005-2009)
RY 1368
Threads: 18
MikaM: olet ilmeisesti täyttämässä yksilöintilomaketta? Eihän siinä LISÄvarusteita kysytä, vaan varusteita yleensä. Ei ole merkitystä onko esim nahkavehoilu ollut autossa vakiona tai kenties tehty jälkeenpäin. Se ratkaisee, mitä on kiinni verotushetkellä.
RR Autobiography 5.0 Supercharged
RRS Stormer 5.0 Supercharged
Threads: 9
Itse tekisin näin (jos mahdollista, en ole kyseistä lomaketta nähnyt...). Merkkaa lisävarustetasoksi "ES" ja laita lisämerkintänä linkin autonvalmistajan listalle netissä missä varustetaso on lueteltu.
Defender 90 PU Tdi -94
“It tells to world nothing about your wallet, your aspirations, your success or your abilities in the bedroom” -Richard Hammond
Threads: 18
http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/sahko.../index.jsp
Ja tuolta lomake 27as. Onhan siinä kohta "muut" mutta ei niitä mitkään kromihimmelit kiinnosta. Ilmastointi, nahat ja navi voivat vähän nostaa markkina-arvoa, jos on sellainen pirssi missä niitä ei yleensä ole.
RR Autobiography 5.0 Supercharged
RRS Stormer 5.0 Supercharged
Threads: 24
Näin pähkäilin myös itse, erikoisemmat listaan ja kaiken maailman penkinlämmittimet saa jäädä pois listalta..