Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project Grandi - RR
Tämä valehtelee ECU:lle lambdan tiedon.Mitäs se käytännössä tarkoittaa, kun se valehtelee eculle lambda tiedon? Se siis korvaa lambdan?

-Kyllä. Se korvaa lambdan tietämättä mitään pakokaasusta. Mulla ei ole lambda versiota, enkä tiedä miksi lambda mallissa tuneresistori yleensä on. Ehkä siksi, että lambdan tullessa tuotantoon Classiciin (1991?) ei ole nähty tarpeelliseksi tehdä uutta johtosarjaa...?

Mitä jos tuon tune resistorin vaihtaa katti versiossa ei katti versioon (3900-470 ohmia)?
Saisiko laskettu polttoaineen menekkiä tai lisääkö vai laskisiko se tehoja?

-Käyttääkö lambda versio edes tätä resistoria..? Näitä on tehty kolmea erilaista, valkoisen, vihreän ja punaisen johdon päässä olevat. Edellä mainitut ovat järjestyksessä miedoin ensin. Punaisella saa koneen käymään eniten rikkaalla. Punainen on harvinainen ja esiintyy lähinnä niissä valtioissa, joissa valmistetaan bensiiniä.

Miksi on nuo molemmat elikkä lambda-anturi ja tuo resistori. Luulisi että toinen riittäisi?

-Näin oon itekki ajatellu.

Katithan kyllä tykkää huonoa jos ne on paikoillaan noilla ei katti version säädöillä. Miten lambda-anturi käyttäytyy jos ohmi määrä muuttuisi eli yrittääkö ne säätää ecua vika suuntaa tai meneekö virhe tilaan?
Onko kukaan testannut kyseistä muutosta?
Menisköhän Ecu vaan ihan sekaisin jos kokeilee?

-Mää vähän luulen, että kattiversio ei edes käytä tuota, mutta asiasta ei ainakaan mulla ole mitään tietoa. Ecu tuskin on niin älykäs, että osaa mennä edes sekaisin. Muistaakseni kattimallissa on juurikin tuo valkoisen johdon nokassa oleva tuneresistori, joka siis saa koneen käymään laihimmalla mahdollisella seoksella näistä kolmesta eri vaihtoehdosta.
No other luxurycar can make you this comfortable - Range Rover 3.9 efi

Kimmo Manninen
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)