Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rangen nokkakepin sielunelämä+vähän muutakin
kokkolanpoika Wrote:Mitäs se AVRO mittaili tolla rakotulkilla? Ei oikeen auennut mulle.

Keinut ovat melkovarmasti mekaanisesti ehjän näköset, mutta liuutappas keinua jousta vasten sivulle sen mitä se menee ja totea että akselissa on kivat kolot keinujen alla.. 90% varmuudella väittäsin olevan jo noilla kilsoilla.

Ja jos meinaat ostaa uudet keinut, varaudu siihen että ne ovat akselille väljemmät kuin nuo sun alkuperäiset. Ja tämä aiheuttaa öljynpaineongelmia..
Itse olen joutunut muutamassa remontissa käyttämään vanhat keinut kun uusia ei ole kehdannut laittaa edes paikalle kun ovat niin horot akseliinsa. Eihän sekään tieten oikea ratkasu ole käyttää uutta akselia ja vanhaa keinua. Mutta pikkusen pakko ellet halua maksaa n:500e orkkis keinuista..

AVRO mittaili nostajien (tappet) päässä olevan montun(kuvat), käsittääkseni niiden kuuluisi olla tasaiset? Epätarkka mittaus, mauseri nostajan pään tasalle ja rakotulkilla nostajan ja mauserin välilä mitaten. Mittaus oli vaan omaksi huviksi kun vaihtoon ne menee anyway, uteliaisuus vaan pistää kaikenlaista mittailemaan ja tutkimaan.
Vain parissa oli jotain käteen tuntuvaa rokamaa vaikka aika kuluneet olivat.

Vipat ja akselit on vielä tarkemmin tutkimatta. Sieltäkin voi löytyä vaikka mitä, se on totta. Tässä saattaa kyllä tulla joku tilanne noiden kanssa kun lueskelin kans noista, uusi ja vanha yhdessä ei välttämättä ole ollenkaan hyvä juttu. Tuossa aiemmin mainitsin niiden "ok" kunnosta tarkoittaen sitä venttiiliin vastaavaa päätä, ei ole mitenkään erikoisen kuluneet.

Mihinkäs tähän olisi viisain laittaa öljynpainemittarin nippa? Jonkinmoinen hinku olisi semmoinen laittaa idioottivalon lisäksi.
P38A -97,4,x bi-fuel

RRC 3,9SE -90

S-Type 3.0 Sport, -01, RHD

P38A -95 raato

Rover 3500S efi -73

Jaguar XJ-S V12 series II -89

Clean car=Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)