Land Rover Series I - III

Series I (1948 - 1958)

Akselivälit: 80", 86", 88", (kuvassa) 107" ja 109"

Moottorit: 1.6 B, 2.0 B, 2.0 D

Erikoismallit: Welder, Tickford Station Wagon

Sileät kyljet
Rintapelti suora tuulilasiin saakka
Sinkityt ovenkehykset
Matalat saranat
Ajovalot kapealla
Vilkut lisävaruste (vinkkarit), mahdollisesti jälkeenpäin asennetut valot
Yksi aukko maskissa

 

 

Series II (1958 - 1961)

Akselivälit: (kuvassa) 88" ja 109"

Moottorit: 2.0 B, 2.25 B, 2.0 D, 2.25 D

Erikoismallit:

Lokasuojan linja jatkuu kyljissä
Rintapellissä taite tuulilasin alapuolella
Maski sinkittyä verkkoa
Valot kapealla
Vilkut vakiona
Kolme aukkoa maskissa
Ulkonevat ovensaranat
Mittaristo keskellä

Series IIA (1961 - 1971)

Akselivälit: 88" (kuvassa) ja 109".

Moottorit: 2.25 B, 2.25 D, 2.6 B

Erikoismallit: 109" FC, 110 FC, Lightweight, 109" One Ton

Kuten SII, mutta seuraavin eroin:

Valot lokasuojissa (vanhimmissa vielä kapealla)
Joitakin muutoksia moottoreissa
109" ENV-taka-akseli valinnaisvarusteena, H-suffixista (1970 ?) alkaen Salisbury vakiovarusteena
IIA-sarjasta voidaan myös erottaa IIB-sarja 1966 - 71, jossa oli jo piirteitä tulevasta kolmossarjasta, varsinkin 1969 - 71 malleissa.

Kuvan auton levikkeet eivät alkuperäiset

Series III (1971 - 1984)

Akselivälit: (kuvassa) 88" ja 109"

Moottorit: 2.25 B, 2.6 B, 2.25 D, 3.5 V8

Erikoismallit: Stage One V8 109"

Valot lokasuojissa
Muovinen maski
Sileät ovansaranat (samat myös 90, 110 ja Defenderissä, takaovessa edelleen ulkonevat)
Mittaristo ratin takana
Kojetaulu pehmustettu, STW-malleissa myös ovet ja katto
109" Salisbury-taka-akseli

Land Rover Series I - III eri etumaskit ja niiden eroavaisuudet ...

Nesteet

Series I/II/IIA/III

KohdeVaatimusTilavuusHuomautus
Moottori: 1.6 B, 2.0 B, 2.25 BMoottoriöljy API SE  6.0 / 0.85 
Moottori: 2.0 D, 2.25 DMoottoriöljy API CC  6.0 / 0.85 
Ilmansuodatin 2.25 B & DMoottoriöljy noin litra 
VaihteistoVaihteistoöljy API GL-4 1.5 
JakovaihteistoVaihteistoöljy API GL-4 2.5 
TasauspyörästöVetopyörästö-öljy API GL-51.7Myös kytkettävät ja automaattiset lukkoperät. Kitkalukkoihin LSD-lisäaine tai valmiiksi lisäaineistettu öljy.
Olkatapin koteloVetopyörästö-öljy API GL-50.26 - 0.35 
Ohjausvaihde ja apusimpukkaVetopyörästö-öljy API GL-5  
Risti- ja palloniveletNLGI-2- 
Jarru- ja kytkinnesteDOT 3-Myös DOT 4 käy
Jäähdyttäjän nesteGlykolipohjainen yleisneste 50/50   

Rover Ystävät ry - Yhteystiedot

Yhteystiedot ...

Postiosoite:

Puheenjohtaja
c/o Eero Jaakkola
Kärrynpyöräntie 7 A
FIN- 02940 Espoo

Sähköposti:
jaakkola.eero@kolumbus.fi

 

Pankkitiedot ...

Kerhon tilinumero:
IBAN:
FI32 5410 0220 4204 03

BIC:
OKOYFIHH

Suoraveloitus: 

003710895776
BIC: OKOYFIHH

Some ...

Kerhon virallinen
tiedotus FB ryhmä

Rover Ystävät - Finland

Rover osien osto
ja myynti ryhmä

Rover Ystävät - Market Place 

Ongelmien pulmia
ja ratkaisuja

Rover Ystävät - Pulma Kulma 

Sähköpostit ...

Jäsenasiat:
jasenasiat@roverfriends.fi

Yleissähköposti:
roverfriends@roverfriends.fi

Rahastonhoitajan postilaatikko
rahastonhoitaja@roverfriends.fi