Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rubína. Series 3 109" Van -76
Eilen koitti sitten se aamu, kun YHTÄ yskäsyä vaille olis käynnistyny....mutta ei lähtenyt. Ulkona ollu yön -24C° pakkasta. Kerrankin olin tekemässä lähtöä jopa tosi ajoissa, klassisesti kun oli oltava klo.14 pojan kanssa koulun terveystarkastuksessa....

Koitin ylipuhua Muruliinia että vielä kerran starttais. Pliiiiiiiis! ??
Päätin muuten oikeesti just ennen ekaa starttausyritystä että NYT tänään ostan kyllä uuden akun, kun joudun kuitenkin käymään Auto-Startissa iskareita hakemassa peräkärryyn!
Lupasin että ajetaan suoraan hakemaan uus.
Muruliini näytti tosin loukkaantuneen sen verta kovin jatkuvista kylmäkäynnistyksistä, että ei lähteny 3:mella irto-vara akullakaan!!!?! Olin jopa luottavaisin mielin että varmasti lähtee apuvirralla käyntiin, ne kun oli jopa ladattu just!  Kylmäsäilytetty ja ladattu ulkona tosin... Vanhoja akkujahan ne oli: 1 Rufínan vanha 100Ah Hankookki vuodelta 2012... ja ne 2kpl pienempää akkua oli dyykattuja rikkinäisiä näköjään, vaikka älylaturi niitä ilosesti herätellä koitti ja suostui lataamaankin... ne 2 ei jaksanu muuta kuin relettä naksuttaa....????‍♂️?

Eli vanhat akut , 2kpl on nyt tiensä päässä ilmeisesti. Toinen Varta ja toinen Hankook. Kunpikin vuodelta 2012. Yksi kerrallaanhan ne on mulla ollu ajossa, Varta ehkä 75% ajasta? . Hankook ollu käyttämättä ehkä muutaman vuoden, vaikka noita jossain kohtaa vaihtelinkin keskenään että säilyisi käyttökuntosina. Lämpösemmillä keleillä lähtee kyllä ilosesti tolla Vartalla ainakin.
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"

Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"

Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Reply

Messages In This Thread
RE: Rubína. Series 3 109" Van -76 - by Jasu - 31-01-2026, 10:58
RE: Rubína. Series 3 109" Van -76 - by series3kalle - 03-02-2026, 10:23

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)