Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ilmatäytteiset kanootit
sesonki tietty alkaa kääntyä loppua kohden tältä vuodelta mut sen verran täytyy tähän kumikanoottikeskusteluun osallistua, että pitää moista kulkupeliä kehua. mulla on ollut viitisen vuotta sevylorin eskimo2 (http://www.sevyloroutlet.com/SS/HTML/SEV...5200Y.html) eli tollanen 2-paikkanen etäisesti kajakkia muistuttava ilmatäytteinen keksintö ja hyvin oon sen kassa tullu toimeen.

käyttö on ollu aika vaihtelevaa, merelläkin oon sen kassa menny, tosin ei ihan ulkona, mutta tollasta muutaman mailin matkaa esim yttergrundin majakalle. enempi sitä on kuitenkin joessa kiusattu, lähinnä lapissa, jossa sit niitä koskiakin mahtuu matkaan. rikki tota ei mun käsityksen mukaan saa oikein millään, eikä kaatumaan. mutta pohjakiviin sen saa tarttumaan todella paljon paremmin kuin ämpärimuovisen vehkeen.

kumikanootti on kulkenu täytettynä discon katolla (saa yksin ylös ja alas), pakattunakin mieluummin katolla kuin tavaratilaa täyttämässä (tulee aika iso paketti). eikä sitä muutaman viikon reisulla tarvi mitenkään lisää täyttää, hyvin on kestäny pinkeenä. täyttämisessä kyl saa olla varuillaan että tulee kaikki kammiot tasaisesti täyteen, muuten kanootista tulee käyrä ja täysin mahdoton ohjata. eli ei ensin yhtä kammiota täyteen, vaan hiukka kerrallaan ja sit taas seuraavaa hiukka. värkissä on 4 erillistä kammiota, joissa on useita osastoja kussakin.

kantavuus on mahtava, järviolosuhteissa kyydillä on ollu kaks äijää (yht. noin 200kg), ja retkivarusteet, eikä mitään huolia. ohjattavuus ei oo tietenkään samaa luokkaa kuin kovilla kajakeilla, eikä edes kanoottitasoa, mut kun yksinkin on viitsiny tollasen vajaan 10 mailin retken meloa, niin ei se ihan mahdotonkaan voi olla ;-)

tän mallin valmistus näyttäis olevan loppu mut listoilta löytyy kehittyneemmän oloinen värkki, josta nyt sit ei omia kokemuksia ole (http://www.airkayaks.com/u253.html) esim ton ilmoituksen hinta on mun mielestä lähes lahjoitus...

harri
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)