Threads: 21
Päteekö Terrafirman etujousien merkinnät d/s (drivers side) ja p/s (passengers side) myös meidän LHD -autoissa?
Aina tämä on vino ollut, mutta nyt noin 4cm....[/i]
Henkka
Threads: 32
Eikös se ole pitempi kuskinpuolelle? 4cm kuulostaa että on voinut mennä väärinpäin. Pari senttiä eroa kuuluu asiaan.
* Defender 90 SW TD5 -02
Threads: 15
Pidempi (drivers side) luonnollisesti sille puolelle jolla kuski istuu, riippumatta onko RHD vai LHD.
Kurkkaus alustaan, D/S jousi on kuskin puolella niin kuin pitääkin.
Jousien pituuksia ei mitattu/vertailtu ennen asennusta. Paikoillaan pelkääjänpuolen jousi on 10-15mm pidempi.
Kuten sanoin, auto on ollut aina vino ja edellisten jousien puolet kerran vaihdoinkin kun asiaa epäilin. Piti vaihtaa takaisin kun tilanne vain huononi.
Henkka
Pyörakulmien säätö ja tarkistusmittaus; edessä oikea puoli on 3 cm ja takana 2,5 cm korkeammalla. No, ajelen muutaman tonnin ja katsellaan miten asettuu.
Henkka
Threads: 168
Noissa jousissa voi olla että se kuskin/apukuskin puoli määräytyy englantilaisittain.
Ainakin Rangessa on kone/laatikot aikas paljon keskilinjasta sivussa.
Threads: 92
Racingrabbit Wrote:Noissa jousissa voi olla että se kuskin/apukuskin puoli määräytyy englantilaisittain.
Ainakin Rangessa on kone/laatikot aikas paljon keskilinjasta sivussa.
En oikein usko tota

.
kyl mä oon laittanut aina korkeammat tai D merkatut kuskin puolelle.
Pitäis aina muistaa vertailla jousia lattialla ennen asennusta. :wink:
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Joo...
Kaivelin "tilastoja" ja mun auto on ollut edestä mitattuna vajaa 2 cm vino orkkisjousilla. Nyt n. 7 cm korkeampana ero on kasvanut reiluun 3:n cm:n. Mulla lienee vaan kiero nainen
Henkka
Threads: 69
Mulla on tuo 110 ollut koko ajan kallellaan kuskin puolelle. Ajattelin, että etujouset on väärät tai vääränkätiset. Tilasin uudet ja vaihdoin, mutta ei vaikutusta.
Ajattelin sitten tarkastaa takajouset ja huomasin, että repsikan puolen takajousi ei ollut kunnolla paikallaan yläpäästään. En tiedä mitkä jouset ovat, mutta sevverta paksua rautaa, että sai ihan tosissaan suostutella lumpsahtamaan pohjalle. Nyt näyttäisi olevan auto suorassa - tai ainakin suoremmassa
75 tourer CDTi 2003
MG ZT-T 190 2003
Ookoo, pitää tarkistaa.
Tässäkin on ollut sama vaiva nyt jo kolmansilla jousilla, joten niistä se ei ole kiinni. Eniveis, pitääpä tutkia tuo vaihtoehto!
Henkka
Threads: 97
ei kai mikään estä laittamasta matalamma puolella olevan jousen alle pientä korotuspalikkaa tai "shimmaa" lautasen oikealle korkeudelle alapuolisilla säätölevyillä jos oikean pituiset jouset on jotenkin hakusassa?
TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD
Threads: 92
solihull Wrote:ei kai mikään estä
Laillisuus?
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Threads: 2
Tilatessani parabolisia lehtijousia GB springsiltä, jousien kätisyyden määräsi kuulemma se kummalla puolella jakis ja perät ovat. Tein työtä käskettyä ja sain 3 cm vasemmalle puolelle kallistuneen auton.
Vaihdoin jouset "väärin päin" ja auto seisoo nyt suorassa
Oletko kokeillut jousia toisin päin.
Jouko Turunen
Land Rover series 3 109 STW -78 200 Tdi