Threads: 217
moi!
Täste se sitten lähtee....!
vinssi löytyy talista, mutta ei nyt hirveesti viitis laittaa €€€ ja £££ heti peliin, mites tollanen mahtais defen keulilla toimia, noin niinkuin alkajaisiksi?
http://www.ebay.co.uk/itm/Land-rover-def...0872369953
//janne
Threads: 8
Oon miettiny vastaavaa kun haluaisin pitää orkkispuskurin.
Jontte
LR 110 -87, 2.5D, RHD, ex MOD
Alfa Romeo 166, 3.0 24V V6 Busso
Alfa Nuovo Giulia
KTM Adve
ex: Jeep Grand Cherokee -06 Limited 3.0 CRD QDII
Ainakin teoriassa toimii hienosti, kunhan on riittävän paksusta tavarasta tehty! Jos pihasta löytyisi Defe ostaisin varmasti itse kyseisen osan.
Andy
Threads: 35
Jääkös tuossa orggispuskin tuon "alle" tavallaan paikoilleen ?
Jos ei, niin mikään ei suojaa loksun etureunoja.. tuohan on runkopalkkien levyinen.
kuisse joku tämänmallinen ? tai sit tuohon putkesta päädyt hitsausharjoituksena kera lagerin
"Täälähän on keppejä niinku vanhaankorin porstuas!"
Threads: 15
Eeei...?
Mä näkisin että tuo pulttautuu puskurin päälle.
Threads: 168
Jos tuo tulee oman puskurin päälle,niin ei sinne kyllä vinssiä paikoilleen mahdu
Minä kuvittelin että se toimii samalla periaatteella kuin oma tein-itse-viritys, eli urhataan orkkispuskuri leikkaamalla turhat pois ja toi hitsataan/pultataan siihen kiinni...? Minä tosin käytin orkkispuskurin lisäksi normi tarvikevinssipetiä, Serieksessä kun on tilaa puskurin takana vähän eri tavalla...
Andy
.....700km, 70 litraa (hiukan ylitäytettyä diseliä)...ollaan kotona IKEAN kautta tietysti.
löytyi muuten ikasta vallan mainio lisävaruste 4€ hintaan. usb " LED karttavalo" joka sopi ku nenä päähän bilteman usb tupakkisytkäri adapteriiN!
mites muuten tuota tankataan...mulla on sellanen "tuplaputki" tankin täyttöaukossa. pitääkös sen olla paikallaan vai ulos vedettynä?
ainut selvä "vika" on lievä homeen haju, ja mustapilkullinen kattopahvi...lienee jotain joskus vuotanut? raoikkuukin rumasti yhdestä kulmasta.
lisää myöhemmin!
//Janne
Threads: 7
Paljos tuosta joutuu maksaa veroja ruotsinmaalla? Onko lastbilreggad vai ihan personbil? Suomessa näkee kovin vähän noita 130:iä... Nättihän tuo on ja miellyttää suuruudenhullun silmää  .
moi!
veroista en osaa sanoa, lopullinen hinta oli 5500€ ja juu "kevyt ka" rekisteröity 5(!) hengelle laillisesti.
täällä on noita 130 jonkunverran, 99% niistä tosin td5. tuo mun on niitä harvoja 300tdi koneellisa.
Yllättävän "hiljainen" ku vertaa 110. ja ihan sairaan "mukava" ajaa maantiellä. menee ku juna!
//Janne
lacrits68 Wrote:mites muuten tuota tankataan...mulla on sellanen "tuplaputki" tankin täyttöaukossa. pitääkös sen olla paikallaan vai ulos vedettynä? Oiskohan tää semmonen kaulus, jolla helpotetaan tankkaamista esim suoraan jerrykannusta? Ei kai sillä pumpulla ole väliä missä asennossa se on.
Threads: 14
Juu, se on kannusta tankkaamista varten. Pistoolilla tankatessa
alkaa ahistaan kun sen "jatkoputken" pohjassa on sihti.. Ja pistooli
pätkii joka kerta kun ei taho riisseli mennä sihdistä läpi tarpeeks
nopeesti.
wolfpack Wrote:J
alkaa ahistaan kun sen "jatkoputken" pohjassa on sihti.. Ja pistooli
pätkii joka kerta kun ei taho riisseli mennä sihdistä läpi tarpeeks
nopeesti.
juuri näin siinä kävi!  ja defen tankki on sitte TÄYNNÄ kun se kahva kilahtaa...attelin laittaa "vielä vähän" ja upsista! se oli jo TÄYS!
Skodan tankkiin menee vielä se 2-3 litraa "ylimääräistä!
//Janne
Ainakin joissain skodissa on semmonen pieni lirpake siinä täyttöaukon sisäpuolella josta pistoolilla kääntämällä sinne saa mahtumaan melkeen viis litraa tavaraa. Näin oli ainakin Fabiassa. Näin knoppitietona vääränmerkkisistä.
siitä defen tankista vielä sen verran että mittari oli IHAN nolilla mutta tavaraa meni tankkiin vain 70l. Eikös se tankki ole 90l?
eli se ressu on 20l?
//Janne
Sama se on mulla. Isoin määrä mitä mä oon uskaltanu tankata on ollu tasoo 75 litraa, vaikka ohjekirjan mukaan tankin tilavuus on jossain 85 litran korvilla.
Nyt kun tankista puhutaan kerran. Kannattais siirtää tankin imuletku pois
siitä "senderunitista". Se muovinen himmeli tankin vasemmalla
(ajosuunnassa) kyljellä. Itellä imu menee tankin päältä sisään.
Jos sitä vilasee niin tajuaa että matkanteko katkeaa helposti kun
se lapsellinen muoviosa mihin imuletku tulee, katkeaa/murtuu
jo pelkästä tärinästä. Kokemusta on :-\
moi!
Aamupäivän hommia. Löytö....kardaanitunneli on MUOVIA???
Mattoja laiteltu kuivumaan, apparin, kuskin ja takapään matot. Suht kuivaa ja ruosteetonta:
muovia:
kattopahvi pois ja kuivumaan:
sitten oli pieni ihme ettei auto ole palanut..!  ei sullakeita ja ryöstövirtaa mistä sattuu:
jonkinmoista huoltoa on tehty:
sitten kysymys:
kylmänä auto savuttaa dieselin hajuista pakokaasua. Lämpimänä ok. normaalia 300tdi? Muistaakseni 110 ei näin käyttäytynyt...!
//Janne
Nyt olis hyvä laittaa äänieristystä kun oot raapinut toppinkit puis :-)
Sininen savutus ja palamattoman dieselin katku kielii yleensä alkavasta suutinviasta. Suosittelen koestamaan kaikki suuttimet ja tarkkailemaan suihkutuskuviota sekä läpivuotoa. Pahimmillaan läpivuotava suutin aiheuttaa männän halkeamisen.
Varaa myös uudet kupariset suuttimen aluslevyt.
wolfpack Wrote:Nyt olis hyvä laittaa äänieristystä kun oot raapinut toppinkit puis :-)
juu....jotenkin tähän tyyliin:
https://www.youtube.com/watch?v=hDUR0uLpyI8
Threads: 8
lacrits68 Wrote:moi!
mites tollanen mahtais defen keulilla toimia, noin niinkuin alkajaisiksi?
![[Image: %24(KGrHqN,!rUFCNqzW+hbBQsLGFDq!Q~~60_12.JPG]](http://i.ebayimg.com/t/Land-rover-defender-winch-tray-standard-black-powder-coated-/00/s/MTIwMFgxNjAw/%24(KGrHqN,!rUFCNqzW+hbBQsLGFDq!Q~~60_12.JPG)
//janne
Racingrabbit Wrote:Jos tuo tulee oman puskurin päälle,niin ei sinne kyllä vinssiä paikoilleen mahdu
Mun silmiin toi näyttää siltä, että pedin takareunassa olevat reiät sopivat runkopalkeissa oleviin pultteihin, tossa maskin edessä.
Ja nyt kun katson kuvaa, ei toi militääri hinauspiste oikeastaan jää näkyviin vinssipedin alta, joten ajatus alkuperäisen puskurin säilyttämisestä ei ehkä ole niin hyvä...
Jontte
LR 110 -87, 2.5D, RHD, ex MOD
Alfa Romeo 166, 3.0 24V V6 Busso
Alfa Nuovo Giulia
KTM Adve
ex: Jeep Grand Cherokee -06 Limited 3.0 CRD QDII
moi!
Voisiko joko ottaa tai välittää kuvan miltä takapenkin "lukkomekanismi" näyttää, mulla kun sellaista ei ole ollenkaan vaan tuolit kaatuu ilman "lukkojen" aukaisua. 110 oli jonkinmoinen mekanismi...! 130 ei sellaista ole ja näyttää siltä kun sellaista ei olisi ikinä ollutkaan!
Google EI ollut tänään ystäväni, en löytänyt minkään moista "parts" listaa tai räjäytyskuvaa aiheesta.
kiitos!
//Janne
Räbitillä on 130 pihassa, jos ei ole hajettu pois.
En muista, oliko 130 erilainen sydeemi kuin 110ssä.
Kyseiseen autoon laitoin äänieristyksen muuten..
Threads: 4
Tuota samaa asiaa ihmettelin itsekin syksyllä. Laittelen kun ehdin Castillon 110 STW  tä peräisin olevat keskirivin kiinnikkeet ajamaan asiaansa. Pikkuisen pitää soveltaa - varmaan joku poikittainen tuki takaseinään, johon kulmapaloilla nuo kiinnikkeet sitten kiinni.
Katselet vaan jonkun, joka on vaihtanut 110:iin oikeat penkit keskiriville ja sitten tinkaamaan josko vielä jostakin varaston hyllyltä vanhat kiinnikkeet löytyisi. Minulla ei osat just nyt ole käsillä niin kuvaakaan ei ole tarjolla.
Ex 110 HT -97, Ex 130 HCPU -98. Joskus taas jonkunlainen...
noiin..!
Nyt sitä vikalistaa hakemaan!
1. stefa vuotaa..
2 se savutus, tilkkeitä tilattu ja sen jälkeen suuttimet huoltoo. Tältä se näyttää:
http://youtu.be/zH55uZyVmqE
mitäköhän olis samalla hyvä tilata kotia hyllyyn?
//janne
moi!
Maailmalta löytyi toinenkin tapaus, ihan samoilla vioilla.
Tarvskohan sen ajoituksen katsoa läpi? :roll:
Quote:Bonnet up.
15 mins later the IP pump drive spindle had been moved half a milimeter to advance. Retightened. Engine started.
Quieter engine, NO SMOKE, much better drive!
Each morning now NO SMOKE! NO Smoke!
//Janne
Kannattaa tarkastaa ja laittaa kohillee. Tuo ylipäälikön lisko alkoi
lähtemään käyntiin paljon paremmin ja pahimmat "sepelimylly"
efektit karsiutui kun laitoin pumpun kohilleen :-D ihmekkös tuo..
Eikä muuten ollu pielessä kuin pil...karvan verran korkeintaan!
Mutta vaikutus oli jo koko "beaverin" verran.
moi!
Milläköhän nuo EGR venttiilin ruosteiset kuuskolo pultit saa irti niitä katkomatta tai muutenkin tuhoamatta?
//Janne
Threads: 92
lacrits68 Wrote:moi!
Milläköhän nuo EGR venttiilin ruosteiset kuuskolo pultit saa irti niitä katkomatta tai muutenkin tuhoamatta?
//Janne
Moneen kertaan liotus irrotusöljyllä ja avatessa vasaralla naputusta samalla kun kääntää.
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
|