Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BFG Mud-Terrain T/A KM2 ja maantieajo 110:llä?
Onko kenelläkään ajokokemusta kyseisistä renkaista TD5Confusedsa? Allekirjoittaneen käyttö olisi enimmäkseen maantieajoa, joten onko kenties liian raju kuvio ts. tuleeko kuskille tremolo? Tällä hetkellä alla normi General Grapper:it 235/85/16. Syy miksi haluaisin BFG:t on se koko 255/85/16.
Reply
moi!

tämä nyt ei varsinaisesti vastaa kysymykseesi, mutta mulla on 110 alla 255/85/16 Cooperin ST renkaat ja vaivattomasti kulkee!
110 "mukavampi" 255lla kuin 7,50x16 renkailla!

--Janne--

[Image: 2551.jpg]
Janne Suurholma

SM2YJK

044-7513573

"projekt Fenix" disco 1 V8 -98, "".........British humour....!""

https://picasaweb.google.com/10729240645...831/Fenix2

https://plus.google.com/photos/107292406...banner=pwa
Reply
No ei se vastannut mun kysymykseenWink , mutta komeat ovat kumit!
Reply
Kokeilin Rangessa KM2:a ja hiljaiset oli (245/75 R16). Kokonaismatkaa n. 700km, jonka jälkeen myin renkaat eteenpäin (siis OLIVAT testirenkaat BF:ltä). Jätin vararenkaaksi tuon, kun olivat sen verran "miellyttävät"...

Ajorenkaina nyt 245/75 R16 GoodYear Wrangler MT/R ja hiljaiset nekin on verrattuna muihin "katumutiaisiin", mm. BFG:n vanhat MT/R:t

Ja Experience center muten ajaa kaikilla Defeillä "mutiaisilla"... :wink:
Reply
moi!

http://www.lro.com/ uusimmassa numerossa on muutaman sivun juttua ko renkasita!

--Janne--
Janne Suurholma

SM2YJK

044-7513573

"projekt Fenix" disco 1 V8 -98, "".........British humour....!""

https://picasaweb.google.com/10729240645...831/Fenix2

https://plus.google.com/photos/107292406...banner=pwa
Reply
Hep,

Ei ole kokemusta TD5:lla, mutta on Defe 110 SW (pumadieselissä) kesällä ollut alla juuri mainitut BFG mudterrain 235/85/16 - renkaat, n. 10000 km verran.
Kokemuksia:
- Maastossa pito hyvä, soratiellä hyvät, nostaa originaaliin korkeutta hieman.
- Maantiellä (asfaltilla) aika hiljainen, mutta pitää pientä, mutta selkeää ja hieman häiritsevää, ohjauspyörässä tuntuvaa tutinaa. Vaikuttaa hieman peilienkin tärinää lisäävästi.
- Rankan kuorman veossa ja hidasajossa originaaliin verrattuna välityssuhde on muuttunut ja pienen vaihteen nopeus on kasvanut, tämä on joissakin tilanteissa haitaksi. Kuitenkin koneessa riittää mukavasti voima / vääntö vaikka välitys onkin muuttunut.
- Ulkonäkö mielestäni on autoon sopiva.
- Jäisellä tiellä eivät pidä, talveksi tarvitaan erilliset renkaat.

Kokonaisuudessaan ominaisuudet plussan puolella. Rohkenen ihan suositellakin, mutta pitää muistaa varautua siihen, että asfaltilla originaali / alterrain on pehmeämpi.
Jone

- LR Defender 110 SW 110 2007

- LR Discovery 2 2004
Reply
Juuri maantieominaisuudet uudessa mutiaisessa parantuneet eniten. Hiljaisempi ja myös ajotuntumaltaan vakaampi.
Minkäänlaista tutinaa en ole havainnut - saatiin helposti puntitettua. Yhden renkaan vanteelle laitto vaati tykkiä - ei noussut paineella.
Nastarenkaita en ole vielä laittanut alle, koska haluan testata KM2:n talviominaisuuksia - eivät ole ainakaan voineet huonontua edellisestä versiosta Smile
Siitä tarvittaessa myöhemmin.
10 tkm:n kokemus 255/85/16 KM2Confusedta Td5:llä - edeltäjällä enemmän.
Mikäli huomiot, että kysymyksessä on maastorengas - Voin suositella.

T,
Jukka
Reply
"Juuri maantieominaisuudet uudessa mutiaisessa parantuneet eniten. Hiljaisempi ja myös ajotuntumaltaan vakaampi"

Olen kuullut asian olevan juuri näin. Tämä on se yksi syy miksi olen kyseisistä kumeista niin kiinnostunut. Julmettu kuviointi vaan hieman pelottaa, että meneekö auton ajo-"ominaisuudet" verrattuna noihin originaali Generaleihin?

Pekka
Reply
Kokemusta on useampi 10tkm myös Generaleilla, joten
mielestäni ei mene, mutta kokeilemallahan se selviää.

T,
Jukka

Ps. Huimasti parantuneista maasto-ominaisuuksista, siitä seuranneesta maastokärpäsen puremasta...
En ota vastuuta :!:
Reply
Tarjoan pullakaffeet sille jonka kanssa pääsee ajelemaan pienen kierroksen noilla renkailla. Kuski asuu Kirkkonummella...
Reply
Käväiseppä ensi kesänä Lapissa (Posiolla tai Rovaniemellä) ja ota koeajo renkaista, niin minä saan pullakahvit. Matkaahan ei tule mutkin kuin parisen tuhatta kilometria. :lol:
Jone

- LR Defender 110 SW 110 2007

- LR Discovery 2 2004
Reply
Ei varmaan vielä ole montaakaan settiä käytössä. Todennäköisesti olen näynyt ko. Puuman renkaat Pajalla juuri ennen pohjoiseen lähtöä.
Testi tarvitsee kuivaa asfalttia - KM2:n parhaat ominaisuudet eivät tule esiin talvikelillä, vaikka ovatkin edeltäjäänsä paremmat.
Tarvittaessa pääsee 1/3 matkalla Keski-Suomeen testaamaan - tosin Lapissahan on aina mukava mutka tehdä Big Grin

T,
Jukka
Reply
petter2 Wrote:Tarjoan pullakaffeet sille jonka kanssa pääsee ajelemaan pienen kierroksen noilla renkailla. Kuski asuu Kirkkonummella...

Mulla on setti BFG KM2 (255/85-16) Siuntiossa, mutta alle laitan ne Defeen vasta ensi suvena seuraavalle safarille lähtiessä. Palataan keväällä juttuun, jos et ole sitä ennen jo päässyt kokeilemaan.
Antti

Defe 90 Puma -08

ex. Defe TD5 Safarivan -03
Reply
andlover Wrote:mulla km2 235 85 16 ja voin kertoo et on ihan höpö liukkaat... oon kattellu noita meidä pajan rengas toimittajien kirjoja ja melko vähissä nuo nastalliset 235 85 16 kokoa olevat. että jos jollain tietoa nin otan mielellään vastaan. onhan meillä nastoituskone , mutta ei ole minula lupaa nastoittaa Sad

Mulla on Defessä Cooper Discoverer M+S nastoitettuna koossa 235/85-16. Ovat käytössä vasta 1. talvea, mutta tuntuvat hyvältä valinnalta. Ovat myös hiljaiset ja mukavat ajaa maantiellä. Ainakin tuolla http://www.offroadtarvike.fi näyttää olevan myynnissä. Varmaan niitä saa muualtakin.
Antti

Defe 90 Puma -08

ex. Defe TD5 Safarivan -03
Reply
Kiitoksia vastauksista! Palaan asiaan Siuntion Sisun kanssa, kunhan lumet sulavat keväämmällä. Tällä hetkellä voikin keskittyä 110:n akun lataamiseen ja kerätä kiukkua huomisaamun ensimmäiseen käynnistys- yritykseenWink

-Pekka-
Reply
Hyvä, että testi järjestyy Smile

T,
Jukka

Ps. Täältä saattaa apua löytyä muuhunkin - nim.merkillä itsekseen tusannut.
Reply
andlover Wrote:melko vähissä nuo nastalliset 235 85 16 kokoa olevat

Jep, löytyy kaikki 1kpl, eli kotimainen Nokian...

Coopereihin ollaan nastat pukattu, mutta kun kitkarengas on ja pehmeää seosta raskaan auton alla, on kato% suhteellisen suuri.

Yhdet Swamberit piikitettiin uteliaisuudesta, ja se oli sitten sen pituinen se... Yx mettäkeikka ja nastat läx...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)