Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rufína. Series 3 vm.1974 88" diesel.
Eka matka kotiin ja yksin konentokeskuksessa. Seurasin serkunmiehen Classicia kiltisti Helsinkiinpäin. Matkaa kun oli jo taitettu pitkä tovi, älysin yllättäen katsoa polttoainemittaria ja tajusin sen olevan aivan alaviivalla! Väläytin ajovaloja ongelman merkiksi ja ajoimme pientareelle. -Mikä hätänä?- Ei pahempaa mutta ihan kohta loppuu menovesi! Tilanne arvioitiin ja päätös koukata seuraavalle huoltoasemalle. Korson Esson pihaan päästiin... Huh! Ehti kyllä jo kovasti jännittää, kun muistelin Enon minulle aikoinaan opettaneen että dieseliä ei saa päästää loppumaan. "Muuten joutuu ilmaamaan polttoainejärjestelmän, että koneen saa taas käyntiin..."...ja sekös mahdollinen täysin vieras proseduuri pelotti!
Huoltoaseman pihalla sitten ihmettelin että mitäköhän tuonne tankkiin mennee rahaa? No ei muuta kun tankkaamaan. Kuitti on muuten vieläkin tallessa! Diesel maksoi Joulukuussa 1998 Korsossa 3.86mk!!! Eli Euroissa noin 0.65€/litra!!!
Huoltoaseman pihalle serkun kaveri oli tullut pällistelemään miten tuo LD-28 kone oli naitettu lantikan laatikkoon. Pitkän linjan Lantikkaharrastajana/ Offroadcenterissä korjaajana työskentelevänä hän katseli tovin ja lähti sitten serkkuni kanssa kotia kohti.

Soitin tässä kohtaa innoissani kotiin! Iltahan oli jo tosi pitkällä ja minulla ei ollut mitään hajua miten Korsosta löydän Siuntioon! Tai olihan minulla puhelinluettelosta revitty sen aikainen GPS, eli Helsingin/Eteläsuomen alueen hyvin suurpiirteinen kartta sentään....
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"

Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"

Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Reply

Messages In This Thread
RE: Rufína. Series 3 vm.1974 88" diesel. - by series3kalle - 08-04-2025, 10:51

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)