Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wepan patka
Morjens! Satuin nettiä selaillessa huomaamaan fooruminne, niin ajattelin sit kirjoitella pienen projekti kertomuksen tänne.

Olin jonkun aikaan ettinyt uutta projektia pitkin nettiä, mut ei vaan sopivaa tuntunut löytyvän. Muutamaa g-mesee tuli käytyä katsomassakin mut eivät tuntuneet vaan sopivilta (olivat pahemmin mädäntyneet kun tallin takana makaavat toyotat) Confusedhock: .
Sitten muistin offipalstalla olleen pätkä defen ilmotuksen ja ei muuta kuin soittelemaan. Pienien turinoiden jälkeen sovittiin et tulen katsomaan defe Hämeenkyröön. Visiittin jälkeen ajatus jäi kytemään takaraivoon. Intistähän oli jäänyt mieleen nuo loistavat ajo-omituisuudet ja kotitalolla oli joskus penskana ajeltu metikössä kasikoneellisella serieksellä.

Niinhän siinä sit kävi et viikon parin päästä tultiin traileri perässä hämeenkyröstä kuoreveelle päin.
[Image: IMAG0038.jpg]
Koko matkan satoi jäätävää tihkua. Ylämäissä auto löi tyhjää ja alamäissä kärry yritti työntää autoo eellään.
[Image: IMAG0041.jpg]
pitihän sitä ottaa likan kanssa heti tuntumaa Big Grin

Sit alkoikin jo kevät aurinko paistelemaan ja tuli mieleen et siellä tallissa olis se defenderi ja ei muuta kuin purkamaan ja tutustumaan et mitä sitä oikeen tuli ostettua.

[Image: IMAG0051.jpg]

[Image: IMAG0052.jpg]
[Image: 20150316_160055.jpg]
[Image: 20150316_160115.jpg]
Runko oli poikkeuksellisen hyvä. Olihan siellä pintaruostetta, mutta hitsattavaa ei löytynyt mistään.

[Image: 20150402_133639.jpg]
[Image: 20150402_133708.jpg]
Happoo niskaan ja muutaman päivän odottelu.
[Image: 20150406_165759.jpg]
Painepesurilla pesu ja kas, sieltähän paljastui puhas pelti alta. Happo käsittely viellä kertaalleen ja runko oli täysin peltipinnalla ja ei muuta kuin maaluu hommiin.
[Image: 20150429_200139.jpg]
[Image: 20150509_191244.jpg]
Niinhän siinä sit kävi, et oli musta maali menny varastossa vituiks. Vaihtoehdoiksi jäi räikeen vihree tai punainen :oops:
[Image: 20150512_200547.jpg]
Posti Pate toi tuliaisia englannin maalta.

[Image: 20150516_143104.jpg]
Siispä innolla vaihdelootan ja jakkiksen kimppuun kun oli yllättäin nuo boorit hävinneet akselilta. Olipa sit hyvä syy uusia lähes tulkoon kaikki liikuvat osat.
Seuraavaksi käytiinkin suurella innolla koneen kimppuun.

[Image: 20150529_180609.jpg]
Joutui tekeen tuollaisen uloos vetokalun kun meinas olla pyörä hieman kovassa.
Iloiseksi yllätykseksi kone oli täysin tehtaan mitoissa, pytyissäkin näkyi viellä hooni jälet ja laakereissakin oli viellä tina pinta.

[Image: 20150530_172710.jpg]
[Image: 20150530_172729.jpg]

[Image: 20150530_172748.jpg]
Tuli sit maalattua kaikki irto osat ja moottori.
Mukava huomata kun on parin tallin loukkussa niin työkalut on sitten aina siellä toisella tallilla.
[Image: 20150602_185351.jpg]
Mutta hätä keinot keksii. Kulmapuristimella renkaat sisään ja männät paikoilleen Smile
Löytyihän sieltä sit ruostereikäkin.
[Image: 20150613_175845.jpg]
Uutta peltiä tilalle ja happomaali päälle.
nyt onkin ollu sit pientä taukoo.
Pahoittelut huonolaatuisista kuvista ja ylipitkästä avaus viestistä. :oops:
Reply
Loistavaa, tästä tulee hyvä! Pitääkin alkaa seuraamaan tämän projektin etenemistä!
Reply
Hienoa että tämäkin etenee! Smile
Mulla hautautui vain muitten projektien alle hallin takanurkkaan.
Tmi Rabbit Garage "Parts for Land Rovers" https://www.facebook.com/pages/Rabbit-Ga...5030851829

"Tiny Tools Racing ry" https://www.facebook.com/tinytoolsracing

Land Rover 110 County 200Tdi -88 "Lamb Rover"
Reply
Olikos toi jotain noita motonetin myymiä ruosteenpoistohappoja, vai ihan kunnon happoa teollisuudesta?

Ainakin ~60% fosforihappo puri ruosteeseen todella hyvin..
Timo.
Reply
On ihan sitruunahapoo mistä on tehty perunajauhoilla liisteriä. Yleensä ollaan laitettu oksidihappoo, mut oli nyt loppunut.
Reply
Meinas se täälläkin hautautua muiden projektien alle.
Reply
wepa Wrote:On ihan sitruunahapoo mistä on tehty perunajauhoilla liisteriä. Yleensä ollaan laitettu oksidihappoo, mut oli nyt loppunut.

Toihan olis luontoystävällinen, mikäs on hyvä sekoitussuhde kun tekee isomman satsin mömmöä mistä riittää koko runkoon?
Kaitsu

Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.

"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Reply
2,5litraa tein 10% liisteriä. Riitti koko rungolle ja jäi ylikin.
Reply
Sekoititko ensin perunajauholiisterin about sopivaksi, ja sitten lorautit hapot sekaan?
Kaitsu

Reply
Kiehuvaan veteen ensin happo ja sitten jauhot. Jauhoja ihan oman maun mukaan.
Reply
Hyvä kuulla tuommonen pottujauholiisterivinkkikin. Itse olen muutamaan otteeseen tehny noin 2% sitruunahappolitkua ja tapettiliisteriä mutta se lasittuu kuivuessaan todella lujaan eijä lähde oikein millään irti. Sittemmin luovuin täysin hapottelusta.

Mitä siis tarkoitatte oksidihapolla? Semmosta ei kyllä ihan kemianalalla ole olemassa, mikä lieneekin joku kutsumanimi. Oon hapottanut joskus myös ihan rosterin peittaushapoilla, fosforihapolla, typpihapollakin, suolahapolla kuparisia kennoja jne...

Toi kulkine on muuten meikäläisen eksä. Ja siitä olin vakuuttunut joitsekin ostaessani, että runko on todella hyvässä kunnossa, erityisesti ikäisekseen ja hakkaa kunnollaan monet 90-lukuisetkin mennen tullen.

Teeppä siitä soiva peli, mulla ja näköjään Rabitillakin toteutus jäi puolitiehen. Minua ei sitten 90 oikein ikinä oikeasti sytyttänyt kun se vaan on tiloiltaan mulle liian pieni.

Jostakin Euroopastahan tuo Kannukseen joskus 2009 taisi kulkeentua siitä sitten mulle muutamaksi vuodeksi lähes tyhjänpantiksi vaille ajoa.

TT
LR Discovery TDI 300

LR 110 Defender STW TDI 300

RR 3.5 TDiC

MB E300TD
Reply
Hain tollasen ämpärin 100% sitruunahappoa Puuilosta, 4,8kg 24,90€.

Pitää tehdä tollanen keitos ja penslata kans SII runko samalla tavalla.

Ja sit pari SI tankkia sisäpuolelta kans happokylpyyn...
Kaitsu

Reply
siis minkälainen keitos tuo on jos sillä maalikin lähtee irti?
TT
LR Discovery TDI 300

LR 110 Defender STW TDI 300

RR 3.5 TDiC

MB E300TD
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)