Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuka hyötyy kertakäyttökulttuurista?
Dacian ja vastaavien huokeampien ajoneuvojen pääasiallinen tarkoitus ei ole ollut ympäristönäkökohtien jne. huomioonottaminen, vaan saada kohtuuhintainen ajoneuvo niillekin, joilla ei ole varaa tai halua maksaa turhista hienouksista, ainoastaan saada yksinkertainen kulkuväline, jolla pääsee paikasta toiseen. On ihmisiä, joille auto on yksinkertaisesti liian kallis hankkia, vaikka sille olisikin tarve. Köyhyys ei ole vielä hävinnyt maapallolta, vaikka se joskus rikkaiden näkökulmasta saattaisi siltä näyttää. Ja niitä köyhiä on Suomessakin, niitä joille sen jokapäiväisen leivän hankkiminenkin on hankalaa. Halvemman ajoneuvon tulo markkinoille saattaa antaa joillekin mahdollisuuden tasapuoliseen liikkumiseen. Joillekin, joilla ei siihen muutoin olisi varaa. Minulle kelpaisi kyllä halpa ajoneuvo, ei ole tarvetta esittää hienompaa kuin olen. Pääasia, että pääsee kulkemaan ne pakolliset matkat. Oma Rangeni ei ole minkään muun vuoksi hankittu, kuin käytännöllisyyden vuoksi. Eikä halpa ole aina kestävyydeltään huonompi. Hintaero saattaa olla tullut turhien hilavitkuttimien jne. karsimisesta. Minä olen ajellut suurimman osan elämästäni halvoilla kuplavolkkareilla ja ajaisin vieläkin jos saisin pari noista hitsautettua kun itse en siihen pysty. Ja nuo ovat kestäviä halpuudestaan huolimatta. Samoin kuin ajamani Intialainen moottoripyörä. Siis toivotan tervetulleeksi halvat, yksinkertaiset, käyttöajoneuvot noiden turhan hienojen vaihtoehdoksi. Yksinomaan kulkemista varten. Kertakäyttökulttuuria on se kun noiden hienojen autojen omistajat vaihtavat autonsa heti kun pitäisi vaihtaa ajovalopolttimo tms. Muutaman vuoden välein. Ja se kun markkinoilla on kaikkea turhaa ja tarpeetonta krääsää, jota tavallinen, yksinkertainen ihminen ei tarvitse ja jota ilman pystyisi hyvin elämään.
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)