Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Projekti "One Life. Live it"
JariJ Wrote:Moro !

Itseäni ei junamatkat innosta ja en ole varma kulkeeko autojunat tuona meidän lähtöajankohtana.
Yksi vaihtoehto on siirtyä Venäjän puolelle Sallasta. Ajomatkaa tulee täältä Tuusulasta n. 900 km verran, mutta eiköhän tuosta 12 tunnissa selviä. Yöpyminen Sallassa ja seuraavana aamuna yli rajan.

jari

Espoosta 959km Sallan asemalle, ei tunnu kovin mielekkäältä vetää Defellä tota matkaa. Puhumattakaan Rangen V8:lla.
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Reply
Oishan Se hyvä et tonne saatais tie jotta voi lähteä AT renkailla.

Äänisen niemimaan ja Hiipinän kansallispuistot
http://metsablogi.wordpress.com/2012/10/...eistyolla/
Jäsen *1346*
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Reply
Kyttyrä on 256 korkea nuilla 9R16 mitsukoilla. Ilman tota
lelulaatikkoa noin 250. Eli sen puolesta ei tarvis muuta kuin
vääntää antenit mutkalle :-D
Reply
Johtuen autonkuljetusvaunun muotoilusta,
niin noita 260 paikkoja on vähemmän kuin muita. Confusedhock: :? 8)
Jäsen *1346*
Reply
Piti tos Areenasta tsekata Jäämeri 30 päivässä, osa Yks 1.
Juu Ville meni juurikin P11 tietä Murmanskiin.
Taas oli huono muisti :lol: 8)

Tonne Hiipinään voi olla viimeiset vuodet mennä,
ennen kuin noi suojelualueet laajenee.
Jäsen *1346*
Reply
Onkohan tuo Räbitti innokas hyppään jouselle vielä? :-)
Reply
-NewJuhani- Wrote:

Itseäni ei junamatkat innosta ja en ole varma kulkeeko autojunat tuona meidän lähtöajankohtana.
Yksi vaihtoehto on siirtyä Venäjän puolelle Sallasta. Ajomatkaa tulee täältä Tuusulasta n. 900 km verran, mutta eiköhän tuosta 12 tunnissa selviä. Yöpyminen Sallassa ja seuraavana aamuna yli rajan.

jari

Espoosta 959km Sallan asemalle, ei tunnu kovin mielekkäältä vetää Defellä tota matkaa. Puhumattakaan Rangen V8:lla.

Sen verran useasti on tullut käytyä lapissa defellä kalassa, että mua ei yhtään hirvitä ajella tollasta tuhatta kilsaa edestakaisin. Varsinkin jos on pari kuskia. Kerran käytiin kolmeen pekkaan käsivarressa kalassa niin että yksi istui aina vuorollaan cubbyboxin päällä. Ja sekin meni ihan mukavasti kun oli hyvä porukka.
Joten hyvin sopii vaikka tuo Sallasta ylimeno.
Ex 1955 Series 1 88

Ex 1997 Defender 90, 300Tdi, Portofino Red

Ex 1993 Jeep Cherokee XJ 4.0 Bright White
Reply
Aikoinaan kun kyttyrällä tultiin kotio, oli gepsukkaan kertynyt 3000km.
Se ei etes ollu koko aikaa päällä (ei ainaka lautalla) :-D joten, kyllä ajaminen varmaan
vielä onnistuu :-) mulle käy kaikki. Syksyyn mennessä kun päättää :-)
Reply
Ellunkana Wrote:
-NewJuhani- Wrote:

jari

Sen verran useasti on tullut käytyä lapissa defellä kalassa, että mua ei yhtään hirvitä ajella tollasta tuhatta kilsaa edestakaisin. Varsinkin jos on pari kuskia. Kerran käytiin kolmeen pekkaan käsivarressa kalassa niin että yksi istui aina vuorollaan cubbyboxin päällä. Ja sekin meni ihan mukavasti kun oli hyvä porukka.
Joten hyvin sopii vaikka tuo Sallasta ylimeno.

Joo ei toi ajaminen hirvitä. Prätkä/autoreissut Eurooppaan ei yleensä alle kymmpitonniin jääneet.
Mut ei tullut sahattua samoja teitä edestakaisin. Sit viel kun laskee et tulee noita kilsoja pari ja vähän päälle töissäkin.
Joo ei Sallassa mitään vikaa, lyhkäsempi matka Rovikselta 8) .
Siinä vaan hukkaantuu ajamalla 1pv matka aikaa(suunta).
Se on pois siitä mitä oikeesti mennään harrastamaan.
Ajamalla jos menee niin kannattaa mennä alempaa yli esim Haneksen ehdotus.
Tai sit vetää Vaalimaalta ylös päin ja jokainen tulee alas kuinka haluaa.

Voihan sinne Murmanskiin mennä toisella kertaa.
Onhan sitä ajettavaa Hiipinän alueellakin. Oliko tän reissun tarkoitus muualle mennäkään?.

Oikeesti kaikki käy jos on käydäkseen,
Onneks ei mun päätös, ehdotuksia on annettu.

Hyvä kirja toi "Etelä Kuola-Lähelle kauas", mikä oli tuolla aikaisemmin linkitetty.
Jäsen *1346*
Reply
-NewJuhani- Wrote:Voihan sinne Murmanskiin mennä toisella kertaa.
Onhan sitä ajettavaa Hiipinän alueellakin. Oliko tän reissun tarkoitus muualle mennäkään?.

Hyvä kirja toi "Etelä Kuola-Lähelle kauas", mikä oli tuolla aikaisemmin linkitetty.

Oon kanssa lukenut tota kirjaa ja olen samoilla linjoilla, että Murmask vois jäädä toiseen kertaan. Tie Kantalahdesta Varzugaan(?) ja tiestä pohjoiseen lähteävät reitit vaikutti mielenkiintoisilta. Ei olis pelkkää asvalttiakaan Smile

Tätä on hyvä turista vappureissulla.

Jontte
LR 110 -87, 2.5D, RHD, ex MOD

Alfa Romeo 166, 3.0 24V V6 Busso

Alfa Nuovo Giulia

KTM Adve

ex: Jeep Grand Cherokee -06 Limited 3.0 CRD QDII
Reply
Terve!

Tuo alustava aikataulu "natsaa" minulle kuin nenä päähän (riippuu tietenkin a.o nenästä ja päästä...). Jos paluu olisi 07.09.2014 niin jääpi pari viikkoa aikaa keriä umpeen työrästit kunnes on edessä lähtö Taivalkoskelle lintumetsälle viikolla 39 aiheuttamaan niitä työrästejä lisää!

Pitää vaan pitää Jeepula kasassa kun tuntuu noita safareja sun muuta olevan aikataulutettuna kuluvalle vuodelle enemmän kuin koskaan aiemmin!

p.s matkalle lähtö on minulle se pääjuttu, reitti on se minkä "matkanjärjestäjät" valitsee
MH
Reply
Kyl tohon naamaan yks nenä riittää! :lol: :oops: Tongue 8)
Jäsen *1346*
Reply
Moi !

Hanes, avaapa sinä tälle Hiipinä-reissulle oma topikki. Voisitko samalla toimia retken "koordinoijana", kun heitit "bensaa liekkeihin" konkreettisella aikataululla ja reittivaihtoehdolla.

t. Jari
- Elämä on pelkkää säätöä -
Reply
-NewJuhani- Wrote:Lisää bensaa/naftaa tuleen.

Siis junalla Rovaniemelle ja sit jalka konehuoneeseen.

https://goo.gl/maps/7q7th

Ainakaan ei tarvis ajaa edestakaisin ja vain 29h Tongue 8) ajoa.

Tälle reissulle ei varmaan Special Tracksejä tai mutiaisia tarvi.
Melkein koko matka asfalttia. Confusedhock: 8)

tämähän sopis mullekin. Smile
Janne Suurholma

SM2YJK

044-7513573

"projekt Fenix" disco 1 V8 -98, "".........British humour....!""

https://picasaweb.google.com/10729240645...831/Fenix2

https://plus.google.com/photos/107292406...banner=pwa
Reply
Siel on pari reittiä: vaativa ja vähän vaativampi Confusedhock: :lol: 8)

Pikku pyörille
https://www.youtube.com/watch?v=NySoHBoCGj4#t=393

Ja vähän isommille pyörille
https://www.youtube.com/watch?v=8cVsXrurSsc
Jäsen *1346*
Reply
Pikkupyöräisten pätkä ei näy. "Estetty... Tekijänoikeushässäkkää..."

Jontte
LR 110 -87, 2.5D, RHD, ex MOD

Alfa Romeo 166, 3.0 24V V6 Busso

Alfa Nuovo Giulia

KTM Adve

ex: Jeep Grand Cherokee -06 Limited 3.0 CRD QDII
Reply
Täällä näkyi. En tosin ihmettele ettei näkyis kun siihen oli joku kaupallinen musapätkä isketty päälle.
Reply
TAC68 Wrote:Pikkupyöräisten pätkä ei näy. "Estetty... Tekijänoikeushässäkkää..."

Jontte

ei mobiili varsinkaan ei omena :lol:
Jäsen *1346*
Reply
Pitääpäs laittaa Hiipinän reissu uudelleen harkintaan jos se on tuollaista rypemistä. Vähän liian hardcorea mun hipiälle. Confusedhock:
Ex 1955 Series 1 88

Ex 1997 Defender 90, 300Tdi, Portofino Red

Ex 1993 Jeep Cherokee XJ 4.0 Bright White
Reply
Ellunkana Wrote:Pitääpäs laittaa Hiipinän reissu uudelleen harkintaan jos se on tuollaista rypemistä. Vähän liian hardcorea mun hipiälle. Confusedhock:

Ehkä toi 2 km/päivä on hieman liian HC:a city maastureille.

Ei mua kauheesti kiinnosta suohon upottaa, mielummin kiipeilee tunturilla.

TEMÄHIK
Reply
ranke Wrote:
Ellunkana Wrote:Pitääpäs laittaa Hiipinän reissu uudelleen harkintaan jos se on tuollaista rypemistä. Vähän liian hardcorea mun hipiälle. Confusedhock:

Ehkä toi 2 km/päivä on hieman liian HC:a city maastureille.

Ei mua kauheesti kiinnosta suohon upottaa, mielummin kiipeilee tunturilla.

TEMÄHIK

Kai sieltä jotain muutakin löytyy kuin suoreittejä, toivottavasti. :roll: Tongue
Jäsen *1346*
Reply
aika jännä tuo "pikkupörä jengi" Mogeja ja Volvoja...porttaalit, lukot ym...! Big Grin

minuakin kiinostais tuon vappureissun kaltainen, mutta vähän pohjoisempaan...esim Äänisestä pohjoiseen....!

Joskus syyskuun tietämillä!

//Janne
Janne Suurholma

SM2YJK

044-7513573

"projekt Fenix" disco 1 V8 -98, "".........British humour....!""

https://picasaweb.google.com/10729240645...831/Fenix2

https://plus.google.com/photos/107292406...banner=pwa
Reply
Eikös tuolla hiipinällä ollut ihan ajettavat reitit forsbergin mukaan. Ei mulla oo muita kuin allterrainit
LandRover 110 300Tdi

Range Rover Classic "projekti"

LandRover Freelander

Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka?

Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =)

http://teamdiesel2015.blogspot.fi/

-------------------------------------------------------
Reply
JuKu Wrote:Eikös tuolla hiipinällä ollut ihan ajettavat reitit forsbergin mukaan. Ei mulla oo muita kuin allterrainit

Nii sä meinaat samanlaiset reitit kuin se "vakioautoreitti" putouksille.
:lol: :lol: :lol:
Jäsen *1346*
Reply
JariJ Wrote:Moi !

Hanes, avaapa sinä tälle Hiipinä-reissulle oma topikki. Voisitko samalla toimia retken "koordinoijana", kun heitit "bensaa liekkeihin" konkreettisella aikataululla ja reittivaihtoehdolla.

t. Jari

Tuollapa nyt olisi > http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewt...0296#80296
Defender 110 300Tdi -96 Epsom Green

Evoque SD4

Morgenstern V8

ex Discovery 3 TDV6

ex Projekti-X SeriesIII88V8

ex Discovery 1 200Tdi -90

ex Discovery II td5 -01

ex Series III -76

ex Series IIA -66
Reply