Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
18" 60 sarjalainen vs. 17" 65 rengas yleiskäyttöön
Olen vaihtamassa käyttisautoa ja uuteen on tarjolla renkaiksi 18" 235/60 kesärenkaille ja 17" 235/65 talvi(nasta)renkaille.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi kiekon koon ja auton ulkonäön pitää muuttua vuodenajan mukaan. Nykyisessä Freekku 2Confusedsa:kin minulla on samanlaisilla Lantikan 17" vanteilla 235/65 sekä kesä- että talvirenkaat.

Siispä mietin kumpi vannekoko onkaan uuteen autooni "se oikea". Toki 18" matalampiprofiilinen rengas on paremman näköinen, mutta 60 sarjalainen on jo jonkin verran kovempi kuin 65. Ajan paljon syrjäisillä ja monttuisilla hiekkateillä (mutta en oikeasti "maastossa") eli ajotuntumalla ja mukavuudella on oikeasti merkitystä.

Olen joskus ajanut pätkän ko. autolla molemmilla yhdistelmillä, mutta tieolosuhteet ko. lenkeillä olivat erilaiset, eli suoraa 1:1 vertausta en pysty tekemään. Minulle jäi kuitenkin tuntuma että 18 " 235/60 oli jo aika paukkulauta terävissä montuissa, vaikka ei vielä mikään varsinainen matalaprofiilirengas olekaan.

Mielipiteitä / kokemuksia?

P.S: Hyvin varusteltu ja näyttävä 72 000 km ajettu vm. 2008 Freelander 2 SE td4 automaatti on siis tulossa alkuvuodesta myyntiin. Myydän mielellään hyvään kotiin!
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)