09-02-2010, 02:03
Ahosensetä Wrote:Juge Wrote:..automaattilaatikossa on "tyyppivika", että peruutusvaihteen mäntään tulee hiushalkeama jolloin pakki katoaa laatikosta. Samaisesta tekstistä luin että vian ilmenemistä estää huomattavasti kun vaihdattaa laatikon öljyt n. 100tkm välein. Pitääkö tämä "vika" paikkansa?Olen kullut viasta, mutta en tiedä yhtään Freelanderia jossa se olisi tullut vastaan. Td4-autoilla on jo ajettu tommoisia yli 200' km matkoja.
Itse kun noita Freelandereista katselin 'sillä silmällä' ja kaivelin netistä infoa, niin tuollaiseen vikaan en törmännyt. Sen sijaan Jatco'n laatikoita on ilmeisesti vaihdeltu kokonaan ilman kunnollista vianselvitystä, ja eräiden lähteiden mukaan vikana olisi yleensä ollut laatikon kyljessä ollut releboxi, mikä ei ole oikein kunnolla suojattu.
Laatikkona Jatco - mikäli se näissä uudemmissakin on edelleen käytössä - on aika yleinen, mutta kukin auton valmistaja, joka noita laatikoita käyttää, on muokannut laatikon omiin tarpeisiinsa. Eli ulkokuoret ovat erilaiset, ja nuo sähköiset osat eivät myöskään ole yhteensopivia.
Alkuperäiseen kysymykseen en voi oikein puolueetonta kommenttia antaa, mutta vaikka itse ajankin RR P38'lla, niin tuo Freelander kiinnostaa huolestuttavalla tavalla.
-t-
Audi A6 2.5TDi Quattro -04

Haku
Jäsenet
Kalenteri
Apuja
Portaali