Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
valojuttua
Pistin nyt tähän jatkoks mun valovuodot...

Oon vaan niin k###piintynyt näihin led lamppuihin, joille luvataan 15000-30000h käyttöikä. p....at. Ainakin kotikäyttöön tehdyt kohtuuhintaset pikku liiketunnistinledilamput ulkokäyttöön kestää näköjään just ja just takuuajan yli. Pari erimerkkistä menny jo. En sitten tiedä kalliimmista esim. Steinel. Kokemusta?

Työvaloina työkalupakissa mulla sit taas on 3-4 tommosta vastaavaa K-raudan pientä mustaa 10w , 9,5€ työvalonheitintä ilman liiketunnistinta.

https://www.k-rauta.fi/tuote/led-valonhe...0058411949

Kestävyydestä en vielä osaa sanoa, mutta aivan järkyttävän hyvät valoteholtaan/keilaltaan/sävyltään eikä vilku kuten jotkut.( Eli kun liikuttaa kättä eessään näyttää siltä että se nykii niinku discojen strobo-valoissa), tosi PIENET, kevyet kuljettaa mukana ja kovakuoriset. Helppo sijoittaa työmaalla kolmesta eri suunnasta loistamaan työkohteeseen! Johtoa ei voi vaihtaa(muka...voi jos on tahtoa riittävästi... :mrgreen: ). Nitkuu kyllä varmasti poikki lampun juuresta tietty ajan kanssa, mutta saas nähä...

Airamin kynttiläledlamppujakin vuorostaan useampi mennyt sisäkäytössä nopeemmin ku hehkulamppuja kotona. No, takuusta sain uutta tilalle onneks sentään useampaan otteeseen.... Ehkä se led kestäis, mut ohjauselektroniikka paskoo noi ilmeisesti aivan liian nopeesti... kiukuttaa. Ikealaiset ledit taas kestäny jo vuosia kaikki meillä kotona kattovalaisimissa. Osan alkuperäsistä tosin vaihdoin tehokkaampiin(vert. 40w->60w), kun hinta tippui sopivalle tasolle.

Epäilempä että tommoset led-ajovalotkin omaa aika huonon hinta-laatusuhteen. Jos ei hajoo ni varastetaan, tai ajetaan ainakin puuhun ja rikki jos ei muuta.... voin olla tietty myös väärässä...
Määä mikäää pessimisti ole....?

Aasin silta olikin kohtuu pitkä....mites porukoilla on noi led-valot toimineet autossa? Irtokaukovalot tai orkkispaikoille laitettavat pitkät/lyhyet. Onko jo ruusuja risuja?
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"

Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"

Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)