Threads: 12
selasin läpi noita muita postauksia, vissiin tuohon disco 1 diesel mottiin
sopii kesä/syksylle/alkutalvelle 5w-30 öljyt (ACEA A1/B1).
Tuolla infosivuilla oli tilavuus 5.8/0.85, mikä tuo jälkimmäinen luku on? Paljon tuohon uppoaa max öljyä? 7L ?
Lienee sama mitä merkkiä on ?
Threads: 9
Villi veikkaus jotta voisi olla suodattimen tilavuus. Kyllä sitä öljyä jotain kuutisen litraa on aina tainnut upota. 10W-40 laadulla ajeltu ympäri vuoden ..
0w-40 ehdotti castrolin ja mobilin nettiarpojalla, samaa ehdotti osasilla tiskillä
suodattimen hain juuri, ei kyllä millään ime 0.85 litraa sisäänsä? ehkä 4-5 desiä
Threads: 337
Poistettu, syytä voi miettiä
Kiinnitäkää huomiota suodattimen pituuteen.
Motonet myy (myi?) "sopivana" liian pitkää suodatinta joka osuu ainakin Defenderissä etuakseliin äärijoustossa.
osasilta ostin jonkun sievi-finland valmisteisen teho filterin, tänään näkee sopiiko
Threads: 35
Samoin markkinoilla on saatavana tai ainakin mulle on myyty kahden eri pituisia filttereitä 200Tdi:n
oisko ero johtunut defen ja discon eroista..
"Täälähän on keppejä niinku vanhaankorin porstuas!"
Threads: 7
Kannattaa mennä tarvikeosaputkassa sellaiseen putkaan josta näkevät suoraan rekisterinumerolla mikä auto on kyseessä ja automaagisesti putkahtaa oikeat osat ruudulle. Eli ellei luettelovirhe pääse iskemään niin ei pitäisi sen suurempia mahdollisuuksia olla mokata koko hommaa.
Itsekin käytän Atoy OY:n Osalinkkiä, eli nettipohjainen käikäle josta selviää auton merkki, malli, moottorikoodi ja vaihteistotyyppi. Ja siitä saa näppärästi myös tilattua tuotteet jotka ovat sitten seuraavana päivänä parhaassa tapauksessa kotiovella, tai ainakin lähipostissa. Helpottaa suunnattomasti tuota ammatinharjoittamista. Ja yleensä tulee laadukkaita varaosia. Hintaa on motonetiä enemmän, mutta on se laatukin lähes poikkeuksetta parempaa.
Motonetissä vaihtelee liiaksi tuo laatu. Joskus voi pyöränlaakereina olla SKF:n laakereita ja seuraavalla viikolla se onkin jotain kiinalaista tusinakuraa. Ottavat sieltä mistä halvimmalla saavat erän. Ja se näemmä vaihtelee aika paljon. Itse en ole vielä saanut Motonetistä vääriä tuotteita, ne kerrat jotka siellä olen käynyt olen aina pitänyt vanhan osan mallina mukana. Kun eivät ne myyjät juuri mistään mitään tiedä...
äh sekoilin, tarkoitin nimenomaan tuota etumurikkaa.