Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Määritä itse autosi arvon... ko?
Kävimme tänään pankissa neuvottelemassa uudesta asuntolainasta sun muusta ja siinä samassa pankkityttö sitten kyseli vakuutuksista ja mietti jos laittaisimme autovakuutuksetkin Aktialle. Vuoden Kysymys tuli sitten siinä kun todettiin että 41-vuotiaiseen Seriekseen ei saada kaskoa enää että mikä Serieksen vakuutusarvo on. No mistäs minä sen tiedän? Sanoin et 10K€ ja tytsy tyytyi siihen.

Mut hei oikeasti, minkä arvoinen mun auto on jollekin toiselle? Itsellenihän se on korvaamaton... :? Jos nyt möisin, mitä pyytäisin/saisin? Rakennettuja Serieksiä kun ei liiku markkinoilla ihan pilvin pimein...

EDIT: Ja tässä nyt ei haeta sitä vuoden hitto-olen-kova-rakentamaan-palkintoa, se menee muille - vaan pankkitytsylle puolirehellistä vastausta jos saankin häneltä hyvät vakuutukset. Mikä on autoni vakuutusarvo?

EDIT 2: Pitää taas vähän avata tätä. Tämähän on tavallaan vastaava ongelma kuin se tunnettu Lunastusarvo vs. Verotusarvo -hässäkkä, mutta ei sinnepäinkään. Tiedän ainakin kaksi autoa jotka ovat olleet paremmin/enemmän rakennettuja kuin oma (toinen vielä sinkityllä rungolla) jotka ovat vaihtaneet omistajaa harrastajaystävälliseen hintaan. Ja toista ääripäätä edustaa nämä nettiautossa pitkään myynnissä olleet (omasta mielestäni) ylihinnoitetut yksilöt jotka sit vastaavasti vaatisivat reilusti töitä. Omasta kopperosta maksoin kolme vuotta sitten tonnin, onko se sitten edelleen tonnin arvoinen...?

Andy
Reply

Messages In This Thread

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Vinkkejä tee-se-itse miehille autonhuoltoon hanes 29 33´023 09-01-2020, 07:15
Last Post: Kaitsu

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)