Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Freelanderia ostamassa
Tervehdys!

Tarkoituksena olisi ostaa käytetty freelander saksasta, hintaluokasta 2500-3500€, bensa tai dieselkoneella. Bensakoneita saisi tuohon hintaan ajettuna ~140-180tkm, diseleillä sitten suurinpiirtein 30-50tkm tuon päälle.

Kysymys kuuluukin, kannattaako/onko järkevä ostos? Kestääkö bensakone tuosta hyvin huollettuna miten pitkälle vai kannattaisiko valita diesel? Muutaman tunnin googletuksella olen törmännyt huomattavaan määrään valituksia bensakoneen kannentiivisteiden kulumisesta 50tkm matkalla ja tämä on kuulemma aiheuttanut monia tiellejättöjä/konerikkoja. Onko ongelma yleinenkin, ja kuinka helppo itse korjata? Tarkoituksena olisi auton perushuoltoa itse väsäillä, kuinka realistista? Innostusta löytyy ja kaikenlaista konetta on tullut jo korjattua, autoja vähiten mutta sillä auton ostohintakin saisi olla alhainen - sillä voisi opetella itse korjaamista hieman rauhallisemmalla mielellä kuin uudella vastaavalla.

Tarkoituksena on ajaa auto saksasta suomeen, ja ostoa ennen tarkistaa se huolellisesti mm. TM:n julkaiseman "käytetyn auton osto-opas" -artikkelin ohjeiden mukaan. Onko jotain mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota?
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)