19-12-2011, 10:34
Onhan nuo vakuutusasiat aina kinkkisiä kun kaikessa on se mukana että ei tiedä mitä sattuu ja kelle sattuu. Henkilökohtaiset vakuutukset ovat sellainen juttu että moni jättää ottamatta kun "minähän olen vielä nuori ja ei minulle mitään satu" -tyyppisesti. Täytyy myöntää että itsekin ajattelin näin mutta jostain syystä oltiin fiksuja ja otettiin molemmille sairausvakuutus. Ja kuinkas kävikään? Ennen kuin oltiin edes kolmekymppisiä toinen meistä sairastui vakavasti. lopputulos: Sairaalassa yhteensä yli 100 päivää, mittavat tutkimukset, leikkaus, lääkekulut tuhansia euroja, puolentoista vuoden ajan elämä pilalla ja epävarmuus tulevasta (PAITSI maksuasiat jotka hoituivat vakuutusten ansiosta mm. asuntolainaan saatiin joka kk 700e lyhennyksiä varten koska toinen oli työkyvytön.
Nuorena otettu sairausvakuutus on myös kattavampi vanhemmitenkin koska vakuutusta otettaessa ei ole ehtinyt kertyä vielä vaivoja jotka vanhempana sairausvakuutusta ottavista rajataan automaattisesti sairausvakuutuksesta korvauksista pois.
Itse maksan ehkä huikeimpia summia koirieni vakuutuksista jotka ovat n.200e / koira / vuosi. Seurakoiralle en raaskisi ottaa mutta työkoirille olen päätynyt ottamaan koska loukkaantumisriski on suuri. Onhan laskun vuosisumma kamala mutta niin on myös eläinläääkärikulutkin jos jotakin sattuu. Taitavat olla eläinlääkärikulut vielä kalliimpia kuin ihmisten yksityislääkärikäynnit. Varsinkin jos koira joutuu teholle niin summa on äkkiä tuhansia euroja per päivä....
Mistäs revit yhtäkkiä sellaiset rahat sillä (lähes) jokaisen eläinlääkäriaseman vastaanotossa lukee että: Maksut käteisellä, pankkikortilla tai luottokortilla välittömästi käynnin yhteydessä. EI pankkisiirtoja. Tällaisessa tilanteessa huojentaa kovasti tieto että vakuutus on sillä useilla ell asemilla on nykyään käytössä suorakorvaus eli vakuutusasia käsitellään välittömästi. Hoitaja soittaa kys. vakuutusyhtiöön ja päätös saadaan saman tien. He vain tarkistavat että onko vakuutusta vai ei ja minkä lainen ja laskuttavat sitten heti vakuutusyhtiötä hoidoista. Voi olisipa ihmistenkin vakuutusasioiden käsittely yhtä mutkatonta... Jos ei ole varaa maksaa koiran hoitoa niin jääpi hoitamatta
Vakuutukset ottamalla olen halunnut välttää tilanteet joissa joutuisi onnettomuuden satuttua pohtimaan että onko minulla varaa säästää koirani henki? ONNEKSI ei ole tarvinnut vielä vakuutuksia noin vakaviin asioihin koirien osalta edes käyttää.
Vakuutusten ottaminen on vähän kuin käänteistä lottoa. Ne keille käyttötarve osuu saavat onneksi (yleensä) sen kunnon korvauksen. Vakuutusyhtiö voittaa kuitenkin lopulta aina kun otetaan huomioon kaikki vakuutusyhtiötä ylläpitäjät maksajat.
Nuorena otettu sairausvakuutus on myös kattavampi vanhemmitenkin koska vakuutusta otettaessa ei ole ehtinyt kertyä vielä vaivoja jotka vanhempana sairausvakuutusta ottavista rajataan automaattisesti sairausvakuutuksesta korvauksista pois.
Itse maksan ehkä huikeimpia summia koirieni vakuutuksista jotka ovat n.200e / koira / vuosi. Seurakoiralle en raaskisi ottaa mutta työkoirille olen päätynyt ottamaan koska loukkaantumisriski on suuri. Onhan laskun vuosisumma kamala mutta niin on myös eläinläääkärikulutkin jos jotakin sattuu. Taitavat olla eläinlääkärikulut vielä kalliimpia kuin ihmisten yksityislääkärikäynnit. Varsinkin jos koira joutuu teholle niin summa on äkkiä tuhansia euroja per päivä....
Mistäs revit yhtäkkiä sellaiset rahat sillä (lähes) jokaisen eläinlääkäriaseman vastaanotossa lukee että: Maksut käteisellä, pankkikortilla tai luottokortilla välittömästi käynnin yhteydessä. EI pankkisiirtoja. Tällaisessa tilanteessa huojentaa kovasti tieto että vakuutus on sillä useilla ell asemilla on nykyään käytössä suorakorvaus eli vakuutusasia käsitellään välittömästi. Hoitaja soittaa kys. vakuutusyhtiöön ja päätös saadaan saman tien. He vain tarkistavat että onko vakuutusta vai ei ja minkä lainen ja laskuttavat sitten heti vakuutusyhtiötä hoidoista. Voi olisipa ihmistenkin vakuutusasioiden käsittely yhtä mutkatonta... Jos ei ole varaa maksaa koiran hoitoa niin jääpi hoitamatta
Vakuutukset ottamalla olen halunnut välttää tilanteet joissa joutuisi onnettomuuden satuttua pohtimaan että onko minulla varaa säästää koirani henki? ONNEKSI ei ole tarvinnut vielä vakuutuksia noin vakaviin asioihin koirien osalta edes käyttää.Vakuutusten ottaminen on vähän kuin käänteistä lottoa. Ne keille käyttötarve osuu saavat onneksi (yleensä) sen kunnon korvauksen. Vakuutusyhtiö voittaa kuitenkin lopulta aina kun otetaan huomioon kaikki vakuutusyhtiötä ylläpitäjät maksajat.
Defender 110 TD5 Safari Van -99
Defender 110 300Tdi HCPU -98

Haku
Jäsenet
Kalenteri
Apuja
Portaali