15-12-2010, 02:59
Jos käytte Maplehillillä niin saa poiketa meillä kaffella. Asun meinaan naapurissa... :wink:
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
|
Series 3 88" 1975 stw ikuisuusprojekti
|
|
15-12-2010, 02:59
Jos käytte Maplehillillä niin saa poiketa meillä kaffella. Asun meinaan naapurissa... :wink:
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína" Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
16-12-2010, 09:21
tuli taas enklannista paketti. :o
sieltä löytyi uudet jarrurummut eteen plus vähän muutakin. esim.rattiakselin yläpään laakeri , ohjaustehostin letku ja säiliö tehostimelle. ![]() onhan noissa jonkun verran kokoeroa. ![]() pakoputken alkukäyrää heppailin kokoon. ![]() melko lähelle rintapeltiä tulee väkisin :evil:
20-12-2010, 05:37
UK ebaystä itse ostin. suht edullisesti mutta sika säkissä,vieläkin jänskättää
että lähteekö tuo edes käyntiin :roll:
20-12-2010, 05:48
Paljinko oli rahdin moottorille? Vähän olen miettinyt joskus muutaman osan hakemista sumujen saarelta ja millä täyttäisi loppu peräkontin.
Range Rover Classic "projekti" LandRover Freelander Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka? Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =) -------------------------------------------------------
20-12-2010, 02:18
andlover Wrote:ei olis ehjää alakertaa... 2 1/4? minulla oli pensakoneen tiivisteellä joku niputtanu koneen aikoiinaan, tiedä vaikka siitä syystä kaikki tämä murhe. Mulla on yksi Series III:n 2.25 dieselkone,josta on yhden männän päällä pyörinyt jotain ylimääräistä. Apulaitteet (startti,laturi,polttoainepumppu) siitä on jo hukkunut,mutta syöttöpumppu on ainakin vielä paikoillaan.Säilytetty sisätiloissa (ladossa) Kone on Hämeenkyrössä,40km Tampereelta Vaasaan päin. hinta 50€ Kai Juvonen Hämeenkyrö 040 5887325 racingrabbit@saunalahti.fi "Tiny Tools Racing ry" Land Rover 110 County 200Tdi -88 "Lamb Rover"
21-12-2010, 06:49
tuli vähän takapakkia:vesikanava tihkui nestettä,kun laitoin vedet koneeseen.ei vesipumpusta vaan kanavasta joka menee pumpulta laturille päin sivusuunnassa.joutuuko tuosta käyttään koko jakopuolen auki :evil:
21-12-2010, 07:03
en tiedä onko rakenne sama kuin 300tdi moottorissa. 300tdi tuo vuotava p-tiiviste on kai aika tavallista. Jakopäätä ei tarvi purkaa mutta ohj tehostaja ja sen tuki yms. Vaihto ei paho jos vaan pultit lähtee auki. Omasta ei lähteneet
helpolla. http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=7547 Range Rover Classic "projekti" LandRover Freelander Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka? Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =) -------------------------------------------------------
21-12-2010, 09:22
widnas Wrote:tuli vähän takapakkia:vesikanava tihkui nestettä,kun laitoin vedet koneeseen.ei vesipumpusta vaan kanavasta joka menee pumpulta laturille päin sivusuunnassa.joutuuko tuosta käyttään koko jakopuolen auki :evil:Empä osaa mäkään tähä varmaks vastata, mutta kerro ihmeessä mihin sit päädykkin asiassa. Itsellä käsittääkseni Disco kuseksii samasta paikasta.
22-12-2010, 08:47
piti laittaa käyntiin auto, vaikka nestettä vähän vuotaakin
otin vähän videota, on se niin ihku http://s248.photobucket.com/albums/gg175...010008.mp4
22-12-2010, 09:20
Onneksi olkoon!!!
Mulla projekti makaa vain tallissa,kun on ollut emännän käyttöauto (Berlingo) vuorostaan työn alla jo toista viikkoa
"Tiny Tools Racing ry" Land Rover 110 County 200Tdi -88 "Lamb Rover"
23-12-2010, 07:36
kyllä meinas jäähä semmoinen idioottimainen kestohymy sen jälkeenkin
24-12-2010, 04:14
Onnitella täytyy vaikka hieman vielä kesken onkin
Kimmo Manninen
26-12-2010, 09:03
Poistettu
27-12-2010, 05:33
niin minä katsoinkin että voi olla samaa puuta jakop,kotelon kanssa :evil:
jos tuota vuotoa vähän seurais,koska se ei vuoda muuta kuin vähän enää ja vain käynnissä.(ehkä se lakkaa jos sitä ei katso :oops: )
27-12-2010, 09:53
ei ole ajettu,koska takana perässä ei ole öljyjä.puuttuu jarrurummut, sylinterit,ja kengät(vielä maailmalla).
helpompi koota jarrut kun ei ole navat tiellä,vaikka näin joulun jälkeen se tulee omasta takaa tielle. etuperässä on öljyt mutta sieltäkin puuttuu kengät ja sylinterit. muita puutteita esim: ahtoputket, sähköflekti ei pakollinen mutta hankinta listalla. muuten kyllä jo ajelisin :roll:
28-12-2010, 05:14
ainakin edessä sylinterit ovat omalla varaosa numerolla. takana on 109 normijarrut.sähköflektin ajattelin toteuttaa vielä katkaisialla
05-01-2011, 02:53
terveeks.
miten mahtaa olla tuossa lantikan virtalukossa noita lahtoja? eli saako sammutin solenoidin toimimaan virtalukon kautta, talla hetkella kaytossa erillinen katkaisin. sehan katkoo hehkutuksen ajaksi kaiken (ainakin luulen). jos jollain olisi kuva noista 109 etujarruloista jotta tulee kilvet kerralla oikein. :twisted:
05-01-2011, 07:30
Kummis päin se sammutussolenoidi toimii?Sähköllä pysyy käynnissä vai sähköllä sammuu?
Minulla on bensa Serieksessä dieselin virtalukko ja edellinen omistaja oli rakentanut nappistartin,koska dieselin virtalukko ei anna startatessa mistään muusta navasta sähköä ulos,kuin startin herätevirta.Eli puolalta katkesi sytytysvirta startatessa. Asensin erillisen sulkeutuvan releen,jonka päälle ohjaus otettiin startin herätevirtajohdolta.Sähkönsyöttö releelle tulee suoraan akulta (sulake välissä).Nyt auto starttaa ja sammuu virta-avaimesta. Jos sammutussolenoidi on "sähkö pitää käynnissä" mallia,niin edellinen kytkentä pitäisi toimia siinäkin. "Tiny Tools Racing ry" Land Rover 110 County 200Tdi -88 "Lamb Rover"
05-01-2011, 08:18
pysyyko siina startin heratevirta navassa sitten virta koko ajan ettei vaan lopu virta kun lopettaa starttauksen
05-01-2011, 08:41
Solenoidi toimii niin että sähköllä pysyy käynnissä.
Jotenkin mulla kytketty niin että käynnistyy ja sammuu avaimesta, solenoidin piuhassa katkaisija välissä niin että pystyy katkaisemaan solenoidiin menevä virta. Köyhän miehen ajonesto... :oops: Teoriassa katkaisijan tilalle pystyy hätähätävirityksellä kytkeä pariston tai pari jos esim. laturi poksahtanut ja akku tyhjentynyt. En nyt vaan kuoliaakseni muista miten se kytkentä meni... Andy
05-01-2011, 09:26
widnas Wrote:pysyyko siina startin heratevirta navassa sitten virta koko ajan ettei vaan lopu virta kun lopettaa starttauksen Normaali käynnissäpitosähkö pitää ottaa sellaisesta virtalukon nastasta,jossa on sähköä silloin kun virta-avain on virta-asennossa.Ja poistuu kun avain käännetään off-asentoon. Tuo minun selittämä relekytkentä tulee tämän rinnalle ja toimii vain startatessa. Bensakoneisen virtalukon sytytysvirta napa antaa mustaakseni sähköä puolalle myös starttiasennossa?Eli hommaan voisi varmaan käyttää suoraan bensakoneisen virtalukkoa,niin silloin ei tarvitsisi tehdä releviritystä? "Tiny Tools Racing ry" Land Rover 110 County 200Tdi -88 "Lamb Rover"
06-01-2011, 09:30
kyllä tämä sähkö mysteeri alkoi hieman valottumaan.
unohdin mainita että tuosta on virtalukon pohja hieman epäkunnossa, ja starttaaminen tapahtuu napilla johon virta on otettu luultavasti hehkulle menevältä karvalta.se ei starttaa muuta kuin hehkutus asennossa. jolloin kaikki muu virta katoaa virtalukolta :oops: sen kun muuttaa muualle että starttaa pelkät virrat päällä, niin alkaa helpottamaan. :roll: niitä kuvia etujarruista jos joltain löytyis...
06-01-2011, 12:54
6cyl jarrut:
![]() ![]() 4-sylinterisen jarrukilvistä ei ole kuvaa, vaikka näin muistinkin. suosittelen käyttämään osissa alkuperäisiä tai Lockheedin sylintereitä. Britpartin sylinterit ovat ainakin 6cyl mallissa alkaneet vuotamaan yksi vuorollaan. Toinen vinkki: Ilmaa jarrut kun kilvet ovat irti ja saat ne vaakatasoon. Helpottaa hommaa _huomattavasti_. Terv, Martin ps, toivottavasti oli nämä etujarrukuvat mitä kaipasit :-)
06-01-2011, 04:11
joo juurikin nuo .kiitos :lol:
onko noilla kilvillä/kengillä kätisyydellä väliä nehän taitaa olla symmetriset. britpartin osat taitaapi tulla :? näin aluksi kuutos koneen jarruthan mullakin tulee.
06-01-2011, 04:36
Kilvissä on kätisyys, vasen ja oikea on eri osat.
Ylemmän sylinterin tulee "osoittaa" eteenpäin. Tarvikekengillä voi olla hieman hankalaa saada sopimaan rumpu päälle, ovat kokonaishalkaisijaltaan kai n. 1mm suuremmat kuin alunperin on ollut tarkoitus. Tällä on varmaan kompensoitu huonoa rumpujen saatavuutta.. Itsellä kun auto oli alle 20 000 km ajettu, oli rummut vielä ihan kelvollisessa kunnossa. Britpartin kanssa tulet todennäköisesti tappelemaan. Lockheed vaikutti kohtalaisen kelvolliselta, Paddock taisi tarjota tätä. Ja saattoi sitä myös tulla arvalla Craddockilta, mutta LRseries.com tarjoaa orkkista ja Britparttia.
07-01-2011, 12:09
no en ole varma sitten mitä sieltä tulee kun paddokilta tilasin tuon sarjan.
http://www.paddockspares.com/pp/SERIES/B...ne%29.html pidetään peukkuja että ei ois britparttia.
08-01-2011, 01:00
Mistäs olette saaneet noita kutoskoneisen etujarrurumpuja ja jarrukilpiä? Muita osiahan taitaa saadakkin helposti. Mitä oon sillontällön selannu niin ei oo silmiin osunu.
Series III 109 STW 1975
08-01-2011, 01:33
moI!
näillä kavereill aon kaiken moista...! http://www.wiseowlparts.com/downloads/Catalogue.pdf http://www.wiseowlparts.com/catelogue2/14.html ja http://www.lrseries.com/shop/product/lis...202&page=1 näyttäis olevan sekä LR originaalia että tarviketta! LRseries:ltä olen tilannut monasti ja voin suositella firmaa! //Janne SM2YJK 044-7513573 "projekt Fenix" disco 1 V8 -98, "".........British humour....!"" |
|
« Next Oldest | Next Newest »
|