Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Karvasen Sedän Vaimon 2004 V8 4.6L D2 - Black Betty.
7 punnan osa ja auto seisoo vuoden.... Wink Big Grin

Meillä vuorostaan hankin 500€ myyntiarvoseen(ehjänä ollessaan) Pooloon 300€:lla suuttimen vaihdon turhaan, sit ostin uuden nokka-akselin, hydrauliset venttiilinnostimet, uuden virranjakajan , tulpat, tulpanjohdot ja jakopääosat huomatakseni että kansi on koneistettu niin että uus nokka-akseli ei sovi. Kansi uusittava. Osiin meni about 1000€ jo...
Ihme kyllä puolen vuoden vitutuksen jälkeen löysin sattumalta aika harvassa löytyvän sylinterinkannen(koko varaosaauton) kirjaimellisesti naapurista lauantaina!
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"

Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"

Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Reply
IKH hyllystä löytyi tuossa joku päivä oikeat pultit.
Otin sitten kaikki mitä oli hyllyssä ja toisesta myymälästä tulee vielä lisää että saan vaihtaa sitten kaikki nuo jakopään pitkät pultit samanlaisiin.
https://www.ikh.fi/fi/pultti-unc-5-16-x3...-pkc516x3a

Ei ollut saldoja keskusvarastolla ja vain kolmessa myymälässä löyty saldoja.

Kyllä hieno peli, kun jakopäänkoppa on lohkossa tuumasilla ja sitten taas vesipumppu kopassa millisillä.
Sen siitä saa kun kivikautista buikkia kopioi liian suoraan ja soveltaa siihen päälle omat juttunsa.
Reply
Ja sitten tuubillinen kuparitahnaa jokaväliin, ni saa ehkä joskus ehjänä uudestaan auki. Wink

Reply
Ihan ei saatu juhannukseks tätä kikotinta ajoon, tuli vähän enemmän rivejä kun aattelin.
[Image: MULQBRg.jpg]

Lambda vika tekee koodia, ja ainakin jossain kohtaa se oli vain sellainen pieni juttu kun että yks neljästä lampaadasta herjaa esilämmitystä.
.. kannatti ostaa shitparttia aikanaan.
Toisen putken laamat on jo korvattu possilaisilla, mutta toisen unohtunu, nyt ne tilattu.
En muuten tollasta p0150 koodia saanu nanocommilla esille sieltä kun kotio pääsin leimalta.

Öljyvuoto ihan oma moka, jääny öljypohjasta pulttiloisia löysälle, voi per...

Joo, vähän on liikaa reffejä lisävaloissa, eli leimalle pois, ja koska oli piuhat irti niistä koska kuka niitä kkesällä tarttee, niin siitäki vian teki.
3kpl 37.5 reffin valoa keulalla ni ei auta vaikka ottais auton omat pitkät pimeiks.

Rungossa ihan pientä reikää, voi olla että vaan joku orkkis reikä vähän muuttanu muotoaan ruosteen avittamana, mut pannaan ny paikka siihen päälle.

Laitellaan samalla uudet etupyörän laakerit kummallekin puolelle, ne ny tilattu. Taitaa olla orkkikset nyt alla.

Samalla sit eteen ylä ja alapallonivelet uudet kummallekin puolen, ne on ollu oottamassa vaikka kuinka kauan, mutta kkoskoa karsee homma, niin jääny tekemäti.

Ajovalon suuntaus on kyl ihan hemmetin alas, mut sen varmaan jätän enkä ala arpoon saako niitä säätöruuveja käänneltyä.

Ja mitä tänään jo tehtyä.
Lisävalot poistettu keiulalta eli kaks kehotusta kuitattu
Oikee etunurkka auki ja pyöränlaakeri poistettu ja pallonivelet.

.. aina sitä jotahin on, ja ku mun piti juhannussina pajottaa Mustangia leimakuntoon...
Reply
On muuten jännä että urputetaan liian alas loistavasta ajovalosta! Eihän se ketään häikäse...

Jos serieksissä ois OBD pistoke, mistä se lavertelis kaikki lailinlyönnit , kaltoinkohtelut jne., niin väitän että ykskään series ei ois ollu ajossa sitten 70 luvun....
Mun mielestä toi on ihan pelleilyä antaa hylsy jostain vikakoodeista, joka sanoo että radioantennin nousunopeus vajaavainen. Se on eri asia jos päästöt on ihan keturallaan kun ne putkesta oikeesti mitataan. 
Oliko joskus määritelty öljyvuitojen koko, mikä lasketaan ja mikä ei ongelmaksi?  Mun mielestä toikin pitäs olla niin että jos konttorin lattialle tulee selkeä x-kokoinen lammikko leimauksen aikana, esim. Dominokeksin kokoinen tai isompi on kyseessä korjattava vika. Jos öljy leviää ja pysyy rungon ruostesuojana tippumatta lammikoks maahan, ei mun mielestä ole mitään ongelmaa.

Reply
^Nykyään ei vissiin saisi pudottaa oikein mitään. Ainakaan lattialle asti, eikä kokemusperäisesti suikkalakin kaulavarteen pudonnut pisara myöskään kovin suositeltava paikka ole. Meinasi mennä väittelyksi, kun vielä menin kysymään nesteen väriä niin voitaisiin tulkita mitä se oli... Tulos: ympäristöhaitat, korjauskehotus. Ratkaisu: jälkinäytölle sadepäivänä...

Tuota pyöränlaakerivikaa lukiessa, muistelin että olipahan kovassa kun omaan vaihtelin. Vaan sitten vasta muistin että se olikin P38 Range eikä Disco, Rangen kanssa oli 20T prässi siinä rajoilla jaksaako painaa, Discossa menee ihan pulttaa-irti-vaihda-uusi-pulttaa-kiinni -metodilla. Suorastaan hauskaa, P38:iin verrattuna...

Tuo vikakoodi? Eikös tuo viittaa ennemmin imusarjan ilmavuodon tulokseen kuin Lambda -vikaan? Ja V8:n imusarja, siellä on aika monta potentiaalista ilmavuodon mahdollistavaa paikkaa, kaasuläpän ja sylinterikannen välillä, imusarja kun on palapeli siinä välissä..?

Ei pitäis lukea näitä, kasikonekuume alkaa voimistua voimakkaasti...
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"

Sekalaisia Sitikoita, useita
Reply
Joo toi d2 laakerihomma on kohtuu helppo jumppa jos on koko paketti minkä vaihtaa, menee tyyliin 40min kaikkinensa.
Mä vaan vahingossa ite viimeks ostin kaks laakeripakettia, mutta ilman sitä napaa mihin vanne tulee kiinni, eikä noita vanhoja pureta ny ihan millään vasaralla ja patikan pätkällä toisistaan.

Töissä mulla on 50 tonnin prässi, mutta tarttis kehitellä jotain oikeesti fiksua siihen tuurniksi että onnostuis, pitäis olla tehtaalla eikä jossain varastolla, niin oliskin tarvetta mistä tehdä tai "tilata" tuurnat sorvarilta jne.

Joo, sadekelillä leimaaminen oli mulla tarkotus, mutta kun en ajoissa varannu aikaa niin ei ollu enää sadepäivälle aikoja.
Sit taas, kun on kostee kuuma keli, ja ilmastointi, niin sehän se vasta julmetun kokosen lammikon tekee alle, sanookohan inssi niistäkin?

Ilmavuotoja mun on pitäny tarkistella, mutta en oo savustinta saanu aikaseks ostaa tai rakennella, niin jääny tekemättä.
Ilmanputsarin ja putken liitoksesta, ja putsarin kannesta on klipsuja p....ana niin on sellanen nippusideviritelmä, mutta ne nyt on ennen maffiakin niin ei pitäis vaikuttaa muuhun kun että pääsee likasta ilmaa sisään.
Reply
(19-06-2026, 11:22 )Dervish Wrote: tarttis kehitellä jotain oikeesti fiksua siihen tuurniksi että onnostuis, pitäis olla tehtaalla eikä jossain varastolla, niin oliskin tarvetta mistä tehdä tai "tilata" tuurnat sorvarilta jne.

En muista tota D2:n laakerihommaa kun omaan ei ole tullu vaihdettua, D1, RRC ja Series kyllä monetkin.

Mutta tosta tuurnasta, oon tehny niitä noista vanhojen laakereiden ulko ja sisäkooleista eri laakereista ku vaihtanu, eli hyvä kokoelma eri tarpeisiin.

Ja jos niillä ajaa lakerin niin syvälle, et se "tuurna" menee sinne navan tai laakeripesän sisään, niin ei jää jumiin ku olen pyyhkässy sen koolin millisellä laikalla poikki, joten se joustaa pikkasen eikä jää jumiin ja saa vedettyä pois.

Mutta tosiaan en muista tota D2:n rakennetta toimisko siinä tollanen.
Kaitsu

Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.

"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Reply
Käyköhän noihin vahvempiin HD ohajusvarsiin noi ihan vakiot nivelet päihin?
Piti irrotella kanget autosta ja laikatahan ne mutterit piti niin parempi sit vaihtaa noi nivelet päihin, mutta mutta..
Reply
D1 ja RRC käy, ohjausvarren sekä raidetangon pallonivelet on kaikki samat, paitsi tietysti ne erikätiset kierteet eri päissä.

Uskoisin että D2 HD varsissa sama. Niissähän mun mielestä tulee kyllä ne nivelet yleensä mukana. Itse olen tosin tilannu erikseen Lemförderit,
jos kitissä ei ole jo ollut noita parempia mukana ja vaihtanu sit ne tilalle.
Jos vahvemman varret laittaa, niin ei oikeen mun mielestä kannata vakio niveliä sit laittaa vaan nekin vähän parempaa laatua.
Kaitsu

Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.

"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Reply
(28-06-2026, 01:05 )Kaitsu Wrote: D1 ja RRC käy, ohjausvarren sekä raidetangon pallonivelet on kaikki samat, paitsi tietysti ne erikätiset kierteet eri päissä.

Uskoisin että D2 HD varsissa sama. Niissähän mun mielestä tulee kyllä ne nivelet yleensä mukana. Itse olen tosin tilannu erikseen Lemförderit,
jos kitissä ei ole jo ollut noita parempia mukana ja vaihtanu sit ne tilalle.
Jos vahvemman varret laittaa, niin ei oikeen mun mielestä kannata vakio niveliä sit laittaa vaan nekin vähän parempaa laatua.

Noi on siis jo jotkut umpijöötiä olevat varret mitkä Bettyssä on, mutta kun tosiaan lukkopihdein ja laikan jne kanssa piti irrotella niin tarvii ainakin ne nivelet vaihtaa. Mutta ei ny ihan hirvee hintaero enää oo, jos saa jostain paikallisesti koko varret nivelineen uutta, ei taida saada vaan.

Aerosta varmaan nivelet tilaan kyllä, samalla kun taas muutakin "pikkuhilpettä".

Näissä vaan toisissa on tuumakoon kierre merkattu ja toisissa M18.
https://aeromotors.fi/matkustajavaunut/l...98-nivelet
Reply

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Karvasen Sedän 2003 TD5 D2 - "Disco Mörkö" Dervish 604 140´470 11-09-2026, 03:19
Last Post: Dervish
  Karvasen Sedän 1991 200Tdi D1 - "Puolukka" ja sen "Kaveri" Dervish 28 7´590 11-09-2023, 06:57
Last Post: castillo

Forum Jump:

Users browsing this thread: 11 Guest(s)