Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
syöttöpumppu
Mulla on veneessä kanssa Perkinssin kone, 4108 tosin. Mulla on siinä ensin lasikuppi (vedenerotin) jonka pohjalta näkee helposti jos alkaa tulemaan sakkaa tai mönjää tankista ja siirtopumpun jälkeen hienosuodin. Laitoin itse lisäksi ennen siirtopumppua sellaisen letkuun asennettavan pienen dieselsuodattimen josta näkee kanssa läpi. Maksoi jonkun euron Maritimista.

Jos suodatin menee noin tukkoon, on vain ajan kysymys että se tukkeutuu uudellen. Todennäköisesti silloin kun on merenkäyntiä ja tuulta (lisämausteena yleensä noissa tapauksissa sataa vaakassa ja on pimeää) jolloin vähiten ko. tapahtumaa kaipaa. Syyksi epäilisin tankkia jos sitä ei ole koskaan puhdistettu?

Eli suosittelisin PA-tankin tyhjentämistä ja pesua. Siellä on selvästi mömmöä pohjassa joka lähtee aivan varmasti liikkeelle merenkäynnissä. Ja osta samalla tuplat niitä suodattimia että on yhdet koko ajan varalla kun ne joskus kesken reissua menee tukkoon, niin on mistä vaihtaa. Itseasiassa varasuodattimet/hihnat jne pitäsi kuulua joka veneen perusvarustukseen....
Kaitsu

Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.

"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)