Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tämän foorumin keskustelun säännöt
Yksi syy siihen, miksi lopetin kerhon www sivujen ja tämän foorumin ylläpidon, on se, että käytännössä ite olen ihan yksin saanut tätä hommaa pyörittää viimeiset 8,5 vuotta.

Kyllä niitä modeja avuksi haettiin, ja joskus muistaakseni kaksi ihmistä ilmoittautui vapaaehtoisesti moderaattoriksi. Toinen heistä heitti pyyhkeen kehään alta puolen vuoden, toinen oli taas sellainen, ettei häntä ikinään edes näkynyt täällä foorumilla. Että se siitä sitten...

Toinen syy tämän ylläpitäjän homman lopettamiseen oli se, että koskaan kukaan ei kiittänyt, mutta annapa olla kun jotain hämminkiä ja vääntöä oli täällä foorumilla niin heti oli se ja se vaatimassa vaikka ja mitä, sitä ja sitä ja tuota ja tuota banniin. Kuka teistä oikeasti tietää, miten hankalaa tämä ylläpitäjän työ on? Onko teistä kukaan koskaan toiminut ylläpitäjänä sivustolla jolla on keskustelupalsta?

Ylläpitäjän rooli on juuri näiden loanheitto - haukkumis - jne -viestien takia on todella, todella hankala. Mihin vetää raja, koska lukita jokin aihe? Mihin vetää raja, koska annat bannin jollekin käyttäjälle? Jos bannaan herra X:än, tulee herra X:ltä hyvin äkkiä sähköpostia, että banni heti pois tai bannaa se ja se ja tämä ja tämä + 10 muuta. Ja jos bannaat herra X:n, sun pitää tai ainakin pitäisi bannata se toinenkin. Ja sitten kun bannaat ne molemmat, siitäkös se soppa syntyy...

Viime viikon loppupuolella ollut loanheitto-viestittely täällä foorumilla ei ollut edes eka kerta - kaiken lisäksi ne hemmotkin olivat samat mitä edeltävällä kerralla. Viimeksikin oli sama juttu: samantien kun täällä oli vähän viestiä tullut, toinen heistä (sama henkilö edeltävälläkin kerralla) laittoi mulle sähköpostia ja oli vaatimassa bannia vastapuolelle.

Aikoinaan toinen näistä riitapukareista moitti ja sätti meikäläistä, kun hän oli kirjoittanut päivän mittaan pitkää sepostusta tänne, ja oli painanut Lähetä -nappia, olikin tullut "Kirjaudu sisään" ikkuna ja sen jälkeen oli kadonnut kaikki kirjoitettu teksti. Ongelmahan tässä oli se, että ko. käyttäjä oli ollut kirjautuneena tänne useamman tunnin ajan, ja kirjautumisen time-out oli mennyt yli ja siksi oli tullut tuo "Kirjaudu sisään" ikkuna kun oli painettu Lähetä -nappia. Tähän hyvä neuvo: jos olette kirjoittamassa tänne esim. työpäivän ohessa pitkähköä viestiä, ennen Lähetä napin painamista: maalatkaa teksti, painakaa näppäimistöstä CTRL + C. Tämä kopioi tietokoneen välimuistiin kirjoitetun tekstin, jolloin sen voi helposti liittää uudelleen jos käy niin että time-out menee yli. Tosin, olen säätänyt sen muistaakseni kolmeen tuntiin, jotta kai siinä ajassa tänne saa kirjoitettua viestiä...

Ylläpitäjän roolia hankaloittaa sekin, että kun ite työskentelen IT alalla, en yksinkertaisesti jaksa laittaa konetta päälle kotona, mulla on muutakin tekemistä. Tai jos laitan, maksan laskut ja korkeintaan katon sään. En mä asu täällä foorumilla, mä en käy täällä joka päivä, enkä edes joka toinen päivä. Ja lomalla ollessani en edes kato henk. koht. sähköpostia, saatika tätä tai muita foorumeita, ellei mulla ole oikeasti asiaa foorumeille jostain syystä. Siksi nämä loanheitot voi joskus tulla ikävänä yllätyksenä, ja niin kävi viime viikonloppunakin.

Mä ihmettelen ite suuresti tätä juttua, ja ei mene mun jakeluun, miten voi aikuiset ihmiset käyttäytyä keskustelufoorumilla tuollalailla? Varsinkin, kun varmasti tiedetään että tuommosella loanheitolla tehdään yhden ihmisen vapaaehtoistehtävä hemmetin vaikeaksi ja hankalaksi.

Mä mietin perjantai-illan ja lauantain tätä ylläpitäjän touhua, ja totesin että nyt saa riittää. Kun kerran tässä aina yksin saa ottaa kaiken p****n niskaan, kukaan ei koskaan kiitä, aina joku moittimassa ja sättimässä, ajattelin etten enää tuhlaa aikaani ja näe enää vaivaa tämän homman eteen.
T: Jukka H

MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 a, Hobby 495 UFe
Reply

Messages In This Thread

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Oiskohan nyt aika foorumin uudistua Ellunkana 20 13´345 07-12-2015, 10:36
Last Post: Landrooveri
  Foorumin uudet tuulet Pata 0 27´126 07-11-2012, 10:01
Last Post: Pata

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)