Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Miksi joku ajaa pimeällä tiellä puolikkailla?
Jospa kertoisin tässä oman pikkujutun viime kesältä, vaikka ei Lantikoihin liitykään. Polttimoihin kylläkin. Olin moottoripyörällä ajelemassa Kittilästä Inariin kun jossakin ennen Pokkaa telttapaikkaa etsiessäni huomasin, että olin ajellut ilman valoja. Polttimo kun ei näyttänyt palavan. Tuossa kun sattuu alunperin olemaan ne vanhantyyppiset Brittipolttimot ja umpiot ja joiden tilalle minä olen itse vaihtanut autokäyttöön tarkoitetut umpiot ja normaalit halogeenit, niin liitännät ovat vähän mitä sattuu tilanahtauden vuoksi. Vaihdoin varapolttimon tilalle enkä saanut sitäkään toimimaan. Joten seuraavana päivänä ajelin sitten Inariin pitkät päällä, jotka sattuivat toimimaan. Siellä ostin uuden polttimon, mutta en saanut sitäkään toimimaan. Jonkin aikaa rassailtuani liitoksia se kuitenkin toimi taas. Mutta toiminta myöhemmin kotiinpäin ajellessa lakkasi tärinästä, jolloin ajelin taas pitkät päällä että edes joku valo olisi. Satoi kaatamalla, etten viitsinyt pysähtyä yrittämäänkään mitään korjauksia tien päällä. Jotkut pyöräilijäthän ajavat yleensä aina pitkät päällä, mutta minä en sitä tee, itseäni ne toisten pitkät vain häiritsevät. Se normaali lyhyillä ajo riittää saamaan pyöränkin näkyvämmäksi, lisää näkyvyyttä tuo kunnon ääni. No, kotona sitten vikaa tutkiessani löysin lyhyistä valoista poikkimenneen johdon, joka oli jonkinlaisessa kosketuksessa aina silloin tällöin. Tämä juttu vain siksi, että joskus saattaa vastaantulija ajaa pitkillä valoilla siksikin, etteivät lyhyet toimi.
Toinen juttu oli se, kun kerran poliisi kehotti minua kytkemään valot keskellä kirkasta kesäpäivää museokuplalla ajaessani, koska minun käyttämäni parkkivalot eivät hänelle riittäneet. Tuossa autossa kun ei silloin lataus toiminut kunnolla. Nyt kyllä jo toimii. Ajattelin vain, että kuplani on vanhempi kuin hän ja sillä on suurempi oikeus olla maantiellä kuin nuorella konstaapelinplantulla, joka ei ymmärrä oikeiden asioiden päälle. Olisihan hän voinut keskittyä valvomaan normaaleja käyttöautoja, joita silloinkin liikkui täysin valottomana. Minä sentään käytin parkkeja, kuten on yleensäkin vanhojen ajoneuvojen kyseessä ollen tapana. Niitä kun ei ole suunniteltu siihen, että valot olisivat käytössä jatkuvasti.
Reply

Messages In This Thread

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Saako B-kortilla ajaa mopoautoa Ahosensetä 5 5´439 06-04-2010, 07:44
Last Post: jomppe

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)