23-02-2010, 09:23
mercurius Wrote:arska Wrote:jvaho Wrote:Minä en ymmärrä miksi käyttöveroa kerätään missään muussa muodossa kuin polttonesteen hinnassa.Se olisi liian helppoa ja yksinkertaista. paljon virkamiehiä joutaisi pois pähkäilemästä ja laskeskelemasta :roll:
Olen ymmärtänyt että sitä tehdään jo nyt! Verojen osuus bensan hinnasta on päätähuimaava. Kysehän on siitä miten päästä huimaavasta kiskonnan puolelle. Vehviläinen tykkää tekniikasta, olisihan se hienoa kun valtiovalta saisi kerättyä lisää veroa kilometrien mukaan, vaikkakin ne olisi ajettu tiettömässä metsässä. :evil:
Siis käyttöveroa todellakin kerätään polttoaineiden hinnoissa.
Ihan riittävästi.
Tämä toinen, ns käyttömaksuhan ei itse asiassa liity mitenkään käyttämiseen eikä siten myöskään ympäristöön, millä sitä perustellaan.
Se on lähinnä omaisuusvero - maksat autosta tuon veron, jos omistat kilvissä olevan auton, vaikka se olisi ajokunnoton/leimaton tai et ajaisi sillä metriäkään.
Kuinkas esim matkailuautot? Kokonaismassaa on, kilometrejä tulee joillekin vain satoja kilometrejä - kuitenkin maksut rankimman saastuttamisen mukaan.
Pakut?
Kätevästi on keksitty tähän tämä liikennekäytöstä poisto - kymppi suuntaansa, tulostamalla paperin. Lakiin kirjoitettu tuloksenteko tapa, ihan niinkuin Fortumin siirtohinnatkin (valtion) yrityksessä.
Onko tämäkään vihreätä ajattelua? On mentävä paikan päälle, useimmiten tietenkin autolla (ne bensatulot) ja tehdään paperisilppua urakalla.

Haku
Jäsenet
Kalenteri
Apuja
Portaali