kyl mää luulen nou vat sää miin...
Hypistelin itsekin näpein sitä ja saattas olla mun käyttöön hyvä ratas. Mulla on vaan nokian kesärattaista painavassa mersussa huono kokemus kun rungot petti ennenaikojaan. Nokian talvirattaista ei vastaavaa koettua oo.
Threads: 24
Mä ajattelin kokeilla tällasia General Grabberin AT renkaita tohon Diskoon http://www.4x4tyres.co.uk/2556516-genera...-1480.html
Kuvio näyttää omiin silmiin ainakin sivistyneeltä pikitielle ja maastossakin pitäisi jonkun matkaa päästä  Kompromisseja nää yleensä on, kun on niin köyhä et ei voi pitää varastossa eri pyöräsarjoja jokaiseen käyttötarjoitukseen
Tuo general on kyllä oikein kiinnostava tuote. Perjantaina kyselin rengasliikkeestä joitakin vaihtoehtoja ja goodyear oli melko tyyris rengas. Huomattavasti bffää kalliimpi. "Jokohamaa" esitti hyvänä edullisempana rengasvaihtoehtona. mitäpä sellaiset sitten mahtaa olla.
Threads: 113
Tota Yokohaman Geolandar MT:tähän on porukoilla paljon pinnotettuna versiona Insa Turbona tai Fedima merkkisenä. Ei tietysti sama rengas kumiseokseltaan ja rungoiltaan, mutta kuvio on sama. Allterraineja Yokolta kellään?
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Kuinkas 110 defeen tollaset yokohaman kumit passaa kantavuuden rajoissa eli tällasta merkintää 116S tai 116Q on renkaalle annettu. Monissa vastaavankokoisissa on 122R tai 126P merkintä. Mikä pitää vähintään olla 110 defessä painoluokka tms
no siellähän niitä lukisi, mutta kun ei ola mahdollisuutta toistaiseksi tutkailla auton ja itseni reippaahkon välimatkan takia... Tosin ei tieto enää niin akuutti olekaan. :roll:
Tää on silkkaa hulluutta, mut huomasin äsken että Fedima myy Sirocco ja Trial Ade 9.00-16 kokoisena...  hock: Pakkosaadahetieilen...!!!
Ovat varmaan halpoja... :roll:
Andy
Threads: 41
Kaikkien kiemuroiden jälkeen defe saa nyt torstaina uuden rengastuksen, renkaaksi seuloutui lopulta BF Goodrich MT KM2 koossa 255/85R16 ja vanteiksi mustat teräsvanteet 8x16" offset 0
Torstaina alle 8)
T: Tommi "ryobi", RY 1586
Land Rover 110 -1983, 200tdi
Mainio valinta!
Andy
L-Andy Wrote:Mainio valinta!
Andy
Kiitos!
Kiitos myös kaikille vastanneille, juttua on tullut paljon niin tähän keskusteluun kuin privana ja jopa sähköpostitse.
Threads: 95
mulle tulee perjantaina 285/75r16 Silverstone MT sportit Boostin aluilla.
LR 110 3.5 V8 county -86 (MA)
LR 110 2,4 Tdci -07
vesku Wrote:mulle tulee perjantaina 285/75r16 Silverstone MT sportit Boostin aluilla.
Hyvä hyvä! Pakko kysyä että onko sisäänajettu setti? Lähinnä katselin vain että samanoloinen paketti oli myytävänä interwebissä. Jos näin niin ehdit ensiksi
T: Tommi "Ryobi"
Sisäänajettu settihän se!
LR 110 2,4 Tdci -07
vesku Wrote:mulle tulee perjantaina 285/75r16 Silverstone MT sportit Boostin aluilla.
Mahtuuko tuon kokonen ratas boost alulla takana raapimatta pyörimään. Juuri tulin könyämästä auton alta syynäämästä että paljonko takana on oikein tilaa jousen ja renkaan välissä vakio 235 85 16 hakkapelitta lt:llä. Ja tilaa on n.3cm. Onkohan isoja eroja eri rengasvalmistajien kumien leveydessä ja sivujen pulleudessa.
Yokohaman at on periaatteessa kiintoisa tuote edullisuudessaan. Raskaassa kalustossa kai ilmeisen hyvää tavaraa. Onko kokemusta kenelläkään vai pitääkö luottaa rataskauppiaan myyntipuheeseen.
Moi!
Mulla on 30mm spacerit per puoli, että pitäis kyllä mahtua pyörimään. Ainakin mikäli ulkomaiden palstoja on uskominen.
LR 110 2,4 Tdci -07
Mikään 285/75R16 ei voi olla isompi kuin Special Trackit, eli jos ne mahtuu Allulla niin sit mahtuu varmaan muutkin...
Tosin, nyt en muista jos/kuinka paljon Allun 90'n oli korotettu... :?
Andy
vesku Wrote:Moi!
Mulla on 30mm spacerit per puoli, että pitäis kyllä mahtua pyörimään. Ainakin mikäli ulkomaiden palstoja on uskominen.
Tahtoo nähdä ehdottomasti kuvia defestäsi niillä renkailla spacereiden kanssa. Olen ajatellut hankkia myös spacerit, mielellään ce-merkatut tms joilla vois ajella konttorillekin ja tulla leimatuksi.
Threads: 4
L-Andy Wrote:Tää on silkkaa hulluutta, mut huomasin äsken että Fedima myy Sirocco ja Trial Ade 9.00-16 kokoisena... hock: Pakkosaadahetieilen...!!! Ne taitaa olla käytännössä n.37" korkeita? Voi vetoakseliparat!!
Range Owner
Threads: 92
castillo Wrote:vesku Wrote:Moi!
Tahtoo nähdä ehdottomasti kuvia defestäsi niillä renkailla spacereiden kanssa. Olen ajatellut hankkia myös spacerit, mielellään ce-merkatut tms joilla vois ajella konttorillekin ja tulla leimatuksi.
Ei taida leimasetä tykätä spacereistä vaika olis TÜV merkitty.
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
-NewJuhani- Wrote:Ei taida leimasetä tykätä spacereistä vaika olis TÜV merkitty. 
Ei niin...
3 luku
Alustamuutokset
10 §
Vanteiden ja renkaiden muutokset
4. Auton pyörännavan ja vanteen väliin ei saa asentaa sovituskappaleita.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Aika yksiselitteistä...
Andy
nixu Wrote:L-Andy Wrote:Tää on silkkaa hulluutta, mut huomasin äsken että Fedima myy Sirocco ja Trial Ade 9.00-16 kokoisena... hock: Pakkosaadahetieilen...!!! Ne taitaa olla käytännössä n.37" korkeita? Voi vetoakseliparat!!
One Ton-mallissa missä 9.00-16 oli vakiokoko tämä oli ratkottu vahvemmilla (ENV/Salisbury) akseleilla sekä hitaammilla jakis- ja perävälityksillä. Oli niissä erilainen ohjaussimpukkakin... :roll:
Andy
No ei näemmä spacerit tuu kysymykseen mikäli haluaa lainkuuliaisena ajella yleisillä teillä. Harmi. Jospa ne 285 leveät mahtuu ilman spacereitakin. Joillain ainakin mahtuu mutta renkaissakin lie eroja.
Toi ongelma poistuu toisilla vanteilla. 8)
Jäsen *1346*
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Threads: 4
Noiden spacereiden osalta tilanne vähän helpottui 2002:
Annettu Helsingissä 19 päivänä joulukuuta 2002
Liikenne- ja viestintäministeriön asetus auton rakenteen muuttamisesta annetun liikenneministeriön päätöksen muuttamisesta Liikenne- ja viestintäministeriön päätöksen mukaisesti
kumotaan auton rakenteen muuttamisesta 23 päivänä lokakuuta 1998 annetun liikenneministeriön päätöksen (779/1998)
...
muutetaan
...
10 §:n 4 momentti
...
, seuraavasti:
10 §
Vanteiden ja renkaiden muutokset
4. Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021256
Britti Disco & Italo Spider
V-tyylillä molemmat
Onkohan käytännössä sitten olemassa luvallisia spacereita defeen boost-vanteiden kanssa. Tai jos on nii maksavat varmaan vannesarjan verran.
Tuskin LR:n tehtaat on minkään vanteen kohdalla tyyppihyväksyttänyt spacereita Defeen.
Oiskohan Discon ja Rangen kohdalla sama juttu.
Kysäse tuolta http://www.inchcape.fi/
Jäsen *1346*
Voihan se olla että tyyppihyväksyttyjä spacereita ei defeen ole olemassa. Ajattelin vaan, että koska kyseessä on niin paljon muunneltu ja eri ammatillisiinkin käyttötarkoituksiin rakennettu ja tuunattu tuote niin voisi olla levittimiäkin tarjolla. Islannin jäätikkölaitteet sun muut lie aina vanteella tai muulla tapaa kuin levikepaloilla levitettyjä.
Saksalaisella kauppiaalla oli jossain netin syövereissä tuv lapulla merkatut spacerit, mutta se siis ei ole mikään tekijä meidän leimamiehiä ajatellen.
Lailliset spacereilla tai ei, mutta mukavan muhkuthan ne alla nyt ovat!
Tukeva tuntuma tiehen, mutta matalaa ulinaa pitävät. Tykkään
LR 110 2,4 Tdci -07
Hyvältä näyttää Vesku 8)
Itse sain mutikaiset alle myös, aivan mahtavaa. kyllä se 255/85 on hyvä koko Defeen ei voi muuta sanoa, ja näin todella moni sanoikin...Ensikokemukset erinomaiset mutta seuraavia pointteja huomasin. 255 rengasleveys+ 8" vanne 0 offsetillä = melkoinen kylkien kuraaja, vaikka on levikkeet sekä edessä ja takana. Pitää varmaan hommata roiskeläpät jos vaikka saisi hieman hillittyä "sprayaamista".
Auto "muljuu" helposti sivusuunnassa, huomaa helposti eron verrattuina Hakkapeliittoihin. Profiilin korkeus on tietysti yksi, mutta taitaa olla hyvä tarkistella puslien sekä jousituksen kunto, oletettavasti suurin osa osista on alkuperäistä 14 vuotta vanhaa tavaraa.
T: Tommi "ryöbi"
Moi!
Mulla on auto kyljistä kattoa myöden kurassa noilla renkailla 
Aattelin tilata semmoset leveemmät levikkeet. Ovat vissiin 2 tuumaa leveemmät ku noi vakiot.
Mulla auto "tukevoitui" noilla spacereilla. Ei enää nulju ja heilu niin paljon kuin ennen. Mulla olis semmoset sorvatut irto spacerit (2kpl) tarjolla jos tarvetta..
LR 110 2,4 Tdci -07
|