Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Castillon Defender 110 STW -06
Ahaa. Eli niissä on sama urasyvyys ku hlöauton rattailla. Se hyvä ainakin että pääsee renkaista joskus kulumisen kautta eroonkin eikä vanhene paistopäivä suhteessa jäljelläolevaan urasyvyyteen nii ennenaikaseen ku noissa hankookeissa jossa mielestäni oli alkuaan n.13mm urasyvyys
Defender 110 td5 - 06

Series 3 109 2.3 diesel -79
Reply
Kyllä nykyään valmistajat tälläkin alalla harrastaa kuluttajan suoraa kusettamista kuten kahvi ja suklaafirmat.... Esim. BFG allterrainin kulutuspinta on vain 15/32", eli Suomeksi 11.9mm.... vanhassa oli 12.7mm.
Pinnoitetuissa renkaissa tyyliin Insa Turbo sentään on vielä ollu 16-20mm pintaa.
Toyon mutikassa oli muistaakseni n 15mm uutena.

Yks oikeen hyvä olis ku löytyis koko toi mikä mm.DefeHKI:llä on/oli, eli Cooper discoverer st maxx. Ittelle sitä katellu, mut sopivaa kokoa en oo löytäny. Ameriikassa olis monta lisää rengasta koossa 255/85r16....
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"

Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"

Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Reply
Ootteko tilaillu netistä esim 1001renkaat, giga-rengas, autodoc, rengas-online yms mitä näitä ny onkaan jokalähtöön. Tuleeko tavara ja mistä. Paikallinen kiska tietysti jotain toimittaa kun lappaa rahaa tiskiin mutta asennan ite (eli poika työpaikallaan asentaa) nii sama ois hommata kotiovelle tavallaan.
Defender 110 td5 - 06

Reply
castillo post_id=114911 time=1693132912 user_id=3938 Wrote:Ootteko tilaillu netistä esim 1001renkaat, giga-rengas, autodoc, rengas-online yms mitä näitä ny onkaan jokalähtöön. Tuleeko tavara ja mistä. Paikallinen kiska tietysti jotain toimittaa kun lappaa rahaa tiskiin mutta asennan ite (eli poika työpaikallaan asentaa) nii sama ois hommata kotiovelle tavallaan.

On noita aina joskus tullut käytettyä, mutta aika pienet ne hintaerot nykyään paikallisiin on ollut.
Joskus aikoja sitten Englannistakin asti tilattu, kun ei edes harrasteautoillut vielä.
Viime vuosina ostellut pääasiassa Kärkkäiseltä renkaita, en edes musita koska olisin ostanut viimeksi ihan kivijalka rengasliikkeestä.

Nuo Toyo AT+ tuli Hobby Hallila, johon ei mitään pidä maksaa ennakkoon.
Reply
Mä ostin ihan Tsusho-Autolta (vääränmerkkisten huoltoliike, missä kaveri töissä) Nokialaiset talvikumit jokunen vuos sitten. Oli yllättäen,-ennakkoluuloistani huolimatta- , oikeen edukkaan hintaset vanteelle asennuksineen! Ei ois netistä saanu halvemmalla.
Toyot vuorostaan oli ihan pakko ottaa Rengas-Onlinesta kolme vuotta sitten kun olivat sikahalvat tuolloin. Tosiaan 6 rengasta sai samaan hintaan kun 4 BFG Mt:tä...
Sithän tietty jos ostat kumit muualta netistä ja asennutat liikkeessä on asennushinta eri kun jos ostat heiltä renkaat ja asennuksen.

Reply
285/75R17 näyttäs olevan yleinen seuraavan tuuman koko. 285/75R17 löytyy kans mut harvinaisempi koko. Noista löytyi kummastakin esim.se Coopper St maxx , jos hyvä suht karkee maastorengas millä viitsii ajaa maantiellä on hakusessa. Toyon At plussaa löytyy kans monesta koosta.
18" koossa ei taida löytyä oikeen mitään maastorengasta ainakaan vielä...
Hinta näyttää olevan kans helposti pompsahtavaa sorttia jos isompaa vannetta halajaa, onneks....

Reply
1001 renkaat tuli joku vuosi sitten tilattua BFG at 245/75x16 tasan 600€ ja onhan nuo kestävät, nyt rullattu varmaan jo 60000km ja toisen mokoman menevät vielä heittämällä. Discossa nuo on omasta mielestä hiljaset.
Ruotsista taasen tuli nokian lt3 nastat samassa koossa ja samaan 600€ hintaan...putiikin nimeä en vaan muista.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!

Juice
Reply
Radar merkkistä ratasta tuntuis olevan tarjolla kiinnostavissa koossa. Mutta ristiriitaset on arviot kyseisistä rattaista. Eli radar renegade rt+ joka liki mt renkaan kuviolla. Taitaa olla ääntä liikaa
Defender 110 td5 - 06

Reply
Mulla ollut muutaman vuoden Nokia Rotiivat, en löydä moitittavaa.
Eihän noilla maastoon tarvi mennä, mutta metsäautoteillä Defellä pääseen melkein pelkillä vanteilla.
Reply
BFG AT oli alla monta vuotta ympäri vuoden. Hyvä rengas kaikin puolin. Kesti kulutusta. Pintaa oli jäljellä vaikka kuinka, mutta vähitellen kovettui ja talvipito muuttui huonoksi.
Toyo Open Country AT oli myös hyvä rengas. Hiljainen ja hyvä kuvio. Täysillä katupaineillakin näytti hieman löysältä, mutta ajotuntuma oli hyvä. Niitä en ehtinyt ajaa loppuun asti, että olis nähnyt miten ominaisuudet säilyy.

Itseä kiinnostaa seuraavaksi, kun tarve tulee, Comforser 1100 tai Goodyear Wrangler AT.
D2 Td5 Autom -04
D2 Td5 Autom -99 ex.
D2 Td5 Autom -00 ex.
Reply
Ompa comforseri taas niin lähellä BFG at kopio.... ?

Reply
Mää päätin mennä halvempaan ja pistin tilluuseen radar renegade at5 renkaat. En millää raaskinu bf altsikoita vaikka ne olin aatellu kokeilla nyt... ja oli kova tahto just at renkaisiin taas, kun mutikatkin on koettu (ja 12v vanhat aateet kans koettu ja siis jopa edelleen toimiviks todettu ainaki hyvissä olosuhteissa).
Radar siis hyppy täysin tuntemattomaan mutta sittepä tuon tietää onko googlen välittämä tieto kyseisistä kumeista totta vai tarua
Defender 110 td5 - 06

Reply
Sellane asija muuten vähän askarruttaa kun esim bf altsikoien specsien "yhteenvedoissa" lukee SUV ja monien muiden altsikoiden vastaavassa kohdassa Light truck. Esim nuo tilaamani radar at5 rinkulat on light truck statuksella. Mikä ero tollasella asialla on. Kai nuo radarit on kans nelivetovehkeisiin sopivia tms vai onko jotenki katuvehkeet. Oikeissa maastorenkaissa taitaa olla POR eli professional offroad tms

Eipä sillä, teitäpitki sitä enimmin ajelen ja kun kerran kantavuusluokka riittää nii ookoo mutta kysymystä silti mielenpäällä näistä asioista.
Defender 110 td5 - 06

Reply
castillo post_id=114934 time=1693571170 user_id=3938 Wrote:Sellane asija muuten vähän askarruttaa kun esim bf altsikoien specsien "yhteenvedoissa" lukee SUV ja monien muiden altsikoiden vastaavassa kohdassa Light truck. Esim nuo tilaamani radar at5 rinkulat on light truck statuksella. Mikä ero tollasella asialla on. Kai nuo radarit on kans nelivetovehkeisiin sopivia tms vai onko jotenki katuvehkeet. Oikeissa maastorenkaissa taitaa olla POR eli professional offroad tms

Eipä sillä, teitäpitki sitä enimmin ajelen ja kun kerran kantavuusluokka riittää nii ookoo mutta kysymystä silti mielenpäällä näistä asioista.
SUV rengas on hieman jämäkämpi kuin tavallinen h-auton rengas.
LT tai C-rengas on vielä järeämpi pakettiauton rengas.
Tuota radar at5 rengasta ei ainakaan Vianor suosittele Defenderiin.
Tai sitten niillä ei ole oikeaa kokoa renkaasta Defenderiä varten?

https://vianor.fi/renkaat/citymaasturi/k...quantity=4
Reply
Kyllä se sieltä tuota mulle rekkaritunnuksen perusteella esittää kokona 265/75r16 ja vakuuttaa että toimii varmasti maastossa mutta myös tiellä ?

Mutta c rengas se näemmä sitte on
Defender 110 td5 - 06

Reply
Vianorin nettisivuilta ei kyllä löydy yhtään mitään! Ei oo ikinä löytyny.... Ainoa lähellekkään serieksen kokoa on just toi Radar 265/75R16 ja toinen oli Nokian 235/85R16 Kustanami.

Reply
Ja 32"Confuseden valkkasit, vaikka aluks oli puhe 33-35" kummeista...??

Reply
En suinkhan minä sellasta enkä vianorille päi kyllä ees virtsaa. On kehno kokemus n.8v takaa siitä kiskasta. Sieltä 1001rattaasta mä tilasin 35" renkahat ?
Defender 110 td5 - 06

Reply
Mutta siis syötin vianorin ruutuun defen rekkarin ja testasin että mitä tarjoo ja kyllä se samaa radaria sieltä tarjos mutta mikroskooppisena kokona.
Defender 110 td5 - 06

Reply
...ei sen puoleen etteikö toimis. Mä oon serieksessä tosi tyytyväinen kokoon 255/85R16 joka on vakiota 4cm korkeempi. Muuttuu välitykset just hyviks maantieajoon.
Defessä ei taida olla ihan niin lyhyet välitykset että vakiona haittaa, vai onko? ?

Reply
Lainaus: "mikroskooppisena kokona"???

Juu, en tajuu mikä hemmetti siinä on! Oon joskus kokeillu huvikseen hakee 90 tai 110:iin ja ne ehdottaa jotain 205R16 kokoa. Saakelström! Siinähän jo Salisburyn takamurikka raapii asvalttia!?‍♂️

Reply
No siis kyllä tuo renkaan isontamisen yks motiivi on välityksistä johtuva. Mielenkiinnolla ootan että tuleeko noilla se kaivattu hienosäätö maantielle. Oon kaivannu hiukan matalampaa kierrostasoa sinne 90kmh kieppeille mitä tykkään ajella matkavauhtina
Defender 110 td5 - 06

Reply
Alemmista kierroksista tulee sitten myös semmoinen, että kone pyörii kuumempana.
Tämän huomas jo discossa kun hyppäs 235/70r16 > 245/75r16. Loivaan ylämäkeen jos vitosella väännättää niin aika nopsaan lämmöt nousee monta astetta ja sitten jos heität nelosen silmään niin lämmöt tippuu myös aika nopsaan sinne hilkun alle 90. Ja jos jotain vetää perässä niin tämä vielä korostuu.
Se että kuinka vaarallista tämä on niin....mutta minut ainakin on hyvin peloteltu ykkös pytyn ongelmilla Big Grin
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!

Juice
Reply
Joo tuo on erittäin totta miten vaikuttaa lämpömittariin asiat. Tai siis defen oma lämpömittari on toki maalattu näyttämään aina turvallista normaalia mutta nanocom ollu kii jo kymmenen vuotta ainaki että sais oikeaa tietoa lämmöistä. Mää tykkään ajella 2000rpm tuntumassa ja yleesä ajan nelosella 60 rajoituksillakin etenki kun vaunu perässä. Ärsyttää kyllä joskus tuo moottorin luonne ja taipumus lämpöjen nostoon matalilla kierroksilla vedätettäessä.

Oon haaveilu diskon jakista mutta sitten kuitenkin tullu siihen tulokseen että se laskis jo ehkä liikaa kierroksia etenki vitosvaihteella kärryhommissa kun nytkin on mielellään oltava se 2000 kiekkaa konees että lämpö pysyis inan alle 90. Ei se lämpö silti ikinä oo noussu yli 96 asteen. Mutta kun tosiaan on tietoisuus siitä ykköspytystä nii meinaa tulla sellanen vainoharha kuskinpukille. 265tkm alkaa olla defen mittarissa ja sieltä 50tkm seuvusta näitä asioita tarkkaillu jo 12 vuotta eikä edelleenkään osaa oikeen relata ?
Defender 110 td5 - 06

Reply
Mulla on TD5 pätkädefessä 255 85 16 (Toyo Open country), maantiellä melko mukava välitys niilläkin. Kärry ja trailerikin tulee kyllä ihan helpolla perässä.

On mulla tuolla varastossa 235/85/16 ja nekin ollu tossa alla, mutta joku vuosi siitä jo niin ei enää muista millaset ne oli (BFG AT:t) vs. noihin mitkä nyt on alla Big Grin

Mulla ei kyllä vetohommissa ole lämmöt alkanu nousta koskaan tossa TD5Confusedsa.

300 TDi Discossa kyllä, jos oli kuuma päivä ja käytti ilmastointia. Syyhän oli se, että offailujen / mutaseikkailuiden jälkeen oli syylarin ja ilmastointikennon välissä melko tukeva kerros kuivunutta mömmöä, vaikka noiden uimareissujen jälkeen aina tuli pesurilla laskettua sinnekin että putsaantus. Kaivetaas tähän vielä se kuva tuolta projektiosiosta....

EDIT: tossa tuo lämpöjen nousun syyllinen. Kertoo aika paljon miten "viileenä" toi 300 TDi:kin pysyy vaikka jäähdytin on noin tukkeessa

Kaitsu post_id=91319 time=1445240441 user_id=854 Wrote:[Image: 2015-10-17-630.jpg]
[Image: 2015-10-18-638.jpg]
Kaitsu

Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.

"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Reply
Mulla defen lämmöt seilaa aikalailla 85-92 asteen vaihteluvälilllä ja oon alkanu aatteleen että se on normaali asiaankuuluva homma ja kertoo termarin olevan toimintakuntoinen. Ennnen termarin vaihtoa uuteen n vuosi sitten rupes lämpö hivuttautuun matalilla kierroksilla hellekeleillä vaunua ylämäkeen vedättäessä tosiaan sinne 95 seutuun ja siihen olin säätäny nanocomin summerin että ymmärtäis laittaa kierroksia koneeseen jos näin kävis. Ennen ilmastoinnin hajoamista ei koskaan näin käyny ja tuo ehkä liittyy siihen ettei sähköflekti toimi oikein. Nanocomilla testatessa se kyllä pelaa. Täytys varmaan jaksaa taas syventyä tuohon ilmastoinnin toimintahöiriöön. Se pimeni kerrasta kesken reissun puuppolassa tauon aikana. Tympäsee kun ei oo löytyny sitä vikaa eikä marmorille viiti viiä sen takia
Defender 110 td5 - 06

Reply
Onkos Castillolla ollu aiemmin tommoset 12.5" leveet nakit alla? Tai muilla? Defessä nyt tietty tehostajat sun muut, mutta varmaan aika erillainen ajaa kun pizzaleikkureilla...?

Reply
285 on levein mikä ollu mulla tuossa. Hiukan just tuota lisäleveyttä kyllä pohiskellu. 235 vs 285 on havaittava ero paikallaan pyörittekyssä, tienpäällä pelkästään plussaa ollu leveen rattaan vaikutus. Mutta että vielä lisää leveyttä nii saattaahan se kyllä huonommaks mennä mieluummin ku paremmaks. Tuo 285 on kyllä ihan kevyt käännellä tehostimen kans vaikka ratti on 350mm halkaisijaltaan
Defender 110 td5 - 06

Reply
255/85r16 toyo mutikka on ollu huonoin ajotuntumaltaan ja sekin siis tosi hyvä ajettava ja hyvä koko tuohon. Tympeä vaan ettei saa altsikkana sitä kokoa. Mulla tuo niska siis vähän sitä karkean kuvion vaimeaa tärinää sairasti ja siksi tämä rengasjumppa nyt tähän saumaan tulikin. Keväällä möin mutikat yhen papan nissan navaraan, oli muuten kokoeroa siinä vehkeessä vs orkkis rengas ?
Defender 110 td5 - 06

Reply
Onkos mikä tuntuma sulla tosta Toyo MtConfusedtä... Mulla oli hetken aikaa ensin ostettuani Rubínan BFG mt2 alla ja sit vaihdoin Toyoihin. Semmonen perstuntuma mikä aluks yllätti mut, että jos äkkiä kääntää rattia, ni toi rengas on aavistuksen "Hidas", eli ens kääntyy ratti ja sit hetken päästä series. Vähän kuin kuorma-autojen jarruviive, mutta pienempi. Voi olla että illuusio.....tai sit series on se hitaus siinä...??? Siis ei millään tavalla oo ollu huono rengas tähän mennessä mutta pohdin onko joku muu huomannu? Voi myös liittyä korkeaan ja kapeaan olomuotoon 255/85R16

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 12 Guest(s)