Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rungon ja korikehikon galvanointia menneina vuosina
Vastauksia,

Runko hiekkapuhallettiin, ei tarvinnu vielä paikata. Hiekkapuhalluksen jälkeen tuttu lokakuski pesi viemärinaukaisupesurilla rungon sisäpuolen, eli hiekat, irtoruosteet pois kuumalla vedellä ja kovalla paineella. Runko on sen verran vanha vm.-84, että sitä ei ole maalattu upottamalla, eli maalia ei ollut sisäpuolella. Korikehikkoa joutui sitten kyllä paikkaamaan aika paljon. Etulattiat, osa tulipellistä ja takakyljet takarenkaista taaksepäin oli pahimmat

Kyllähän se on varmaan hapotettu, mä oon ymmärtänyt, että osat hapotetaan aina ennen galvanointia. Mä siis vein rungon, korikehikon ja lähes kaikki teräsosat Aurajoki Oy:n sinkkaamoon ja hain pois galvanoituna n. viikon päästä. Muutaman lisäreiän olivat tehneet runkoon ja korikehikon helmoihin, jotta sinkki pääsee pois.

Tämän jälkeen pesin peltikattopesuaineella osat ja maalasin Ferrex:llä tai vastaavalla. Sitten peltikattomaali ja lopuksi massa. Maalaus ihan pensselimenetelmällä. Ainoastaan ne kohdat jotka näkyy ulospäin maalasin ruiskuntapaisella.

Olihan siinä aika duuni, muttei ole koskaan tarttenu tehdä sen jälkeen peltihommia. Ainoo minkä olisi voinu myös kylvettää sinkissä, niin taka-akselin kuoret.

Sen verran vinkkiä, että kaikki korikiinnikkeiden ym. reiät kannattaa porata 1 mm isommiksi, ettei tarvii porata sinkkiä pois kun laittaa osat takaisin kiinni.
Roksu alias Jari Rokkanen
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)