Threads: 9
Niin, onko joku tilaillut / refurbannut laatikoita tuolta Ashcroftilta briteistä? Miten on toiminut, kannattaako, laatu etc?
Ei ole (toivottavasti) vielä kiirettä, molemmat laatikot toimivat vielä siedettävästi (TD5 ´04 / 190k km).
Pieniä murinoita nyt aina päästelevät. Ajattelin vain kerrankin funtsia vaihtoehtoja etukäteen ettei tule ajolähtöä jos
jompikumpi tai kummatkin pettävät.
Kuullut vain kauttarantain suomen hinnoista, joku puhui että sillä oli jakolaatikon remppa tullut maksaamaan yli 2k. Mietin
jos Ashcroftilta saa kuljetuksineen kunnostetun laatikon n.900€:lla niin siinä saattaisi säästää?
Vai? Onko Suomessa edukkaita & hyviä paikkoja missä kannattaa tarvittaessa tehdä ja mitä on mahtaneet kustantaa teille?
Karaasi nyt varmaan, Liedon Offroadpaja toinen?
*kiitokset etukäteen.
Threads: 95
Mulle tuli yhteen Td5- koneiseen defeen R380 laatikko Ashcroftilta.
Toimitus nopeaa, edullista ja mutkatonta.
Yleiskorjaamo laittoi sopivasti paikoilleen.
LR 110 3.5 V8 county -86 (MA)
LR 110 2,4 Tdci -07
Threads: 14
Omaan Disco2:een tuli jakolaatikkoon "Masterkit" eli laakerit ym kuluvat palikat. Lisäksi keskitasauspyörästön tilalle Ashcroftin torsen-tyyppinen. osat ja toimitus edullisia, ja hyvän laatuisia, osien "istuvuus" hyvä, porukalla itse laitettiin paikalleen.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Ajoon joskus Discovery 2 TD5 Automatic -00
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline
Threads: 2
Minä tilasin tuolta myös lt230 ATB diffin ja master kitin. Tavarat tuli perille. Laatikko pois, atomeiksi pöydälle ja uudet kilkkeet sisään. Melko jumppa oli yksin punnertaa mutta onnistui. Voin suositella, hintoja en osaa kysymykseen esittää.
Disco2 td5 A
Jaguar X-type 3.0 A
Threads: 149
Mä en ottas tuolta firmalta kiillotettua ratakiskookaan ellei pakko.
Itse en voi kehua niiden laatua, se on ihan kaikkea muuta kun mitä pitäs. Etuvetareiden sopivuus murroksiin mitä on. Hio rälläkällä oli vastaus kun kysyin että mitä tehään kun ei sovi. Eivät edes toimittaneet lukkoyksikön mukana timgenin laakereita. Vaan halpaa koyoo.
Asensin yhteen autoon heidän kunnostaman R380 vaihdelaatikon. Sehän vi.tu vuosi jo öljyä ennen kuin auto kävikään. Ois pitännyt purkaa koko laatikko että ois saannut sen välisauman tiiviiksi. Ei muutakun ylikiristää pultteja ihan sikana jolloin vuoto rauhottu paikallaan seistessä. En ole sen koomemmin kuullut että vuotaako laatikko vielä. En ole edes kysynnyt.
Automaattilaatikon korjauksesta sen verta heidän osaltaan että venttiilipöytä irtosi jonkun kymmenen kilometrin sisällä, ja on kuulemma myös normaalia että automaattilaatikossa näkyy ensimmäisten kilometrien jälkeen metallilastua. Kuulemma on sisäänajosta johtuvaa lastua.
Ja jos heidän youtube videoitaankin katsoo niin pulttikoneella pinionien mutterit perissä kiinni. Mitäpä sitä turhaan hammaskosketuksia ja esijännityksiä tutkia.. Jos pyörii niin hyvä, eihän se ääni kuulu muutenkaan kovaäänisessä vanhassa autossa..
Timo.
Threads: 2
Minulla oli masterkitissä kaikki laakerit Timgeneitä, sähköpostitse olen saanut asiallista palvelua ja vielä nopeasti. ATB diffillä on ajettu nyt reilu 10 tkm. Ero entiseen oli huima talven liukkailla. Keskitasauspyörästön saa tarvittaessa edelleen 100% lukkoon kepistä. Onko tuohon lt230 lootaan muita diffi vaihtoehtoja?
Disco2 td5 A
Jaguar X-type 3.0 A