17-12-2012, 11:51
Minä luulen, että johtuu enemmänkin siitä kun vanhemmissa autoissa on tekniikka yksinkertaisempaa ja vähemmän sähköjä, niin monet DIY (tee se itse) -harrastajat suosivat niitä (kuin myös itsekin).
Auto jota korjatessa/huollettaessa pitää melkein ensimmäisenä kytkeä testeriin tai läppäriin ei oikein itseäni innosta. Ja vanhemmissa rakentelu-, vara- ja huolto-osat on varmaan piirun verran halvempia ja huoltaminen yksinkertaisempaa.
Tässä ainakin yksi syy miksi itsellä vanhempia lantikoita ja toinen; omaa silmää miellyttää myös niiden karummat ja kantikkaammat muodot ja ajamisessa on jotain mitä uusissa autoissa ei ole - oikeaa ajamisen tunnetta kun kuski on kuski ilman apulaitteita luistonestoja ym vakaudenhallintalaitteita.
Mutta kyllä varmaan tykkäisin ajella noilla uudemmillakin
:wink:
Auto jota korjatessa/huollettaessa pitää melkein ensimmäisenä kytkeä testeriin tai läppäriin ei oikein itseäni innosta. Ja vanhemmissa rakentelu-, vara- ja huolto-osat on varmaan piirun verran halvempia ja huoltaminen yksinkertaisempaa.
Tässä ainakin yksi syy miksi itsellä vanhempia lantikoita ja toinen; omaa silmää miellyttää myös niiden karummat ja kantikkaammat muodot ja ajamisessa on jotain mitä uusissa autoissa ei ole - oikeaa ajamisen tunnetta kun kuski on kuski ilman apulaitteita luistonestoja ym vakaudenhallintalaitteita.
Mutta kyllä varmaan tykkäisin ajella noilla uudemmillakin
:wink:
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Haku
Jäsenet
Kalenteri
Apuja
Portaali