Threads: 27
Onko vinkkejä mitä series lt76 laatikkoon kannattaa laittaa ja mitä ei. Olen tekemässä uutta lootaa ja lähes kaikki sisuskalut näyttäisi menevän uusiksi. Lähinnä että onko joku tietty firma joka myy "parempaa kamaa" eikä pelkkää halvinta. Toiveena olisi tehdä laatikko jossa pysyisi kaikki vaihteet pykälässä kaasuttaessa sekä moottorijarrutuksessa.
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"
Pappa Tunturi X 3
Wickström w2 Getasnipan
Threads: 107
No, mä tein yleispäätöksen sen suhteen että vältän shitpartteja kaikissa vaihteisto-osissa niin pitkälle kun mahdollista. Tilasin kahelta kotimaiselta toimijalta pääasiassa osat. Lisäksi käytin aika paljon käytettyjä hyviä osia kun sopivia löytyi. Jotain laakereitakin koitin hankkia laakeriliikkeestä, mutta aika huonosti tuumasia sitä kautta löytyi ja hinta oli samaa luokkaa kun muuaalla. 1 kpl RLS10 laakeri löyty hyllystä ja se oli joku tiivistetty kiinalainen laatumerkki(?).
Shop4autoparts.net tarjoo hyviä laadukkailla laakereilla kunnostus/laakerisarjoja ja muitakin hyviä osia serieksen vaihdelaatikoihin. Sitten on tietysti noi perus paddock&craddock puljut. Kotimaisilta toimijoilta saa sitten myös apuja ja neuvoja kun tilaa osat heiltä.
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Threads: 2
Itse tilasin briteistä OEM ja merkkiosaa firmoilta, jotka niitä myyvät. Paddock ei kuulunut niihin. Tosin Padockilla on Bearmacin tavaraa, joka tuosta "halvemman pään" osasta on kohtuu laadukasta.
Laatu vaihtelee toimittajilla erien välillä, vaikka saman valmistajan osaa myyvät. Työtä ja tuuriakin vaatii tuo metsästys
Googleta liikkeitä ja tutustu tarjontaan. Myyjät kyllä kertovat tarjonnasta kun kysyy.
Sen huomasin, että mitä enemmän myyjillä oli tietoa antaa, sen laadukkaampaa oli varaosa ja hintakin korkeampi.
Kuten Series Kalle totesi, Suomen myyjiltä saa hyviä neuvoja mutta osat maksavat hiukka enemmän. Vertaile ja älä osta BP:n tavaraa. Tosin olen myös ostanut BP:N pakkaamaa OEM osaa kunhan siinä ei ole ollut kumia.
Jouko Turunen
Land Rover series 3 109 STW -78 200 Tdi