Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Muiden omien kulkineiden ja laitteiden, kuin Roverien, pajoitusta.
Meillä kotona on se tilanne että joudutaan lainaamaan vanhempieni vm.70-luvun lopun,-maailman parasta-, Klippo 7 etuvetoa meidänkin pihan niittoon kun meidän leikkuri lakkasi pörisemästä.
Vaimo ilmaisi alkukesästä tuohtumisensa siihen ainaiseen lainailuun. Siitä huolimatta että hänen ei tarvitse tehdä edes asian eteen yhtään mitään, vaan minä hoidan leikkurin haun ja palautuksen ja vanhempi poika kynii pihan.
Mulle tuli yllättäen kiire, koska vaimo meinasi marssia leikkurikauppaan ja ostaa uuden. Ei siinä muuten mitään väärää ole, mutta koska talous on edelleen aika tiukilla, niin on päätöntä ostaa 2-300€ maksava edullinen ja hepponen leikkuri ja sitten on taas mitä rassaa ja minkä kanssa tappelee kolmen vuoden päästä....

Ratkaisu:

Kuolinpesässä on komea rivi ruohonleikkureita erinäisine vikoineen ja täysmysteeri-kuntoineen. Ne on ilmeisesti kerätty ilmaiseksi odottamaan jatkotuomiotaan olemassaoloonsa liittyen. Osassa runko lahonnut, yksi jumissa jne.
Nuo ovat ainakin osa siirtymässä suoraan sulattoon, mutta keksin kuitenkin kokeilla yhtä tukevan oloista missä työntöaisa oli poikki. Muutekin kunto tosiaan täysmysteeri. Kokeilin eka tietty että onko moottori jumissa. No, eipä ollut kunhan alla olevat lehdet,risut, mullat sun muut vaan kaivoi kädellä pois. Silmäilin yleisilmettä kaasarin osalta. Tuossa RiksRäksRatton mallissa ei ollut edes ulkoista hapertunutta bensaletkua, niin kaadoin pikkasen bensaa tankkin ja vaihdoin tulpan uuteen. Nykäys tai pari kolme ja härveli mokoma pärisi! Totteli jopa kaasuvipuakin ainakin pikasen arvion mukaan.
Sen verta oli komea 80-luvun vekotin, mulle uudella "tapparatas" etuvedolla, alumiinirungolla ja 4hp koneella että raahasin sen kotiin jatkohoitoa varten!

Onko jollain miuten tarkkaa mallitietoa tuosta? Päällä vain kulunut teksti "etuveto".

Attached Files Thumbnail(s)

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"

Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"

Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)