Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EGR tulppaus
Onko kellään kokemuksia tuon TDV6 EGR:n tulppauksesta? Tulppasarja olisi pöydällä mutta en ole vielä asentanut.
Range Rover Sport TDV6 SE

ja

Discovery 3 TDV6 A HSE

entiset

Defender 110 County

Freelander 2 TD4 HSE

Defender 110 HCPU
Reply
aika yksinään saa näköjään D3 miehet täällä höpöttää...

No asennetaan tulpat ja katotaan mitä tapahtuu :?

ja

Discovery 3 TDV6 A HSE

entiset

Defender 110 County

Freelander 2 TD4 HSE

Defender 110 HCPU
Reply
Mahtaakos se mennä suomessa enää katsatuksessa läpi kun tulppaat sen? TDV8Confusedsa käsittäkseni EGR:n tulppaus sytyttää virhevalon mittaristoon ja enkuissa se on hylsy, en tiedä onko sama tilanne myös suomessa.
Possu

Loota

ex. Punahilkka

ex. Rusina
Reply
Masu Wrote:Mahtaakos se mennä suomessa enää katsatuksessa läpi kun tulppaat sen? TDV8Confusedsa käsittäkseni EGR:n tulppaus sytyttää virhevalon mittaristoon ja enkuissa se on hylsy, en tiedä onko sama tilanne myös suomessa.

Antaakos se EGR:n anturi tuossa vehkeessä muutakin tietoa kuin vain auki/kiinni tilan (jännitteen tai maan), helppohan singnaalikarva olisi silloin kytkeä kiinteästi jompaan kumpaan?
Kaitsu

Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.

"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Reply
Englannissa (katso tuo Disco3 uk sitti) ovat aika paljon tulpannet noita. Vähän käynyt itselläkin mielessä mutta sitten totesin että niin kauan kun toimii normaalisti niin antaa olla. Onko sinulla ollut jotain ongelmia vai miksi haluat tuon tehdä?

Kerro kuitenkin ihmeessä kokemuksiasi.

Minulla 06 D3'n joka ollut minulla uudesta asti - ja nyt vanhempana jäänyt meille "metsäautoksi". Se on nyt 180k ajettu - lukot taka-akselissa mutta muuta ei hirveästi ole tehty. Tietty vaihdettu hirmuisesti osia (varsinkin nuo ensimmäiset viisi vuotta kun se oli leasarina niin korjautin/vaihdoin niin paljon osia kun uskalsin ilman että leasingfirma tuli kimppuun). Seuraavat vaiheet ovatkin -- vinssi - joka vielä autotallissa odottamassa että tulisi intopyräys että saisi jollain tavalla kiinni.

Ja keväällä pitäisi saada noitten normi 18tuumaisten kesärenkaitten tilalle joitain vähän karkeampia - mutta ei oikein vielä napannut mitä.

T. Peter
Reply
Moi!

http://bellautoservices.co.uk/products/l...nking-kit/

Sulla varmaankin tämä osoite on jo tiedossa..

Kaveri tuollaiset on vaihtanut ja moitteetta toimineet, eikä katsastus ole ko asiaan huomiota kiinnittänyt.
Vuosimalli -05
Niin kuin tuolla sivustolla mainitaan raja vuosimallissa..

Virtanen.

PS. Vähän on vielä hiljaista Discover 3:n kanssa täällä
D3
Reply
Ehkä D3 omistajat on niin hiljaisia kun autoissa ei koskaan mitään vikaa - toimivat kuin unelma parhaimmillaan Smile

No - pitää myöntää että vaikka omani onkin vähän "eläkkeellä" - eli säästän sen vetoautoksi ja metsätöihin -- niin viimeisten lumipyryjen aikana on ollut ilo ajella sillä...
Reply
Hiljaisuus johtuu enemmän siitä ettei normi LR-harrastajalla ole varaa pitää niin kallista autoa... :wink:

Andy
Reply
Onko se oikeastaan siitä kiinni ? Itse kävin hirmu tappelun itseni kanssa kun leasari oli loppumassa ja oli pakko tehdä päätös lunastanko sen D3'sen vai ostanko Defenderin tai Land Cruiserin. Tämän keskusteluforumin serverikapaciteetti ei riitä jos rupean selostamaan kaikkia niitä vikoja jota minun D3'nen kävi läpi ensimmäisten (onneksi ALD leasingin alla) elinvuosiensa aikana. Eli - täysi p....ahan se on oikeasti - ja aika helkkarinmoinen rahareikä jos viisaasti ajattelee. Toisaalta vastaavanikäinen Landcruiser olisi ollut 10k kalliimpi - kävin kaksi koeajamassa. Ajattelin sitten että - no - minulla on 10k rahaa "säästössä" korjata tätä autoa tulevina vuosina - ja D3 on kuitenkin mielestäni niin paljon parempi auto ajaa ja käyttää kun Landcruiser että se on siten tasoissa rahan puolesta.

Eli - kaikista pikkuvioista ja puutteista huolimatta - rakastan D3'stani yli kaiken. Se on minun tarpeilleni suht optimali ajoneuvo - ja nyt kun sillä ei niin paljon tule kilometrejä enää niin ehkä kestääkin muutaman vuoden... Ja sitten on ehkä tullut myös opittua ajamaan siten että kestää paremmin.
Reply
Minä luulen, että johtuu enemmänkin siitä kun vanhemmissa autoissa on tekniikka yksinkertaisempaa ja vähemmän sähköjä, niin monet DIY (tee se itse) -harrastajat suosivat niitä (kuin myös itsekin).

Auto jota korjatessa/huollettaessa pitää melkein ensimmäisenä kytkeä testeriin tai läppäriin ei oikein itseäni innosta. Ja vanhemmissa rakentelu-, vara- ja huolto-osat on varmaan piirun verran halvempia ja huoltaminen yksinkertaisempaa.

Tässä ainakin yksi syy miksi itsellä vanhempia lantikoita ja toinen; omaa silmää miellyttää myös niiden karummat ja kantikkaammat muodot ja ajamisessa on jotain mitä uusissa autoissa ei ole - oikeaa ajamisen tunnetta kun kuski on kuski ilman apulaitteita luistonestoja ym vakaudenhallintalaitteita.

Mutta kyllä varmaan tykkäisin ajella noilla uudemmillakin
:wink:
Kaitsu

Reply
Kaitsu - olet varmasti oikeassa. Eihän hyvän Defenderin ja D3'n hankintahinnassa hirveästi eroa ole. Ennen kuin ostin oman D3'seni kävin useamman kerran Lohjalla hiplaamassa rakennettuja Defejä. Olivat jotkut jopa kalliimpia kun käytetty D3. Ero on sitten huoltokustannuksissa - jos itse osaat korjata (ja tykkäät korjailla) niin Defe tai vanhempi D2/D1 varmasti järkevämpi. Joka kerta kun vie D3'sen huoltoon niin palaa iso tukku rahaa. Tosin - kyllähän nykysin rupeaa D3'seenkin saamaan englannista aika edullisesti osia.

Mutta läheltä piti - syy siihen miksi en ostanut Defenderiä/Land Cruiseria oli lähinnä tuo D3'sen takaluukkuratkaisu. Jos joku rakentaisi sellaisen Defe/D3 hybridin jossa olisi perusauto Defender - mutta takaluukkuratkaisu D3 niin voisin hyvin harkita...
Reply
Kaitsu Wrote:Minä luulen, että johtuu enemmänkin siitä kun vanhemmissa autoissa on tekniikka yksinkertaisempaa ja vähemmän sähköjä, niin monet DIY (tee se itse) -harrastajat suosivat niitä (kuin myös itsekin).

...niin ja luonnollisesti myös tämäkin, vaikka edelleen olenkin persaukinen... :mrgreen:

Andy
Reply
Moi!

Hyviä kommentteja - itselläni alla D3 -05 vuosimallia..

Samoja asioita olen miettinyt useaan otteeseen..

Takaluukku ratkaisu oli se mikä meilläkin oli osa syy auton hankkimiseen. Toki muutkin. - Malli ja se että hinta on kohtuullinen..

Itse väitän että D3 on pitkälti korjattavissa Ns nyrkkipaijoissa/tee se itse tavalla.

Itse pyrin ennakoivaan korjaukseen..
Hyllyssä kotona: Jarrupalat+Levyt anturit sekä laakerit varalla eteen ja taakse.

Lisäksi pitäisi tilata "koiranluut" taakse ja eteen raidetankon pää eteen.

Lisäksi Enkku foorumilta löytyy ohjeita/kuvia tosi paljon..

No sitten se ajatus, että mitä vaihtoehtoja olisi tarjolla 25-30.000 eurolla.
Ei mitään mikä tarjoaisi samat veto,lisävaruste,ajo omisnaisuudet sekä tilat..

Eli autoani en vaihda.. Wink
D3
Reply
EGR:t tulpattuna kohta 100 tkm ajan, ilman ongelmia. TDV6 2005:nen on Laatikkoni.

Nimenomaan tuolla Bell Auto Servicen paketilla tein. Vähän se oli v-mäinen ruuvvailla paikoilleen, mutta varmasti helpompi, kuin vaihtaa koko EGR ja myös edullisempi.

Se mikä noissa on, niin -05 ja -06 vuotisiin vekottimiin voi tulppauksen tehdä, siis TDV6 -koneellisista puhun. Niissä on muistini mukaan Euro3 -saastevaatimukset ja niissä ei silloin ole vikakoodia EGR:lle, joka tulisi ECU:lle asti. -07 ja uudemmissa on taasen Euro4 -vaatimukset käytössä ja niissä EGRConfusedtä menee vikakoodi ECU:lle ja se on sitten vain EGR:n vaihto tai sähköisesti ECU:n huijaaminen vaihtoehtona. Eli vaikeammaksi menee.

Hiljaistahan täällä on ollut. Itseltä tuo Lontoo sujuu kohtuullisesti, niin olen ohjeita ja apuja etsinyt Disco3.co.uk -saitilta ja hyvän kasan ongelmia korjannut itse.

Viimeisimpiä korjauksia on kaikki puslat, jarrut, laturi ja taka-akselin kardaanin kannatin "pusla/laakeri". Aikaisemmin vaihtelin jo etupään alapallot sekä laakerit. 230 tkm on nyt vehkeessä mittarissa ja eteenpäin raksuttaa komiasti. Hemmetin hieno laite ajaa ja parani aika mojovasti puslien sekä koiranluiden vaihdon jälkeen.
-------------------------------------

Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa...
Reply
parjan_fin Wrote:Hiljaistahan täällä on ollut. Itseltä tuo Lontoo sujuu kohtuullisesti, niin olen ohjeita ja apuja etsinyt Disco3.co.uk -saitilta ja hyvän kasan ongelmia korjannut itse.

Viimeisimpiä korjauksia on kaikki puslat, jarrut, laturi ja taka-akselin kardaanin kannatin "pusla/laakeri". Aikaisemmin vaihtelin jo etupään alapallot sekä laakerit. 230 tkm on nyt vehkeessä mittarissa ja eteenpäin raksuttaa komiasti. Hemmetin hieno laite ajaa ja parani aika mojovasti puslien sekä koiranluiden vaihdon jälkeen.

Hienoa että noita uudempiakin itse korjaillaan! 8)

Onkohan se toi sun Disco (avattaressa) kun välillä tulee bongattua esim. Klaukkalassa?
Kaitsu

Reply
Kaitsu Wrote:
parjan_fin Wrote:Hiljaistahan täällä on ollut. Itseltä tuo Lontoo sujuu kohtuullisesti, niin olen ohjeita ja apuja etsinyt Disco3.co.uk -saitilta ja hyvän kasan ongelmia korjannut itse.

Hienoa että noita uudempiakin itse korjaillaan! 8)

Onkohan se toi sun Disco (avattaressa) kun välillä tulee bongattua esim. Klaukkalassa?

Avattaren Disco on meikäläisen. Klaukkalassa ja Rajamäellä on samanmoiset, tosin sillä erolla, että omani keulalla on moiset lisäpitkät: [Image: laatikko_1_th.jpg].

BTW! Tulihan tuohon vaihdettua etu- ja takaperien öljyt sekä laitettua kokonaan uus Webasto, vanha kun oli polttanut "vain" 4560h. Samalla tuli laitettua ThermoCall lisämokkula siihen, niin saa Webaston tulille melkein mistä vaan.

Kyllä noita Brittien ylpeyksiä on vaan korjattava ja huollettava. Perushuollot ja testeriä kaipaavat hommat teetätän merkkiliikkeessä, mutta kaiken tuollaisen pikkumekaanisen homman pyrin tekemään itse. Siinä kun säästää aika pitkän pennin ja oppii samalla autosta kaikkea uutta.

Reply
parjan_fin Wrote:Avattaren Disco on meikäläisen. Klaukkalassa ja Rajamäellä on samanmoiset, tosin sillä erolla, että omani keulalla on moiset lisäpitkät

No niin, noilla tuntomerkeillä ens kerralla tietää kun lapastelee, et kuka tuli vastaan jos satutaan kohille. Big Grin
Kaitsu

Reply
Kaitsu Wrote:
parjan_fin Wrote:Avattaren Disco on meikäläisen. Klaukkalassa ja Rajamäellä on samanmoiset, tosin sillä erolla, että omani keulalla on moiset lisäpitkät

No niin, noilla tuntomerkeillä ens kerralla tietää kun lapastelee, et kuka tuli vastaan jos satutaan kohille. Big Grin

Se onkin kivaa touhua, yleensä vastaantulevilla loksahtaa vaan suu auki kun nostaa lapasta Smile

Reply
Eipä ole vähään aikaan tullut käytyä täällä ja olikin tullut kivasti kohtalotovereiden viestejä.

EGR tulpat on vielä laatikossa ja ajattelin asentaa ne kunhan saan jämäkämmän takakoukun jonka tilasin briteistä.

En tiedä mikä on mutta mun D3 on ollut kyllä loistava kampe. Autosa oli 120t mittarissa kun hankin ja nyt on mittarissa 260 t. Mitään isompaa ongelmaa ei ole ollut. Isoimmat ongelmat tuli jarruvaloanturin rikkoutuessa kun ei löydetty ihan heti vikaa. Loppupelissä osa maksoi muutaman kympin ja sekin meni myyjän piikkiin.

Joka toisen huollon olen teetättänyt merkkihuollossa ja joka toisen itse. Merkkihuolto sitten kertoo mitä pitää vaihtaa. Puslia ja jarrupaloja olen itse vaihtanut.

Käyttö on ollut tosi kovaa koska olen safariyrittäjä ja 3500 kg:n kärry on vähän väliä perässä (joskus on kärry tainnut painaa yli 4t.). Alusta ja renkaat lujilla kun puottelee huolettomasti ilmajousituksen turvin huonoja suomen ja venäjän sorateitä. Paras työauto mitä meillä on ikinä ollut. Syncro transportterissa ei kestäny alusta, Defenderit oli traktorin ja kuorma auton välimuotoja yms.

ja

Discovery 3 TDV6 A HSE

entiset

Defender 110 County

Freelander 2 TD4 HSE

Defender 110 HCPU
Reply
kairankaveri Wrote:...Autosa oli 120t mittarissa kun hankin ja nyt on mittarissa 260 t.

Käyttö on ollut tosi kovaa koska olen safariyrittäjä ja 3500 kg:n kärry on vähän väliä perässä (joskus on kärry tainnut painaa yli 4t.). Alusta ja renkaat lujilla kun puottelee huolettomasti ilmajousituksen turvin huonoja suomen ja venäjän sorateitä. Paras työauto mitä meillä on ikinä ollut.

Kovasti on disko ollut liikkeellä. Ja ilmeisesti niihinkin pätee se että "autot tykkää kun niillä ajetaan" kun ei ole isommin ongelmia ilmennyt. Big Grin
Reply
Kairankaveri,
Olenpa tainnut nähdä pariin otteeseen Kuusamossa tuon erinomaisen Discosi parkkipaikoilla, safaritekstit auton kyljessä?. Moikataan kun tullaan vastaan (Disco 2 tai Defe).
:lol:
Jone

- LR Defender 110 SW 110 2007

- LR Discovery 2 2004
Reply
No ilman muuta moikataan. Kaverit sattaa jäädäkin moikkaamatta mutta lantikat ei :lol:

ja

Discovery 3 TDV6 A HSE

entiset

Defender 110 County

Freelander 2 TD4 HSE

Defender 110 HCPU
Reply
Quote:kunhan saan jämäkämmän takakoukun jonka tilasin briteistä
Ihan mielenkiinnosta - millaisen koukun laitat ? . Kysyn kun omassa tuo tehdaskoukku löystynyt (en koskaan ottanut irti - eli ilmeisesti vain tärisyttänyt itseään väljäksi) - ja jossain vaiheessa pitäisi vaihtaa. Käynyt vähän mielessä jos laittaisi tuollaisen jenkkityylisen putken mihin menisi myös tarvittaessa vinssipeti.
Reply
Tilasin tällaisen

http://www.famousfour.co.uk/new_parts/pa...rtID=13311

Oli näköjään thulen tekemä. Saattaapi löytyä suomestakin. Oli tosi helppo asentaa. Käyttää osittain hyväksi sitä pikakiinnityspaikkaa autossa.

ja

Discovery 3 TDV6 A HSE

entiset

Defender 110 County

Freelander 2 TD4 HSE

Defender 110 HCPU
Reply
Kiitos - jykevännäköinen peli. Ja tuo ei varmaan pääse kolisemaan/liikkumaan niin kun tuo originali. Pitää vakavasti miettiä laittaisko tällaisen. Tuohon saisi varmaan jonkinlaisen vinssipedin pikakiinnityksenkin tehtyä.

Vihjeinä teille joilla on uudehkot autot - ottaakaa ihmeessa tuo originalikoukku aina pois kun ette käytä. On niin raskas että kun ilman lastia siellä tärisee itsekseen niin tekee isomman ja isomman kolon. Itsellä nyt sen verran väljä että ei ihan huippulastia tee mieli vetää. Olin vähän tyhmä/laiska kun en ottanut ajoissa pois. Nyt on lukko ruosteessa niin pitäisi porata auki jotta saa pois.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)