Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Range 3.5 EFI -88 ja automaatti sammuu
Mulla oli kans vaikka minkälaisia käyntihäriötä. Otin siinä sitten, kun olin päättäny et laitan autoon megasquirtin, sen moottorinohjaimen pois ja purin sen boksin. Harjasin messinkiharjalla piirilevyt puhtaiksi ja kävin kolvilla kaikki liitokset läpi. Niissä liitoksissa jotka alkoivat kiehumaan lämmitettäessä, otin tinaimurilla tinan pois ja laitoin uuden tinan tilalle. Autossa ei senjälkeen ole ollut käyntihäiriöitä kuin tietynlaisessa tilanteessa: eli kun auto on käynyt useita tunteja tulee mainitsemasi kaltainen vika, eli auto käy P ja N asennossa mutta kun siirtää vaihteen päälle niin sammuu. Johtunee siitä että moottori ei saa riittävästi ilmaa kun on kuormaa perässä, mutta toistaiseksi olen pystynyt sen kanssa elämään (kun kaasuläppää hieman raottaa polkimella käy ihan hyvin, eli vika on ilman saannissa). En ole varma johtuuko vika moottorinohjaimesta ja siellä jostain huonosta liitoksesta/tinauksesta vai takelteleeko tyhjäkäyntiventtiili.

En henk.koht. aio ostaa autoon mitään käyntiä parantavaa varaosaa vaan laitan megasquirtin, tullee kuitenkin halvemmaksi eikä tarvii arpoa missä vika.
Reply

Messages In This Thread

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  range classic 86 automaatti sammuilee saunamajuri 2 3´533 21-08-2018, 07:15
Last Post: saunamajuri

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)