Threads: 4
Joulunpyhinä discopallo pelästytti ja alkoi satunnaisesti polttelemaan tuota punaista akkuvaloa mittaristossa. Välillä palaa ja välillä sammuu pois.
Onkos tuollaisesta kokemusta. Itsellä vahvin epäilys, että laturin hiilet vetelevät viimeisiään.
Mahtaakohan tuohon ylipäätään saada noita hiiliä vaihdettua vai pitääkö vaihtaa koko laturi kertaheitolla? Ilmeisesti bensa kasissa on vielä erilainen laturikin kuin diesel koneissa.
Tien päällä ollessa tuo touch screenin oma "diagnostiikka-tila" osottautui muuten hyväksi mielenrauhan tuojaksi. Vaikka latausvalo paloi niin akun varaus pysyi 12.5-13.0 voltissa ja kun kipusi 13.5 niin valo sammui ja syttyi taas kun laski tuonne 12.5. Loi vähän uskoa, ettei se akku sentään tyhjäksi imeydy, vaikka valo palaakin :wink:
Britti Disco & Italo Spider
V-tyylillä molemmat
Threads: 92
Voin olla väärässäkin mut 12V laturin pitäis ladatessa näyttää jotain 14V-->.
24V laturi näyttää toimiessaan 26V-->työkäkkyrässä näyttää yli 28V.
Minä ainakin vähentäisin sähkön kulutusta kunnes vika on selvillä.
Toi bensagrematorio ei ilman sähköä kuku
( ei taida nyky diiselitkään käydä vähillä sähköillä ). :roll:
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Threads: 16
-NewJuhani- Wrote:Voin olla väärässäkin mut 12V laturin pitäis ladatessa näyttää jotain 14V--> Ei taida täydellä akulla näyttää noin paljoa?
"Generator voltage sense - Circuit low  063C" - virhekoodia tuo näyttää muistiin tallentaneen.
Juuri tällä hetkellä valo ei pala ja jännite näyttää normaalilta.
Tuo keskinäyttö taitaa näyttää arvot vain puolen voltin tarkkuudella.
Vaatii näköjään jonkin verran purkamista, ennenkuin kuin tuon laturin tuolta irroitettua saa
V-tyylillä molemmat
Nyt on katsottavaa AVK'n sivuja tarkasti! Minäkin haluan tollaisen multiturbonäytön Seriekseen... :mrgreen:
Mut oikeasti. Olen Juhanin kannalla tässä asiassa, vajaa 13V ei lataa kuin nimeksikään... Ongelmaksi muodostaa vaan se surullinen tosiseikka että noin tuoreessa autossa sitä sähkönkulutusta saattaa olla hieman hankala vähentää... :?
Andy
Threads: 92
L-Andy Wrote:sähkönkulutusta saattaa olla hieman hankala vähentää... :?
Andy
Ei käynnistä. 8)
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Threads: 6
Jep, on ollut ja pari viikkoa sitten korjasin vian itse, vaikkakin TDV6 2005 mallinen laatikko.
Eli tyhjäkäynnillä akun napajännitteeksi tuli n. 13.3 volttia ja paikoin se latauksen valo vilkahteli näytössä ja paikoin paloi pidempäänkin. Laturi oli syyllinen. Viimeinen niitti oli kun peräkärryä kiskoin 50 km perässä... viimeinen km tultiin täysin ilman valoja, puhallinta ja radiota. ECU pakotti kaikki hiljaiseksi. Toivoin vain hiljaa mielessäni, että virta riittää siirtopumpulle ja kone pysyy käynnissä. Onneksi pysyi.
Tilasin uuden laturin Briteistä, koska Suomessa hinta oli aika posketon (yli 550.-). Briteistä jäi karvan yli 400 euroon kaikkineen.
Vaihtoon meni aikaa 4 tuntia kaikkineen, kun tein jopa erikoistyökalun vesipumpun siivapyörään, jotta sain pidettyä sitä paikoillaan kun nakuttelin flektin irti. Se meinasi olla jumissa, ihan kunnolla. HUOM! Ainakin tuossa TDV6 -koneessa flektin kierre on vasenkätinen.
Konehuoneesta täytyi ottaa irti ilmanputsarikoteloon menevä putki, flektin ylempi kuori, flekti sekä hihna. Akun napa irti. Konehuoneen puolelta sitten se ylempi pultti löysäksi laturista sekä sähköpiuhat irti. Apukuskin etupyörän edessä on muovinen suojapala, kiinni neljällä muovisella verhoilunastalla. Ne irti ja suoja pois. Sieltä kautta pääsee nätisti niihin kahteen alimmaiseen laturin pulttiin. Ne auki ja pois. Viimeisenä sitten irrottaa kokonaan sen laturin ylimmäisen pultin konehuoneen puolelta ja nostaa laturin pois.
Sitten vaan käänteisessä järjestyksessä takaisin paikoilleen ja ei muuta kuin mukavia kilometrejä.
HUOM! Ilmanputsarille menevän putken kun ottaa irti, niin laita joku puhdas rätti tukkimaan se "down-pipe", ettei sinne mene mitään rojua. Jos pääsee menemään, niin on hiukan isompi puhdistus ja purku edessä.
-------------------------------------
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa...
parjan_fin Wrote:Jep, on ollut ja pari viikkoa sitten korjasin vian itse..
Alkaa epäilyttää oliko tuo jouluinen tähti kojelaudassa joku Lucaksen jouluevankelumin sytyttämä sydeemi. Ei meinaan ole vilkahtanutkaan sen jälkeen  hock:
Ja reilua 14 volttia näyttävät nuo molemmat näytöt, eikä mitään notkahdusta tapahdu vaikka lyö parkeilta lähi-, sumu- kaukovalot päälle.
Kaippa tuo jossain vaiheessa kyykähtää, mutta muutakin rahanmenoa on, niin en vielä ole mitään uutta tilannut...
V-tyylillä molemmat
Timbba Wrote:parjan_fin Wrote:Jep, on ollut ja pari viikkoa sitten korjasin vian itse..
Alkaa epäilyttää oliko tuo jouluinen tähti kojelaudassa joku Lucaksen jouluevankelumin sytyttämä sydeemi. Ei meinaan ole vilkahtanutkaan sen jälkeen hock:
Ja reilua 14 volttia näyttävät nuo molemmat näytöt, eikä mitään notkahdusta tapahdu vaikka lyö parkeilta lähi-, sumu- kaukovalot päälle.
Kaippa tuo jossain vaiheessa kyykähtää, mutta muutakin rahanmenoa on, niin en vielä ole mitään uutta tilannut...
Jep, itsekin pääsin ensimmäisen valoshown jälkeen vielä n. kk verran eteenpäin ilman suurempia ongelmia, mutta sitten kosahti ja kun meni, niin meni ihan siltä seisomalta.
Kannattaa miettiä sitä laturin hommaamista varuiksi jo talliin.
parjan_fin Wrote:Jep, itsekin pääsin ensimmäisen valoshown jälkeen vielä n. kk verran eteenpäin ilman suurempia ongelmia...
Aikasta tarkkaan osasit ennustaa  hock:
Reilun kuukauden ajelin tyytyväisesti ilman valon vilahdustakaan, mutta sitten syttyi eikä sammunut enää. Jännitteet pyörivät 11.5-12.5 paikkeilla.
No nyt on uusi pyörimässä ja hyvin latailee.
Onkohan noihin latureihin laitettu joku varoitusjärjestelmä. Vilautellaan valoa hetkellisesti, kun siirrytään "varatankin" puolelle, niin osaa ajoissa hankkia uutta tilalle
V-tyylillä molemmat
Timbba Wrote:parjan_fin Wrote:Jep, itsekin pääsin ensimmäisen valoshown jälkeen vielä n. kk verran eteenpäin ilman suurempia ongelmia...
Aikasta tarkkaan osasit ennustaa hock:
Reilun kuukauden ajelin tyytyväisesti ilman valon vilahdustakaan, mutta sitten syttyi eikä sammunut enää. Jännitteet pyörivät 11.5-12.5 paikkeilla.
No nyt on uusi pyörimässä ja hyvin latailee.
Onkohan noihin latureihin laitettu joku varoitusjärjestelmä. Vilautellaan valoa hetkellisesti, kun siirrytään "varatankin" puolelle, niin osaa ajoissa hankkia uutta tilalle 
Tuurilla ne laivatkin seilaa
Ihan uteliaisuuttani kysyn; Teitkö vaihdon itse vai teetätitkö jossain pajalla?
Threads: 18
Laturinvalo jos palaa tarkoittaa se käsitykseni mukaan, että kuormitus verkossa on suurempi kuin latausvirta mihin laturi kykenee. Joten jos valo palaa niin kyllä se virta varmasti loppuu... Laturinvalo kun ei tietääkseni syty virheellisesti.
Viisaammat korjatkoon.
parjan_fin Wrote:Ihan uteliaisuuttani kysyn; Teitkö vaihdon itse vai teetätitkö jossain pajalla?
Tarkoitus oli ensin vaihtaa itse, mutta oli sitten olevinaan niin kiirettä että totesin paremmaksi viedä korjaamolle. Ikävänä asiakkaana tietysti vielä tulostin ohjeet mukaan miten vaihto kannattaa tehdä
Laturin tilasin itse enkuista (~340€ kotiovelle tuotuna) ja itse vaihdosta tuli 100€:n kustannus.
V-tyylillä molemmat
Timbba Wrote:parjan_fin Wrote:Ihan uteliaisuuttani kysyn; Teitkö vaihdon itse vai teetätitkö jossain pajalla?
Tarkoitus oli ensin vaihtaa itse, mutta oli sitten olevinaan niin kiirettä että totesin paremmaksi viedä korjaamolle. Ikävänä asiakkaana tietysti vielä tulostin ohjeet mukaan miten vaihto kannattaa tehdä
Laturin tilasin itse enkuista (~340€ kotiovelle tuotuna) ja itse vaihdosta tuli 100€:n kustannus.
Toivottavasti kopsailit jostain brtittifoorumilta ohjeet, etkä noita meikäläisen raapustuksia?
Threads: 8
Mulla hajosi D3:n laturi viime talvena ilman varoitteluja. Kaikki varoitusvalot syttyi päälle ajon aikana. Ajattelin buutata eli pysäkille parkkiin, virrat pois ja uudestaan käyntiin. Ei startannut enään. Mittarilukema oli noin 160 tkm.
Range Rover Sport TDV8 HSE -07
Series IIA 109" pickup -72
Series I -53 pätkä
Series I -56 pitkä pickup varaosa-auto (projekti?)
Range -73 (Fiat Iveco NC50)
Series III 109" umpimalli varaosa-auto
Classic-Range projekti-/varaosa-autoja
|