Threads: 16
Artturi Wrote:2011 tais tulla katalysaattori mukaan kuvioihin, mut vanhemmissa sitä ei ole. Tuossa tuoreimmassa 2.2 koneessa kai tuli partikkelisuodattimeen joku muutos kiristyneen päästömääräyksen vuoksi, mutta catteja tai diisselissä lähinnä hiukkasluokkuja tuli vahvistamattoman nettitiedon mukaan Defeen 2002 koko euro alueella.
Vanhemmissakin muistaakseni oli riippuen markkina-alueesta.
Omassa MY 2007 Pumassa katselin kennostoa putkessa sen ollessa kytkinrempassa lattialla, en kerinnyt silloin näyttämään sille piikkauskonetta.
Threads: 24
Allu Wrote:Artturi Wrote:2011 tais tulla katalysaattori mukaan kuvioihin, mut vanhemmissa sitä ei ole. Tuossa tuoreimmassa 2.2 koneessa kai tuli partikkelisuodattimeen joku muutos kiristyneen päästömääräyksen vuoksi, mutta catteja tai diisselissä lähinnä hiukkasluokkuja tuli vahvistamattoman nettitiedon mukaan Defeen 2002 koko euro alueella.
Vanhemmissakin muistaakseni oli riippuen markkina-alueesta.
Omassa MY 2007 Pumassa katselin kennostoa putkessa sen ollessa kytkinrempassa lattialla, en kerinnyt silloin näyttämään sille piikkauskonetta.
Joo itseasiassa siellä heti pakosarjan jälkeen on joku iso pömpeli. Näissä ei kuitenkaan tarvinne minkään liuosten kanssa pelata?? Liekö sitten siinä uudemmassa joku liuos mukana (AdBlue, tai Eolys)??
Mulla on tässä kohtaa aukko tietämyksessä. Luulin että katti dieselmoottorin yhteydessä tarkoittaa aina litkujen kanssa pelaamista.
Defender 90 -08
ExMOD 110 Tithonus -87
Threads: 15
Varmaan eroja uudemmissa ja vanhemmissa Td5 pannuissa. On noita kansiremontoituja silti tullut vastaan jo kymmenkunta. Suutinprikkavuotoja, haljenneita kansia ja katkenneita ohjuritappeja. Muutama katkennut jakoketjukin. Joten ei se satavarma ole senkään suhteen. Remmiä tulee Tdi koneissa sentään vaihdettua. Tdi:n varaosat myös halvempia. Puhumattakaan siitä, että alavääntö on ihan toiselta planeetalta. Mulla nyt on omassa myös muuttuvageometrinen turbo ja iso välijäähy ja kulkupuoli kestää kyllä hyvin vertailua Td5:een. Puma mullakin varmaan olisi jossei olisi rahasta kiinni. Osien hinnat kyllä aika kovia noiden uudempien kohdalla...
Ellunkana Wrote:Artturi Wrote:Jossain LRMonthlyssä oli hiljattain juttua Pumasta, ja sai ihan positiivisen tuomion.
Kiitti Artturi näistä! Oisko sulla kenties tuota lehteä? Saisitko vaikka skannattua ton jutun ja lähetettyä mulle vaikka privana tai sähköpostilla?
Ilman muuta, jos lehti on tallessa.
Defender 90 -08
ExMOD 110 Tithonus -87
Threads: 3
HNT Wrote:Puhumattakaan siitä, että alavääntö on ihan toiselta planeetalta.
Riippuu varmaan siitä miten alavääntö määritellään? 300tdi:n vääntöhuippu on 264 Nm (1800 rpm) ja TD5:n 300 Nm (1950 rpm). Jo 1400 rpm kohdalla TD5 vääntää yhtä paljon kuin 300tdi:n huippuvääntö on.
Series I 86 '55 "Körmy"
Series IIa 109 Regular 2.5 NA '68
Range Rover Classic 3.9 Vogue '91
Range Rover L322 TD6 Vogue '03
Defender 110 SW Td5 '04
Discovery 3 TDV6 HSE '06
Rover 75 1.8 '00
Threads: 149
Kansivalua on muutettu 2002 alkaen, mutta eise takaa sitä etteikö se kansi halkee. Riskit on yhtä suuret vaikka eripaikasta halkeekin..
Mun mielestä TD5 korjauskustannuksia voi pitää vielä kohtuullisena verrattuna TDV6 moottorin vastaavaan kansitiivisteremonttiin. Ja vaihtomoottoreita saa paljon halvemmalla..
Ja jos kansiremppaa pelkää, mun mielestä yhtä paljon pitäs pelätä 200/300TDI laatikkomurheita, ei nekään ole ilmasia korjata.. Parhain 300TDI tieten on joku 95-96vm autot ainakin diskot, sillon ei koneeseen vielä turhia ruiskutuksen sähköjä laitettu, ja vaihelaatikkoon tais tulla se ristiinporattu ratas.. En ole tosin varma mitä muutoksia defeen on tuolloin tullut..
Timo.
Threads: 15
Homehill Wrote:HNT Wrote:Puhumattakaan siitä, että alavääntö on ihan toiselta planeetalta.
Riippuu varmaan siitä miten alavääntö määritellään? 300tdi:n vääntöhuippu on 264 Nm (1800 rpm) ja TD5:n 300 Nm (1950 rpm). Jo 1400 rpm kohdalla TD5 vääntää yhtä paljon kuin 300tdi:n huippuvääntö on.
Niin varmaan riippuu. Kannattaa kokeilla ajaa molempia.
Threads: 112
Mä olen 200 ja 300 TDi:n kannalla vain ja ainoastaan vähien sähköhimmeleiden takia. Noi pitäis olla melko idioottivarmoja raksuttajia, kunhan on huollettuja asiallisesti.
Kaitsu
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Threads: 38
Kaitsu Wrote:Mä olen 200 ja 300 TDi:n kannalla vain ja ainoastaan vähien sähköhimmeleiden takia. Noi pitäis olla melko idioottivarmoja raksuttajia, kunhan on huollettuja asiallisesti.
Esim. vesipumppu ennen jokaista ulkomaan reissua!
No mulla on varmaan vain ollut huonoa tuuria...
Mulle TDi300 kulku Defessä riittää ihan hyvin, sillä kerkee Kantalahteen ja sillä jaksaa hinata XJ-JEEP:in Tohmajärveltä Kellokoskelle.
Silloin, kun multa meni vesipumpun akseli poikki Venäjällä, (JEEP hinas rajalle/Tohmajärvelle, kiitos siitä), niin siitä n. kuukaisi eteenpäin oli seitsemisessä Rover meet.
Pakkailin Pe iltana autoa, niin Juku soittaa olisko mulla ohjaustehostajanpumppua ja jotain hihnan riekaletta? Jukun Defellä ei oltu ajettu montaa sataakilometriä Venäjän reissun jälkeen, no osat kyytiin ja tapaamiseen.
Siinä kevyen remontoinnin lomassa oli puhetta, että jos TDi300 olisi paras Land Roverin moottori, niin kuinka paskoja ne muut on?
TEMÄHIK
Threads: 168
Ei kait mitkään Land Roverin koneet alunperin huonoja ole,mutta kun niihin sotketaan jotain ala-arvoisia Shitpartin ja All-Makes:in osia
Threads: 92
Toiset tykkää tyttäristä(puma) toiset äideistä (Td5) sekä jotkut isoäideistä(300Tdi)  hock: :roll: :wink: 8) :lol:  vielä kelpaa koiratkin toisille(series)
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Threads: 8
Kamu sanoi joskus, että kaikkea voi pa.na ! Lopussa tuntuu aina samalta ...
Oisko tässä vähän samaa taikaa, aikansa kutakin ja lopussa kiitos seisoo, tai joku muu, tai ainakin harmittaa, koska mikään ei ole ikuista.
Paitsi kateus.
--------------------
Levannon We(l)ho
Yhtenä nykytekniikan miinuksena Pumassa voi pitää polttoainejärjestelmää.
Pumassa ei ole erillistä siirtopumppua tankissa. Jos pa pääsee tyystin loppumaan, voi kenttäolosuhteissa olla ilmauksen kanssa helisemässä.
Pa-suodinta vaihtaessa kannattaa myös pitää tämä asia mielessä.
Lisäksi ruiskutusjärjetelmä on muutenkin näissä erityisen herkkä epäpuhtauksille.
Uudemmissa Pumissa on kuulema taas laitettu siirtopumppu tankkiin, mut en tiedä mistä alkaen, oisko ollut -12 alk.
Defender 90 -08
ExMOD 110 Tithonus -87
Threads: 112
-NewJuhani- Wrote:Toiset tykkää tyttäristä(puma) toiset äideistä (Td5) sekä jotkut isoäideistä(300Tdi) hock: :roll: :wink: 8) :lol: vielä kelpaa koiratkin toisille(series) 
Eikös ne äidit tai isoäidit ole ennemminkin Puumia kuin tyttäret :lol: :lol: :lol:
Edit: niin ja TD5  sa on muistaakseni joissakin operaatioissa aika paljon purkamista, noin niinkuin kenttäolosuhteita kun ajattelee.
Kaitsu
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Threads: 8
Tätä ketjua kun lukee, tulee sellainen fiilis, että mulla taitaa olla tosi hyvä kone Lantikassa. "Kaikki" muut on haukuttu jollain tavalla p****ksi, mutta ei kunnon voimakonetta, 2.5 NA:ta! :lol: :wink:
Silläkin kerkeää Kantalahteen ja hinaa Jeeppiä tarpeen mukaan. Tosin aika hitaasti...
Jontte
LR 110 -87, 2.5D, RHD, ex MOD
Alfa Romeo 166, 3.0 24V V6 Busso
Alfa Nuovo Giulia
KTM Adve
ex: Jeep Grand Cherokee -06 Limited 3.0 CRD QDII
|