02-07-2013, 12:21
Vielä vähän tuohon alkuperäiseen kysymykseen. Onhan LR D3 paras iso maasturi mitä markkinoilta löytyy. Ongelma tulee siitä että jos se on oikeasti perheen "ykkösauto" eli se jolla ajetaan paljon kilometrejä niin ne ovat aika kalliita kilometrejä.
Toisaalta - onko mikään isoista maastureista halpa ajaa? En jotenkin voi uskoa että Toyotan LC' kään enää mikään ikiliikkuja - kyllä siinäkin jatkuva kulutusosien vaihtorumba edessä. Minulla oli onnekkaasti tuo D3 firmaleasarina ensimmäiset viisi vuotta (ei ALD enää suostunut jatkamaan
ja sitten piti tehdä päätös lunastanko sen heiltä vai ostanko markkinoilta jonkun toisen ison maasturin perheen "kakkosautoksi" - joka meillä tarkoittaa vähemmän kilometrejä - mutta myös raskaampia kilometrejä eli veto/metsäkäyttöä tai silloin kun pitää 7 henkeä tai paljon tavaraa kuljettaa. Tutkailin paljon noita käytettyjä silloin ja totesin että vastaavilla kilometreillä varustettu Landcruiser olisi ollut 10k kalliimpi. Totesin että sillä rahalla saan D3' korjattua ainakin seuraavat viisi vuotta. Ja D3 on kuitenkin niin paljon parempi auto minun käyttötarkoituksiin kun Landcruiser.
Eli - nyt meillä on "ykkösautona" edullinen Quasquai leasari jolla ajetaan massakilometrit ja tuo D3 oikeana autona kun mennään isolla porukalla tai metsään ja/tai raskailla trailereilla.
D3'sta on pikkuhiljaa tulossa ihan samanlainen lego-auto kun vanhemmista Land Rovereista - käteville tee-se-itse ihmisille löytyy runsaasti edullisia osia englannista ja se on kuitenkin suht "helppo" auto korjata jos osaa/viitsii.
Toisaalta - onko mikään isoista maastureista halpa ajaa? En jotenkin voi uskoa että Toyotan LC' kään enää mikään ikiliikkuja - kyllä siinäkin jatkuva kulutusosien vaihtorumba edessä. Minulla oli onnekkaasti tuo D3 firmaleasarina ensimmäiset viisi vuotta (ei ALD enää suostunut jatkamaan
ja sitten piti tehdä päätös lunastanko sen heiltä vai ostanko markkinoilta jonkun toisen ison maasturin perheen "kakkosautoksi" - joka meillä tarkoittaa vähemmän kilometrejä - mutta myös raskaampia kilometrejä eli veto/metsäkäyttöä tai silloin kun pitää 7 henkeä tai paljon tavaraa kuljettaa. Tutkailin paljon noita käytettyjä silloin ja totesin että vastaavilla kilometreillä varustettu Landcruiser olisi ollut 10k kalliimpi. Totesin että sillä rahalla saan D3' korjattua ainakin seuraavat viisi vuotta. Ja D3 on kuitenkin niin paljon parempi auto minun käyttötarkoituksiin kun Landcruiser. Eli - nyt meillä on "ykkösautona" edullinen Quasquai leasari jolla ajetaan massakilometrit ja tuo D3 oikeana autona kun mennään isolla porukalla tai metsään ja/tai raskailla trailereilla.
D3'sta on pikkuhiljaa tulossa ihan samanlainen lego-auto kun vanhemmista Land Rovereista - käteville tee-se-itse ihmisille löytyy runsaasti edullisia osia englannista ja se on kuitenkin suht "helppo" auto korjata jos osaa/viitsii.

Haku
Jäsenet
Kalenteri
Apuja
Portaali