Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Miksi 77-85 Range Rovereita on niin vähän myynnissä
Hei!
Olen uusi käyttäjä täällä foorumilla ja luullakseni tämä on oikea paikka ihmetellä tätä mutta voin olla väärässäkin. Olen huomannut että 77-85 rangeja ei ole pahemmin myynnissä mistä se johtuu? Eikö niitä ole tullut maahan vai onko ne vielä alkuperäisillä omistajilla odottamassa loppuuun kulumista. Vai voiko olla että se on niin ylivoimainen auto että siitä ei kertakaikkiaan voi luopua. Vai onko totuus tarua ihmeellisempi ja ne kaikki tuon vuosimallivälin ranget on lahonneet, mädänneet ja menneet muuten käyttö kelvottomiksi.
Tämä kysymys ei ole mikään vitsi vaan mietin itse luopumista juurikin tuon aikavälin rangesta mutta en ole rover harrastaja muutoin.
Range on kyllä kiva Big Grin Ehkä hieman bensaa vie... :roll:
Reply
Hyvin suurella todennäköisyydellä syy löytyy siitä miksi mulla on useita tuon aikavälin kolmiovisia varaosiksi purettuina johtuen ihan puhtaasti siitä, että ovat olleet enemmän tai vähemmän rapeita käytöstä poistuessaan. Yleensä niin ruosteisia, ettei ole motivaatio riittänyt enää lähteä hitsaamaan kasaan penkkien pudotessa pihalle lattian kautta. Vanha hyväkuntoinen range olisi mukava tosiaan löytää sunnuntai-autoksi Smile.
Reply
Sepäs oli sähäkän äkkiä vastattu :o . minulla tuo on 5 ovinen eikä mielestäni erityisen laho vaan ihan terve peli. Ollut kyllä samalla omistajalla todella pitkään.
Reply
Epäilen raudan rapeutta Smile Tosin 70-luvun alkupuolen rankkuja näkyy olevan kaupan yllättävänkin usein, tosin vaihtelevassa kunnossa Big Grin

Itse taas olen ihmetellyt mihin kaikki vm 1991-1995 Classicit ovat kadonneet suomalaisilta myyntipalstoilta.
RR L322 -03 TD6 HSE

RRC -90 3.9 V8 Vogue SE automatic (-EX)
Reply
Eipä noita paljoa ruotsissakaan näy myytävänä roikkuvan. Ilmeisesti omistajat ovat tyytyväisiä ajokkeihinsa, suuri osa on rakennettu offipeleiksi tai sitten vaan ne lojuu lucasmaisen sähkövian takia tallin nurkassa tai saunan takana.

Muutamia "seiskytlukulaisia" on näkynyt ruottissa myytävänä olevan, harvemmassa vaan on noi 90-lukulaiset classicit.

Ja kyllä täällä tosiaan saa sähäkän nopsasti vastauksia Wink. Perheellisen ainoa oikea aika roikkua täällä kun muu perhe kuorsaa Smile
Reply
Ammattini puolesta olen jonkin verran korjannut 1990-> korroosio vaurioituneita Roverin maastoajoneuvo tuotteita ja ikävä kyllä harrastajan kannalta töitä riittää.
Reply
Vähän sama vika itsellä, ammatti on ajanut näihinkin sekaantumaan. Tai harrastuksesta ammatiksi. Kai... Tutut tuumaa, että hullu se on kun päivät korjaa noita, illat ropaa omia ja vapaahetkinä ajeleekin vielä niillä. Onneksi ammatti on vaihteleva niin ei joka päivä tarvitse Smile.
Reply
Työksi se on välillä pakkopullaa mutta kun kotiin pääsee niin se on kiva harrastus. Omituinen on ihmisenmieli. Confusedhock:
Reply
Sami Wrote:Eikö niitä ole tullut maahan vai onko ne vielä alkuperäisillä omistajilla odottamassa loppuuun kulumista. Vai voiko olla että se on niin ylivoimainen auto että siitä ei kertakaikkiaan voi luopua.

Ehkä ensisijaisesti juuri noin. Maahan niitä ei 70-80-luvun vaihteessa (enää) paljoa tullut kun oli näitä energiansäästötalkoita yms. humputuksia. Ja jos jollain alkuperäiskuntoinen vielä on, niin siitä ei halua/kannata luopua. Ylivoimainen, niin no :wink:

Sami Wrote:Vai onko totuus tarua ihmeellisempi ja ne kaikki tuon vuosimallivälin ranget on lahonneet, mädänneet ja menneet muuten käyttö kelvottomiksi.

Ja ne harvat autot jotka yleisimmin kiertävät myyntipalstoilla ovat lähempänä tätä jäljempää ajatelmaa ja liikkuvat pääosin tuolla metsän siimeksessä eri tasoisesti rakenneltuina.

Ja vähän samaa ideologiaa alkaa olla uudempien (-85 -> 90/91) kanssa.

Näin ollen jos vain on resurssit pitää autoa niin älä myy. Mistään et löydä vastaavaa tilalle, kun tekee mieli itseään Rangella viihdyttää
En tunne autoasi eikä tämän ollut tarkoitus myynnin edistämis- tai haittaamispuhe Smile
Timo, RY 1325
Reply
Energiakriisi se tuohon autojen vähäiseen määrään lienee syynä. Maahantuojakaan ei tainnut oikein osata tehdä kauppaa tuohon aikaan...

Taisivat olla ne harvat mitä myytiin palolaitoksilla tms.
75 tourer CDTi 2003
MG ZT-T 190 2003
Reply
70 luvun alkupuolellahan maasturit olivat tietyin edellytyksin (mm voimanulosotto) verovapaita. Tuo verovapaus menetettiin joskus 70 80 luvun vaihteessa, jolloin hinnat nousivat äkisti yli kipurajan, tästä johtuen myös muunmerkkisten maastureiden myynti loppui lähes kokonaan useiksi vuosiksi.
T:Harri
Reply
Hienoa tietää että miksi noita on niin vähän myynnissä.
Kiitos jo vastanneille.
Minulla todellakin on myynnissä tuommoinen Range ja tulen päivittämään siihen kuvia ja muita tietoja jotka voivat olla jopa mielenkiintoisia.
Niin kuin profiilissani olen todennut olen myös keräilijä nyt alkaa taas kaduttaa koko myynti homma.
Ajatelkaa: ikkunat auki V8 laulaa sulosointuaan pitkin suomen kurjia teitä rangen ratissa kyyti on tasaista ja soljuvaa ja ohjaamoon ei kuulu mitään muuta kun V8 pehmeä hurina.
Minun Rangessa on muuten kassalipas bensarahoja varten :wink: Ihan oikeesti Big Grin
Ehkä hieman fiilistellen sanottu tuo ajonautinto :oops: mutta parhaimmillaan näin.
Ehkä tämä viesti karkasi hieman alkuperäisestä aiheestani mutta jos se haittaa niin kyllä sen joku poistaa.
Reply
harriko Wrote:70 luvun alkupuolellahan maasturit olivat tietyin edellytyksin (mm voimanulosotto) verovapaita. Tuo verovapaus menetettiin joskus 70 80 luvun vaihteessa, jolloin hinnat nousivat äkisti yli kipurajan, tästä johtuen myös muunmerkkisten maastureiden myynti loppui lähes kokonaan useiksi vuosiksi.

Muistelin, että isommat veropompsit tuli joskus 90-luvulla, joten njetistä kaivelin tiedon, että:

* Maastohenkilöautot olivat verovapaita 31.10.1983 asti.
* 1.11.1983 alkaen vero oli30 prosenttia hankinta-arvosta
* 1.8.1990 alkaen vero oli 50 prosenttiin hankinta-arvosta
* veroetu poistui 3.5.1993

1993 oli varmaan se viimeinen kuolinisku maastureiden suuremmalle myynnille. Varmaan aina verotuksen vaihtuessa, etenkin -93, on joku hamstrannut noita kevyemmin verotettuja ja myynyt sitten vähän halvemmalla, kuin täysverollisia.

Lähde: http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=32
// Harrastekäyttöautoileva nörtti (#roverystavat @ IRCnet)

# SD1 V8 -83 & "seittemä väärämmerkkistä"
Reply
Tuolla olis nyt yksi aika vähän ajettu jos mittarilukema pitää paikkansa...

http://www.nettiauto.com/land-rover/range-rover/6388873
Kaitsu

Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.

"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Reply
Aina jurppii noi "helposti museoon" -kommentit, joskin tässä sitä on sentään hiukan perusteltu. Mittarilukema on varmaan oikein, mutta meneekö tosiaan vasta ekaa kiekkaa ympäri? Noissahan on vain viisinumeoinen lukema, ja kun autoa katsoo, veikkaan vähintään tokaa rundia.

Mutta ei näitä niin kamalasti enää vastaan tule. Nyt tosin tuntuu että 70-luvun alun Rangeja on putkahdellut esiin takavuosia enemmän - alkavatko alkuperäisomistajat hiljalleen luopua vähällä ajolla olleista omista metsästys/mökkiautostaan? Siis kuten toi Armaksen '72.
Reply
jvaho Wrote:Aina jurppii noi "helposti museoon" -kommentit,

x2 muutaman "helposti museoon" Land Roverin käynyt katsomassa ja myyjä on vetänyt yleensä aina kommenttinsa takaisin > "no siitä täytyy sitten tehdä vaan käyttöauto...." ja sama kommentti eri myyjiltä vielä
Kaitsu

Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.

"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Reply
Kyllä tuossa jo ollaan nk. hehtaarilla. Toivottavasti ostaja ja myyjä päätyvät molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun...tällä hetkellä ei taida vielä sellaista olla näkyvissä.
Timo, RY 1325
Reply
jvaho Wrote:Aina jurppii noi "helposti museoon" -kommentit, joskin tässä sitä on sentään hiukan perusteltu.

Kuvissa pitäisi näkyä kaikki korinkiinnikeet ja lattiat mattojen alta (takakontti myös), takapalkki, helmat, ovien sarana- ja alapuolet, ja ehkä pari kuvaa rungosta niin näkee miten hyvin autoa on pidetty. Voimansiirron/moottorin osalta on pikku juttu onko ajettu 50t vai 250t.
Range Rover 3.5 EFI automatic 1986 & 1988
Reply
rustneversleeps Wrote:Voimansiirron/moottorin osalta on pikku juttu onko ajettu 50t vai 250t.

Tässä on vinhaa perää. Tekniikan korjaus ja vaihto on kohtuullisen vaivatonta, mutta ylipäänsä tässä tulee vastaan paljon variaatioita.

Autolla ajettu joku 200 tkm ja moottorissa on vielä tervettä henkeä, mutta väljää on pitkin linjaa edestä taakse ja toisaalta 300 - 400 tkm päästetyllä autolla moottori -polttaa hengetöntä rauhanpiippua-, mutta akselit ja vaihteisto toimivat kunnolla ilman kohtuuttomia väljyyksiä.
Timo, RY 1325
Reply

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Tehdasuusia Range Rover Classicceja myynnissä! DefeHKI 4 5´403 03-02-2017, 07:54
Last Post: solihull

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)