Threads: 8
Nyt kun alkaa kesä kolkutella ovea ja mielessä tuskalliset jumiin jäämiset, alkaa olemaan ajatukset lukkoperän hankinnassa.
110 ja roverin perät.
Mikä limited slip tyyppinen lukko fiksuna hankintana ja ajatuksena laittaa pelkästään taakse?
Threads: 113
Mulla on pätkä serieksessä Detroitin lockerin 100% kova automaattilukko. Salisburyn taka akseli tosin... Toimii itsestään, helppo, edullinen ja huoleton. Tohon uudempaan rover takaakseliin ei mulla kokemusta tosin.
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Olihan sulla jo vinssi? Jos ei, niin osta se ensin. Näin mä tekisin jos uudestaan pitäs valita kumman hankkii ensin... :wink:
Vinssii ois tarvinnu jo todella paljon kymmenen vuoden aikana...eikä oo vieläkään nokalla.... :oops: :roll:
Threads: 8
Vinssi löytyy keulasta.
Tuskin se automaattilukkokaan ole huono hankinta. Muutama pidempi reissu tulossa ja parempaa etenemiskykyä hakemassa. Auto kuitenkinkäyttöpelinä niin pelkkä takaperän lukko riittänee alkuun.
Mallisuosituksia?
Threads: 7
Komppaan harriko:a, paineilmalukko. Tarttet kuitenkin sen kompressorin jos maastossa ajat. Saat lukon päälle ja pois kun haluat. 100% lukko aiheuttaa mieleenpainuvia sivuliukuja
kallioilla. Silloin laskee pulssia kummasti kun saa lukon pois.
Mulla ARB lukot, hyvin toiminut, Ascroftin kamat on varmaan vähintään yhtä hyvät. Jos valintasi paineilmalukko, laita se katkaisija paikkaan joka näkökentässä kun katsot eteen.
Mud UK katkaisija paneli joka tulee kojelaudan päälle on oiva
siihen. Carling katkaisijat hyviä, on merkkivalo ja sen saa rukkaset kädessä pienessä kiireessä hyvin kytkettyä. Taitaa ARB:n mukana tulla Carling kytkin
Mä päädyin aikanaan tohon automaattilukkoon kun ei ollu varaa laittaa 1200€ ARB+kompura 365€+ mahd asennus. Detroitti oli jossain 650-750€ paikkeilla. Asensin itse.
Toi detroitti muuten toimii siten että lukko on aina päällä ja kytkeytyy pois vain tarvittaessa kuten kurvissa. Ulkokaarteen pyörä päästetään pyörimään vapaasti, kunnes pyörien nopeusero tasaantuu ja lukko on jälleen päällä.
Ja jos alkuperäisen kysymyksen lukee, niin siihen vois varmaan vastata. Ashcroft ATB. Toimii ilmeisesti hyvin varsinkin traction control:in avittamana jos kulkineessa on semmonen.
Threads: 7
Jankutan nyt tätä, offikäytössä on halutessa lukittuva tasaspyörästö paikallaan.
Kaikki maksaa, mutta kannattaa todella pohtia mitä oikein haluaa ja kysellä
kokemuksia eri systeemeistä. Tietty, minkälaista offia haluaa, ajellaanko mettä
teitä vai lähdetäänkö haastavammille reiteille. Kukin tavallaan.
Threads: 32
Komppaan vanea ja harrikoa. Kytkettävä arb tai ashcroft, itsellä ollut arbit. En todellakaan pysty keksimään tilannetta missä lsd olisi parempi.
* Defender 90 SW TD5 -02