Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Käytetyn auton tuottaminen suomeen
Hakusessa olisi L322 vuodelta 2002-2003. Osaakos kukaan suositella luotettavaa ja hyvää auton tuontifirmaa.

Vaihtoehtoisesti jos jokus osaa kertoa saksasta tai miksei jostakin muusta mannereuroopan maasta Landrover/Rangerover harrastus yhteisöjä jonka kautta voisi sopiva auto löytyä.
Reply
Poistettu
Reply
Olisko tä hyvä?
http://www.nettiauto.com/land-rover/range-rover/3414982
"Nimitön " 99 - Defender 90 2010 -

"Silver Fang" 02 - Disco 2 V8, 2007 - 2010

RIP: "Paris" 00 - Disco 2. Td5, 2000-2007.

www.laro.fi
Reply
Poistettu
Reply
Oman Passatin toi LF Cars Tampereelta. Mielestäni hyvää toimintaa. Työkaveri tuotti samalla firmalla kanssa itelleen auton ja tyytyväisiä ollaan molemmat oltu. Oma tuli noin 2 vuotta sitten.
Reply
Auto jokapäiväisessä ajossa ja tervetuloa tutustumaan. Auto nytkin Laitilassa.

ISbj0rn Wrote:Olisko tä hyvä?
http://www.nettiauto.com/land-rover/range-rover/3414982
Jari Sillantie

LR130 TD5 -01

LR90 3.9V8 -90

LR86 2.25 -53

Rover P4 -61

AC Cobra 4.6 V8

MG ZT190 -04
Reply
Bensiini versio on etusijalla. Mieluusti saisi olla myös mahdollisimman hyväkuntoinen, kohtuullisilla kilometreillä ja alkuperäsessä kuosissaan.
Reply
Auto on todella hyväkuntoinen, kun olen kaikki laittanut sitä myötä kuntoon kun on ollut tarvetta. Auto täysin lommoton, kolaroimaton, tupakoimaton. Auto ollut minulla 2vuotta ja ajanut olen sillä 55.000km. Rangen osto ei ole helppoa. Paljon kohtia joita et pysty tutkimaan etkä toteamaan kuntoa helposti ostohetkellä. En myisi, kun olen siihen laittanut jo niin paljon rahaa, mutta Rangen V8 diesel on tulollaan ja siksi tämä lähtee pois uuden tieltä.
Jos Rangea on tuomassa niin nyt kannattaa tehdä tuontipäätös nopeasti jotta saa vielä vanhalla verolla maahantuotua. Ja ilmeisesti vielä bensamallit kallistuu ihan reilusti... Cry
Jari Sillantie

LR130 TD5 -01

LR90 3.9V8 -90

LR86 2.25 -53

Rover P4 -61

AC Cobra 4.6 V8

MG ZT190 -04
Reply
Jos diesel Range olisi kiikarissa niin tuo ehdotettu yksilö näyttää kyllä hyvälle. Olen sitä jo aiemmmin ehtinyt kuolaamaan. :-) Mutta etsin kakkosautoa niin diesel ei nyt houkuta. Toki jos rahkeet riitäsi siihen diesel kasiin niin sitten voisi tilanne olla toinen.

Eikös tuo bensa 4.4 V8 ole aikasemminkin jo ollut veroasteikon yläpäässä eli veron korotus on aika pieni 48.8% -> 50% ? Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Reply
Ahosensetä Wrote:Jos ostat Suomesta niin käytä Pajalla ennen ostoa ...

Tämä lause tuntuu sisältävän sisäpiirinippelitietoa... Big Grin Onko tosiaan näin että jopa L322'set ovat aitoja Rover-tuotteita lukuisine huoltokohtineen päivineen, eli harrastetaso on sama kuin RRC'ssä ja P38'ssa (mutta hintataso vain kovempi)?

Andy
Reply
Yritin eilen ottaa selvää uusista veroista ja uusissa land Rovereissa näyttäisi hintojen nousevan järjestään. Perusajatushan on että verot maksetaan päästöjen mukaan. Mitä isommat päästöt sitä isommat verot.
Tuossa linkki yhdelle sivustolla jossa asiaa käsitellään.
http://www.pertti.com/autoverotus/2012/

Uudessa bensa-rangessa hinta nousee n.5%, dieselissä n.11%. Siis tämä on hinnan nousun muutos, ei veron nousu. Verot nousevat dieselin kohdalla jopa yli 30%. Esim. uudessa Discossa tämä tarkoittaa yli 10.000euron lisäystä ostohintaan.
Olen seurannut Tullin tilastoja tehdyistä veropäätöksistä ja viimeisen kahden vuoden aikana tuon ikäisen (02-04)Rangen kohdalla ei vero oikeastaan ole laskenut vaikka auto on vanhentunut. Joka tapauksessa puhutaan yli 10.000euron verosta maahantuodessa.

Eikös tuo bensa 4.4 V8 ole aikasemminkin jo ollut veroasteikon yläpäässä eli veron korotus on aika pieni 48.8% -> 50% ? Korjatkaa toki jos olen väärässä.[/quote]
Jari Sillantie

LR130 TD5 -01

LR90 3.9V8 -90

LR86 2.25 -53

Rover P4 -61

AC Cobra 4.6 V8

MG ZT190 -04
Reply
L-Andy Wrote:
Ahosensetä Wrote:Jos ostat Suomesta niin käytä Pajalla ennen ostoa ...

Tämä lause tuntuu sisältävän sisäpiirinippelitietoa... Big Grin Onko tosiaan näin että jopa L322'set ovat aitoja Rover-tuotteita lukuisine huoltokohtineen päivineen, eli harrastetaso on sama kuin RRC'ssä ja P38'ssa (mutta hintataso vain kovempi)?...

L322 on oikeasti BMW. Monet osista löytyvät suoraan BMW-varaosista ja hinta halvempi kuin Land Roverilla.
Jari Sillantie

LR130 TD5 -01

LR90 3.9V8 -90

LR86 2.25 -53

Rover P4 -61

AC Cobra 4.6 V8

MG ZT190 -04
Reply
Niin siis Rangehan menee Antin pajalle joko ennen ostoa tai jälkeen. Oletan että halvemalla selviää jos menee ennen.

Auto vero taitaa purra koviten tuolla co2 päästöjen keskikastissa. Mutta jos on tuolla ylälaidassa jo niin se korotus on naurettavan pieni.
Reply
Myin juuri uutena ostamani Skoda Octavia 4x4:n ja nyt lähdössä hakemaan ulkoa Freeelander2Confusedta. Olen ihan noviisi näissä Lantikka-asioissa, mutta halusin maastokelpoisen automaatin (ja vähän ylellisyyttä) Skodan tilalle. Sekin on pirun hyvä auto, mutta huonontien alustallakin maavara vain n. 17-18cm ja tosiaan manuaali.
Olen nyt tutkinut Freelander2Confusedta ja sitä kehutaan loistopeliksi maastossa SUV-luokan autoksi, mutta jotkut sanovat olevan pikkuvikainen ja toiset taas, että on hyvä ja luotettava lukuunottamnatta joitakin pakkasvaivoja webaston/käynnistyvyyden ja huohotinputken kanssa.

Toinen juttu on ulkomailla myytävät mallit 152hv ja 160hv. Mitä eroa niissä on, vai DPF, kun kulutuskin on isompi pienempitehoisessa. Onko eroa, jos ostaa 2007 tai 2008 tai 2009 mallin? Skoda vei seka-ajossa 6.3ltr/100km. Pääseekö Freelanderilla (2007-2009) realistisesti alle 8ltr/100km keskikulutukseen?

Tämä ketju oli kuitenkin maahantuonnista. Olen kerran tuonut aiemmin ulkoa itse ja oli helppoa, mutta hyvä osata ainakin englantia ja mieluimmin vähän saksaa.
Itse aion taas lentää Berliiniin aamulennolla (Airberlin perillä 7.40) ja siitä junalla pariin paikkkaan tsekkaamaan parhaat kohteet. Kaverin kanssa olisi helpompaa esim. vuokra-autolla. Toinen palaa sitten kentälle ja palauttaa auton ja uusi omistaja lautalle ja auto kotiinSmile

Menettely muuten ihan kuin Suomessa: auton tarkastus ja huoltohistoria, katkeamaton rekisteriote, vaatimustemukaisuustodistus (TÜV), maksu ja vientikilvet kiinni, rahat tiskiin ja menoksi. HUOM! Saksassa saat joko keltaiset kilvet (voimassa 5 pvä ja pienmepi maksu) tai punaiset kilvet autoliikkeessä heti, joten helppooa kuin heinänteko.

Suurin ongelma on logistiikka: lentoliput, lauttaliput, ajomatkat. Nytkin minulla on aikaa reilu viikko hoitaa asia, jotta saan Suomeen ennen 1.4 ja veronkorotusta. Seikkailunahan tämä tosin pitää ottaa. Suomen hinnat Freelandereille ovat mielestäni aika kovat, jos haluaa vähänkin varusteita ja kilometrejä on alle 200tkm.
- it is a legend -
Reply
Ei tullutkaan L322 tulikin L320 Big Grin
Reply
Ei varmaankaan huono valinta Smile
Reply

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Käytetyn vesipumpun seisotus? kokkolanpoika 1 2´920 20-04-2014, 11:27
Last Post: -NewJuhani-

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)