21-12-2023, 10:54
Quote:Taakse sojottavat työvalot vaihdoin jo 19 wattisista 70 wattisiin ja johan näkee erilailla, jännä juttu.
Kukin tietysti tekee just niinku itselle parhaiten sopii mihinkin käyttöön... Mulla on näihin valojuttuihin tullu semmonen pikkunen erilainen ajatus nykyään kuin alunperin. Ennen valoa piti olla mielellään vähintäänkin riittävästi joka suuntaan kuten mettäkoneessa kuuhun saakka. Nykyään tämä homma on silläviisiin muuttunu mielessä, että esim.takatyövaloja on oltava vähintään kaksi erillistä hyvää. Perusajatus on se että valojen kuvio, säädettävyys ja valon miellyttävyys on todella tärkeitä seikkoja. Valoa pitää olla riittävästi muttei liikaa. Valoja tulee voida suunnata laajasti ja sammutella/sytytellä niin miten tarve vaatii. En tiiä tarviiko muiden seisottaa autoa sammuksissa valot päällä, mutta mä teen usein kuormaa sillain. Oon saanu jo kahdesti 100Ah akun kyykkäämään 55w(+55w) halogeenityövalo(i)lla.... nykyään nyppään aina toisesta johdon irti, jos en välttämättä molempia tarvii. (Joo tiedän, valintakatkasija ollu tekemättä vasta 7vuotta....?♂️)
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"

Haku
Jäsenet
Kalenteri
Apuja
Portaali