Threads: 12
Ykkönen on aina silloin tällöin ollut meillä vähän tiukka, mutta kyllä se lopulta on sinne aina mennyt (yleensä vielä ilman ongelmaa). Kylmässä on auto pitänyt myös ääntä kun olen pitänyt kytkintä alhaalla käynnistyessä. Pitkällä 'Build A Bank' reissulla auto temppuili yhden kerran vielä pahemmin niin, ettei mennyt oikein pakillekaan, mutta se pääsi siitä yli. Silloin tapahtui ensimmäisen kerran niin, että vaikka oli kytkin painettu alas niin ykkösellä valui hitaasti eteenpäin...
Nyt sopivasti reissun loputtua se kehittyi seuraavalle asteelle, eli se ei suostu menemään vaihteelle ollenkaan jos moottori on päällä. Jos käynnistän vaihteella ja kytkin alhaalla, auto liikkuu hitaasti eteenpäin.
Viittaisi siis johonkin kytkinongelmaan. Tosin yleensä kytkinongelmat ovat alkaneet luistamisesta. Katsottiin, että nestettä on kyllä riittävästi, vaikka ehkä hieman oudon väristä (vaikea sanoa pimeässä ja taskulampulla).
Lantikka on nyt Espoossa ja pitäisi saada liikkumaan perjantaiksi...! Vinkkejä huoltamoista tai hyvistä ihmisistä, jotka pystyisivät moiseen suoritukseen maksua vastaan? En usko omat taitoni riittävän tuohon, etenkin pakkasilla ja pimeässä.
Threads: 18
Kuulostaa turvonneelta kytkinlevyltä.
Ollut pitkään seisonnassa?
Threads: 53
Työsylinteri vuotaa, irrotushaarukka murtumut tai asetelma rikki. kaksi viimeistä vaatii vaihteiston irrotuksen.
LandRover 110 300Tdi
Range Rover Classic "projekti"
LandRover Freelander
Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka?
Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =)
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
-------------------------------------------------------
Threads: 27
voiskohan olla että kytkin levy ei liu'u kytkin akselin boorituksessa ja jää kantamaan vauhtipyörää vasten. tämähän irrotuttaa laatikon, puhdistuttaa kytkinakselin ja lopuksi oikeanlaista voidetta akselille.
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"
Pappa Tunturi X 3
Wickström w2 Getasnipan
Huoltorep Lauttasaaressa tai Karaasi Juvanmalmilla, soittamalla selviää! Näin lauantai-iltana on vähän vaikeata etälukea puljujen ajanvarausjärjestelmiä ajatuksen voimalla... :wink:
Andy
Threads: 53
muuttuuko kytkintä pumppaamalla miksikään. Joskus jos työsylinteri vuotaa niin sen saa paremmaksi pumppailemalla kytkinpoljinta.
LandRover 110 300Tdi
Range Rover Classic "projekti"
LandRover Freelander
Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka?
Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =)
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
-------------------------------------------------------
^ Mä takaan ettei mikään muutu paremmaksi poljinta päättömästi pumppailemalla.
Ehkä antaa enintään osviittaa onko järjestelmässä ilmaa.
Threads: 16
Saattaapi myös olla kuiva silmälaakeri. Eikös se ole vähän sellainen tyyppivika?
Hessu
Threads: 12
Joo, pumppausta tuli kokeiltua ihan senkin takia, että näkisi tippuuko nestetaso (ei tippunut ainakaan sillä pumppausmäärällä). Jossain mainittiin vastaavanlaisesta viasta, että voi kokeilla laittaa polkimelle joku paino yöksi. Ilmeisesti siten se voisi poistaa ilmat itsekseen.
Threads: 27
Setok Wrote:Joo, pumppausta tuli kokeiltua ihan senkin takia, että näkisi tippuuko nestetaso (ei tippunut ainakaan sillä pumppausmäärällä). Jossain mainittiin vastaavanlaisesta viasta, että voi kokeilla laittaa polkimelle joku paino yöksi. Ilmeisesti siten se voisi poistaa ilmat itsekseen.
höpi höpi. jos siellä vuoto on niin nesteet sieltä valuu pihalle. ei kaikki vaan vain yhden polkaisun verran vaan. toi edellä mainittu silmälaakeri vika vois ollakkin ihan mahdollinen. sekin irrotuttaa laatikon.
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"
Pappa Tunturi X 3
Wickström w2 Getasnipan
Threads: 95
Mulla oli just vastaavia oireita.
Tänään vaihdettiin silmälaakeri ja painelaakeri. Asetelma ja levy olivat hyväkuntoisia, joten niitä ei vaihdettu. Nyt pelaa taas hienosti!
LR 110 3.5 V8 county -86 (MA)
LR 110 2,4 Tdci -07
^ tähän mä viisastelisin sen verran että: Jos nyt maksaa jollekin tai on nähnyt vaivan raottaa lootaa sen verran, että osat saa vaihdettua niin pitää olla vähintää rikas tai masokisti jos jättää asetelman ja levyn vaihtamatta.
Mä vertaisin tätä jotenkin jakohihnan kiristäjän vaihtoon ilman hihnan vaihtoa?
Threads: 1
Mun Discoon vaihdettiin tänään työsylinteri ja toimii.