Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Käyttövoimaverot nousee vaan
Pakko kommentoida näin yleisesti ulkomailla asumista kun täällä siitä on puhetta. No omasta puolestani voin sanoa että toivottavasti ei takaisin tarvitsisi tulla. En puhu katkerana Suomea kohtaan päin vastoin isänmaan kunnioitus on noussut vaikkakin sielä päättömyyksiä tehdään. No elämä täällä pimeimmässä Africassa on kivaa ja tunnet olevasi vapaa. Ja se heijastuu siten että olet itse vastuussa kaikesta eli et voi syyttää opettajaa tai yhteiskuntaa ja itse on asioista huolehdittava.
Eläminen on/ei halvempaa. Eli samoissa mennään kuin siellä internet kvartaalissa 800$ jolloin se on nopee täkäläiseen mittapuuhun verrattuna Suomessa netti yhteys on järkyttävän nopee ja melko ilmainen. Ruoka on halvempaa jos et osta sitä kauniissa paketissa niin kuin Suomessa. Eli kaikki tuontitavara kallista. Autovakuutukset joissa ei ole päätä eikä häntää. Tutulla mersun citymaasturi mikälie ckl no sellanen uus mut ei ML vakuutukset 850$/2kk. Mulla defessä 400$ vuosi. Palkka on pakko olla hyvä mikäli haluaa elää ihmisiksi esim lasten koulu maksu/vuosi 15000$/kersa. Normi omakotitalon vuokra 5000$/kk. Ja maksu puolivuotta etukäteen. Vakuutukset pitää olla niin että evakuointi lento on mahdollinen koska paikallisesta yliopistollisesta en tiedä kenenkään selvinneen. Laboratoriot toimii arvailulla joten terveenä täällä pitää olla muuten takas.
Mikään ei toimi sähköistä lähtien. Kaikilla oma vesitorni. Kasvimaa pihalla sekä hedelmäpuita ++. Ilmasto miellyttävä ja ihmiset ystävällisiä. Tossa sellaisia ajatuksia sekä reaaliteettia mutta silti asun mielummin täällä Zambiassa.
Reply

Messages In This Thread

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Sumujensaarten alvi nousee 1.1.2010 17,5% lacrits68 0 2´026 13-12-2009, 08:32
Last Post: lacrits68

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)