Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kokemuksia yökiikareista
Määrittele yökiikari...?
Reply
Mulla on rajallisesti kokemusta Gen 0 - Gen III laitteista, noin niinkun yleisesti sotilaskäyttöön tarkoitetuista...

Kuinka tarkasti pitää pystyä näkemään? Joku tollanen halvempi malli ja siihen IR-valo niin pitäisi saada ihan kohtuu näkyvyys noille matkoille.

Resoluutio tulee kyllä aika järkiään olemaan p....a ja mitään näpertelyä ei kannata suunnitella harrastavansa. Kyllä sillä silti sen karhun bongaa.
Reply
Tosta vähän tieto

Halvalla ei saa hyvää

http://www.finnaccuracy.com/nightvision/...nkinta.htm
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Reply
andlover Wrote:Höh, mistä arvasit että karhua bongaan? Sitä meinasin tosta keittiön ikkunasta kurkkia. Villenkellossa oli jotai noita myynnissä. Jos jollain noita ollut omissa käsissä niin ois kivattietää.

No siis siitä, että sun hintahaitari on toi parisataa euroa. Sen hintaluokan laitteilla se karhu näyttää legopalikoista tehdyltä. Big Grin
Reply
Ja toinen pointti on se, ettei villenxxxxxx kaupoista ilmeisesti kannata hommata juuri mitään. Olen kuullut aika kammottavista toimitusajoista. 1kk-2v Tongue

Jollet harmaakaihia pelkää noita neukkulaisia valonvahvistintähtäimiä saa aika edullisesti. Niistä näkee vähän parempia kuin pikselikarhuja :lol:

[Image: 1a1drag-034047_2.jpg]
Reply
andlover Wrote:Mistä mistä ?

http://salattu.huuto.net/kohteet/cccp-va.../292772553
En takaa mitään.
Näissä laitteissa on vähän vikana se, että putki _saattaa_ hajota pitkässä säilytyksessä, eli laite ei enää toimi. Toisaalta saattaa pelittää ihan hyvin.
Ja todellakin olen kuullut legendaa, että pitkäaikainen käyttö aiheuttaisi harmaakaihia, mutta saattaa olla täyttä hölynpölyä, mutta neuvostoliitto 8)

Edit. ja tää neukkulaite on kuulemma tasoltaan vähän parempi kuin nuo 300-400e markettilaitteet Tongue
Reply
Tuossa on laitteet jotka kiinnostais mua.
Täs on vaan jo muutama vuosi ootettu hinnan laskua :roll:

Lämpökamera ois kiva lelu
http://www.marinea.fi/raymarine_11
-----------------
Noi halvimmat yökiikarit on vähän kuin videokamera johon on ympätty IR valo.
Jos omaa hyvä tasoisen videokameran, jossa on night shot toiminto, niin ostaa kunnollisen IR valon.
Mulla oli edellisessa Sonyn zoomikamerassa (H9) tää toiminto.
Kameran omalla IR valolla näki pimeässä mennä jääkaapille :lol:
------------------
Mun sonyn11 kameralla (ei night shot, ei IR valoa)kuvasin aikanaan naapuritontilla olevaa kuolunpihaa n. 60-70m
Siellä oli joku nuorisojoukku riehumassa ja poliisi tuli paikalle.
Paljain silmin ei erottanut mitä siel tapahtui mut videolle tuli täysin hyvää kuvaa.
Eihän tolla kuvaa saa pimeässä mut aika hämärässä.
Ja zoomi x monta kymmentä kun nois halvoissa "yökiikareissa" yleensä luokkaa 1-5.

Ja Sonyssa valoarvo linssissä on jotai 1.8 pintaan.
Jossain GEN II laitteissa on valoarvo nykyään yhden pintaan n. 500€.

Aika paljon noita halvempia on netissä myynnissä käytettynä.
Kertoo varmaan jotain tuotteista.

Intissä tiedusteluhommissa oli valonvahvistimet käytössä ja niillä näki aika hyvin
jos vaan ykskin tähti oli taivaalla.
IR ei voinnut käyttää, sen olis paljastanut oman sijainnin ilkeille keltaisille pingviineille. :lol: :lol:
Niiden korvaushinta oli jotai 20 000 mk.
-------------------
Noilla varmaan näkis jotain, mu huolto ja takuut ei taida toimia täällä.

http://www.opticsplanet.com/nightvision3rd.html
Jäsen *1346*
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Reply
Pertsa Wrote:Ja toinen pointti on se, ettei villenxxxxxx kaupoista ilmeisesti kannata hommata juuri mitään. Olen kuullut aika kammottavista toimitusajoista. 1kk-2v Tongue

On jopa kokemusta ostoyrityksestä. Onneksi firma ei ole vastannut yhteenkään sähköpostiin niin ei tarvinnu jäädä odottelemaan kuukausiksi pakettia.
Reply
Kyllä jos mä laittaisin rahaa laitteesen jolla kattelisin elukoita
niin voisin haluta mahdollisuuden tallentaa näkemäni.
Ja omaisille jää tieto mikä elukka kytääjän vei! Tongue :lol:
Jäsen *1346*
Reply
Pertsa Wrote:
andlover Wrote:Mistä mistä ?

http://salattu.huuto.net/kohteet/cccp-va.../292772553
En takaa mitään.
Näissä laitteissa on vähän vikana se, että putki _saattaa_ hajota pitkässä säilytyksessä, eli laite ei enää toimi. Toisaalta saattaa pelittää ihan hyvin.
Ja todellakin olen kuullut legendaa, että pitkäaikainen käyttö aiheuttaisi harmaakaihia, mutta saattaa olla täyttä hölynpölyä, mutta neuvostoliitto 8)

Edit. ja tää neukkulaite on kuulemma tasoltaan vähän parempi kuin nuo 300-400e markettilaitteet Tongue

Sanoisin et liian vanha=ei välttämättä toimi, ainakaan kauaa. Ihan arpapeliä.
Jos käyttämätön niin mistä myyjä tietää et toimii.
http://www.varusteleka.fi/fi/product/puo...etty/24667 heh
Mulla on kaapissa yks cccp aikainen säteilevä pimeänäkölaita, sopii verkonpainoksi.
Toi käyttää kalliita pattereita--->tuskin on kovin säästelijäs sähkön suhteen.
Voihan noita nykyään saada ladattavinakin. Tai sit ei.
Ja niin kuin tuol mainittiin, ei silmäystävällinen. En tiedä millä näitä vois turvallisesti katsoa Ø Confusedhock: Tongue
Jäsen *1346*
Reply
Ei, varastointi teki tehtävänsä.
Eikä sitä voi suositella kun siellä on jotain säteilevää irium/uranium ainetta sisällä. :x
Jäsen *1346*
Reply
Jos joskus kyllästyt siihen siellä kaapin perällä mulle voit myydä koristeeksi (replika) kalasnikoviin. Tuo puolailainen pipo olisi asiallinen. Tuo päässä on lämmin katsella. Tosin teknologia samaa kuin noissa tähtäimissä?

Ei muuten vlttämättä, koska eikös tuo ole ei valoa vahvistaja vaan ainoastaan apulaite uv ja infrapunavalon näkemiseen?
Reply
Toi mun ei oo tähtäin vaikka onkin yhdelle silmälle.
Se on valonvahvistin johon on erillinen, kiinnitettävä IR valo.
Yks putkinen on parempi.
Vain toinen silmä tähystää vahvistimen läpi.
Silloin toinen silmä säilyttää yönäkönsä eli taisteluvalmiuden. :roll: :lol: 8)

Pitääkin kaivaa jostain esille ja kokeilla vil toimivuutta.
Viime käytön jälkeen on muutettu 4-5 kertaa/pari vuoskymmentä Tongue

Mut toi aikaisemmin linkittämäni lämpökamera on makee peli.
Joku päivä..... 8)
Jäsen *1346*
Reply
andlover Wrote:Höh, mistä arvasit että karhua bongaan? Sitä meinasin tosta keittiön ikkunasta kurkkia.

Oikeastiko...? Hanki mielummin tavalliset kiikarit. Karhut ovat liikkeellä maalis-loka/marraskuussa jolloin hämärävalo - ja kesällä yövalokin - riittää mainiosti laadukkaammalle kiikarille. Kiikaritähtäimellä +50mm linssillä näkee jo säkkipimeässä villisikoja mitä paljas silmä ei erota taustalta. :roll:

Andy
Reply
Ihan yhtä kallista touhua kuin lämpökameran hankinta. Osta nyt normi katselukiikarit vaan!! Big Grin

Andy
Reply
andlover Wrote:Hmm, lämpökamera :roll:

...lisäoptiolla = kiinteä teline Serieksen sisäkattoon!!!

Andy
Reply
Tuleekohan tää omenaan vai antroidiin

Lämpökamera murto-osalla entisen hinnasta – lisälaitteena kännykkään - Tekniikka&Talous http://www.tekniikkatalous.fi/ict/lampok...an/a885246
Jäsen *1346*
Reply
L-Andy Wrote:
andlover Wrote:Hmm, lämpökamera :roll:

...lisäoptiolla = kiinteä teline Serieksen sisäkattoon!!!

Andy

Toi pitäis olla jokaisella auton ja veneen katolla :wink: 8)

Raymarine lämpö-/Yökamerat http://www.raymarine.fi/view/?id=415

300 sarja alle 10 000€
350 sarja alle 15 000€

Big Grin :lol: :lol: :lol: 8)
Jäsen *1346*
Reply
Uusimmassa Riista lehdessä oli vertailtu Swarowskin, Zeissin ja Yukonin valonvahvistimia.
Reply
Mikä voitti?
Voiko noita kutsua valonvahvistimiksi?

Ihan hatusta vedetynä, niin Swaroski varmaan voitti ja oli myös kallein. 8)
Jäsen *1346*
Reply
Jos ei tarvitse itse olla "näkymätön" niin mites tuollainen vihreä laser?

Vihreä valo ei säikytä eläimiä ja mitä tuolta toiselta palstalta lueskellut, niin valoa riittää ampumaradalla valaisemaan taulut 300m radallakin.

Valmistajan omilla sivuilla joitain videoita
Britti Disco & Italo Spider

V-tyylillä molemmat
Reply
Toihan vaikuttaa hyvältä eläinten bongailuun,
mut ei saa käyttää metsästyksessä.
Jäsen *1346*
Reply
-NewJuhani- Wrote:Mikä voitti?
Voiko noita kutsua valonvahvistimiksi?

Ihan hatusta vedetynä, niin Swaroski varmaan voitti ja oli myös kallein. 8)
Kyllä ne oli nimenomaan valonvahvistimia. Zeiss gen2+ Swarowski gen2 ja Yukon gen1 sarjaa. Zeiss ja Swaro samaa luokkaa, suurennoksissa suurin ero. Yukon ei kehuja juuri saanut. Swaro tosiaan kallein +5K€.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)